Hoi! Mijn zoon is vandaag 5 weken oud en 4,5 kilo. Hij drinkt nog steeds 7 flessen van 120/4, helemaal leeg. Als ik de "laatste"fles ophoog naar 150/5 drinkt hij die ook helemaal op, en komt vervolgens gewoon op dezelfde tijd weer voor de volgende fles. Op het pak voeding (nutrilon standaard) staat dat een baby van 4,5 kilo 5 flessen van 150/5 mag. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat mijn zoon op minder flessen komt? Overstappen op forte voeding? Of toch ophogen en hopen dat hij een fles laat vallen?
Hallo! Bij 5 weken is 7 flessen op zich niet heel gek. De verpakking is een richtlijn en geldt niet voor ieder kindje. Wanneer kindjes een grote zuigkracht hebben ontwikkeld kunnen ze soms de fles wat snel leegdrinken waardoor ze hongerig blijven en eerder weer voor een volgende voeding. Een goed drinktempo is 15-20 minuten. Als dit sneller gaat zou je kunnen kijken om johannesbroodpitmeel toe te voegen (Nutriton). Hierdoor krijgt hij een voller gevoel. Mocht hij al een goed drinktempo hebben is de forte misschien een goede optie. Succes! groeten Femke