Hallo, De slaapkamer van mijn dochter is 'snachts erg koud, ondanks dubbel glas en een anti-inbraakrolluik wordt het er 'snachts niet warmer dan 10 graden. Tot nu toe sliep zij ingebakerd, dus dat is vrij warm, maar nu slaapt ze voor het eerst in een slaapzakje en dat gaat goed. Vannacht bakeren we haar wel weer in voor de rust, maar dat zal niet zo lang meer duren denk ik. Het is nu dus een stuk kouder voor haar. Ze heeft een pyjamaatje aan, een dunne slaapzak en een dubbel geslagen dekentje, maar ze "kruipt"wat omhoog, waardoor haar bovenlijfje regelmatig boven de denkens ligt. Ik kan de verwarminmg wel aandoen, maar dat lijkt me ook niet goed en dan kan ik 'snacht ook de temperatuur niet in de gaten houden. Het is een klein kamertje, dus áls het eenmaal warm is, gaat dat ook goed door. Nou zat ik te denken aan een winterslaapzakje. Is dat een idee? Is 10 graden dan niet te koud? En moet ze dan ook nog onder een dekentje? Alvast bedankt voor het meedenken!
Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar geen verwarming aan. Je zou eventueel als de kleine beneden is heel even wat warmte in de kamer kunnen brengen om hem vervolgnes weer dicht te draaien, maar zoals jezelf zegt het is een kleine kamer en het wordt algauw te warm. Ik zou zeggen....een dikke slaapzak met mouwtjes. En dan onder een laken met dekentje. P.s ik doe mijn kleine ook in een winterslaapzak met mouw en dan heeft hij alleen een romper met lange mouw aan. Ook gebruik ik een laken met deken. Ilja