Hoi meiden, Ons mannetje drinkt de afgelopen dagen elke keer iets minder. Hij krijgt een fles can 150 cc (dit mag hij hebben voor zijn gewicht) en dronk dit ook leeg in zo'n 30 minuten. Hij kreeg dan vijf voedingen op een dag. De laatste dagen drinkt hij per voeding steeds minder. Hij komt nu maar aan de 100 cc per voeding, maar na een uur komt hij weer en drinkt dan de rest op. Onder het voeden valt hij dan in slaap. Ik doe een luier tussendoor zodat hij wakker wordt, maar is daarna nog te moe om te drinken. Pas na een uur wil hij dan verder drinken. Nu vroeg ik me af of het misschien beter is voot hem om over te gaan naar een fase 2 speen (dr. Brown)? Omdat dit spenen zijn vanaf drie maanden en ons mannetje is 2 maanden... Ook heb ik een lichtte twijfel, omdat ik bang ben dat hij dan te snel drinkt en veel lucht vasthoudt en dus weer last krijgt van zijn darmpjes. Hoe denken jullie hierover?
30 minuten is aardig lang, je kan het toch gewoon een keer proberen dan merk je vanzelf of dit beter gaat! Die 3 maanden op de spenen zal ik niet te moeilijk over doen hoor! Ieder kind is verschillend. Onze dochter heeft bijvoorbeeld altijd uit fase 1 gedronken omdat ze super snel dronk! Onze zoon drinkt nu ook uit fase 2..
Mijn zoontje kreeg de fase 2 speen ook met 2 maanden! Eerste 3 dagen wat lekken, hij moest even wennen. Na die dagen ging het top! En volgens mij is 15-20 min excl. boeren prima om te drinken! Succes!
Gewoon proberen! wij ook een keer geprobeerd maar toen was het nog te vroeg het goot naar binnen. Later weer geprobeerd en de speen is perfect!
Ik ga morgen eens zo'n speen kopen. Misschien dat het ook helpt tegen zijn hazeslaapjes. Hij wordt moe wakker (overdag) en heeft dan binnen het uur ook weer honger. Het gebeurt ook dat hij geen voeding meer wil en ineens na een half uur weer honger heeft. Hoe meer ik er over nadenk, hoe logischer het klinkt dat hij een andere speen moet hebben 😊 Hopelijk werkt het en kan hij langer over (en op) zijn voeding doen.
Vandaag de voeding met nieuwe speen gegeven. Echt top! Hij zat vandaag weer aan zijn normale hoeveelheid (ong 800) en heeft zelfs vanmiddag bijna 3 uur achtereen geslapen ipv zijn normale hazeslaapjes 🎉🎉🎉