Diagnostische laparascopie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Papallona, 9 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    20 juli krijg ik een kijkoperatie, vind het nog erg lang duren (6 weken) mar vind het vooral heel spannend! Wie heeft hier ervaring mee? En hoe was deze?

2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Heb ik ook gehad, is me reuze meegevallen

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Bij mij zouden ze endometriose weghalen en om eerlijk te zijn is het mij ook héél goed meegevallen. Ik had het veel erger verwacht.
    Het herstel verschilt een beetje naar of ze iets doen (iets weghalen ofzo) of niet denk ik.
    Ik heb de eerste dagen na de operatie wel moeite gehad met stappen, buigen, mijn buikspieren aan te spannen (benen opheffen ofzo), maar dat ging elke dag een stukje beter. In het totaal ben ik wel 2 weken thuis gebleven van het werk, omdat autorijden me echt nog niet lukte na de eerste week. Voor de rest wel een hele maand wat vermoeid geweest.
    Het litteken is klein en geneest ook redelijk snel. Zijn ook maar kleine wondjes, dus valt nadien goed mee!

Indien je vragen hebt, shoot hoor!

4. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ah wat fijn om te horen! Bij mij is ook het vermoeden van endometriose, dus dit moet bevestigd of ontkracht worden. Ik denk dat ik me daar misschien nog meer zorgen over maak dan over de operatie. Want wat als het endometriose is? En dan?

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik vond het heel erg mee vallen. Volgende dag ging ik weer aan 't werk. Uiteindelijk is er een mini beetje aan verklevingen weggehaald. 3 dagen later werd ik ongesteld en een week later met de 1e iui begonnen. 4 maanden later zwanger!

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Als het weinig is halen ze het meteen weg. Is het veel kan t zijn dat je nog een keer moet.
    Stel dat ze alles weg kunnen halen heb je een paar dagen na de operatie een gesprek met de definitieve uitslag en plan de campagne. Ik mocht zoals ik hier boven al zei heel snel met iui beginnen.

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Het moet al héél serieuse endometriose zijn als je er 2 operaties voor moet ondergaan hoor. Bij mij heeft het een 3-tal uur geduurd en hebben ze alles in één keer weggenomen. Na de operatie kregen wij de keuze om het zelf nog een half jaar te proberen (max een half jaar, omdat nadien de kans op aangroei van endo weer groter wordt) ofwel meteen met iui starten. Wij waren op dat moment helemaal nog niet toe aan een behandeling, dus hebben we het nog 4 maanden verder geprobeerd.
    Intussen in de wachtweken van iui3, maar ik zie weinig kans op slagen... Ik ga ervan uit dat het met ivf wel zal lukken. Om eerlijk te zijn, ik zou je aanraden om meteen met iui te starten (als jullie daarvoor open staan)... De beste remedie tegen endometriose is zo snel mogelijk zwanger worden. Hier was de endometriose in het begin de enige reden waardoor het niet wilde lukken, ondertussen is het zaad van ml ook niet meer helemaal wat het zou moeten zijn, dus misschien zit het wel bij ons beiden.
    Ik ben héél bang (ondertussen ongeveer een half jaar na de operatie) dat het snel terug zal komen, want dat weet je immers niet. Sommigen krijgen het heel snel terug, anderen dan weer helemaal niet. Ik zit niet te wachten om opnieuw een operatie te ondergaan.

Ik wil je alvast veel succes wensen en hopelijk positief nieuws!

8. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie Dora! Dit vind ik zo fijn aan dit forum, advies krijgen van mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt. Toch anders als dat een gynaecoloog het zegt.
    wel iets om nu al over na te denken dus, denk zelf dat ik dan wel voor iui zou willen gaan. Vind het allemaal spannend. Eerst maar eens afwachten wat er uit het onderzoek komt, ben bang voor endometriose. Maar niks is zeker natuurlijk!

9. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Idd heel leuk om ervaringen van mensen te horen die in hetzelfde schuitje zitten. Ik heb ook ongelofelijk veel aan dit forum! ;)

Ik wens je alvast veel succes! En hopelijk is er niets ernstig aan de hand!

Deel Deze Pagina