wanneer over naar grondbox?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lizet, Apr 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lizet

Lizet Lid

Oct 8, 2014
    32
    0
    0
    Goedenavond dames,

Onze tweeling is nu 19 weken en wordt steeds beweeglijker. Onze dochter draait zich keer op keer terug naar haar rug als we haar op de buik leggen en onze zoon "schuift" zichzelf steeds naar achter, net zolang totdat hij met zijn hoofdje tegen de spijlen van de box of het hoofdbord van het bedje botst.

We hebben inmiddels besloten dat we de boxen gaan verbouwen tot één grote grondbox. De vraag is alleen wanneer doen we dat? Eigenlijk vind ik het ook wel handig dat de boxen nu nog hoog staan (met erin leggen en eruit halen) maar hebben de kinderen nu niet eigenlijk meer ruimte nodig (bij wijze van uitdaging)? Ik merk wel dat ze het geweldig vinden als ze naast de box op de grond liggen, maar nu het buiten wat warmer wordt en de vloerverwarming niet meer hoeft te werken worden de tegels wel erg koud om op te liggen. Ruimte voor de hoge boxen en een grote speelmat hebben we niet.

We moeten nu dus echt gaan kiezen of we de boxen gaan verbouwen tot grondbox of dat we het nog even uitstellen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Deze keuze ook gemaakt? Of misschien gewoon een idee over wat het beste is?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier gewoon op een speelkleed op de grond, bij frisse dagen met een boxkleed eronder...

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hier lag ze altijd op de grond. Veel meer ruimte om te spelen en te ontdekken.

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier ook altijd op de grond op een groot kleed :)
    Box word eigenlijk niet gebruikt

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dochter speelt "op" foamstukken. Maar meestal ligt ze er tegenwoordig naast of heel ver vanaf.

Ik zou gewoon een kleed op de grond leggen hebben ze lekker de ruimte :)

6. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Zodra mijn dochter de grond echt op ging, ging ze binnen no time tijgeren en kruipen en doen. Vond ze veel leuker. Maar de box omlaag als ze zich op kunnen gaan trekken enzo.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier ook vanaf een maand of 2 bijna altijd op de grond op een kleed. In het begin nog afgewisseld met de box maar toen hij eenmaal kom rollen was het op de grond veel leuker.

8. Lizet

Lizet Lid

Oct 8, 2014
    32
    0
    0
    Dankjewel voor jullie reacties!

9. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,321
    10,286
    113
    Uk heeft hier ook op grote foampuzzel stukken gelegen. Een kleed was niet handig,kon hij niet op schuiven zonder het kleed mee te nemen.

Wanneer je kindje ouder is kun je de foampuzzel in elkaar zetten en in ons geval met auto's op spelen . ( wegen en gebouwen )

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Mijn zoontje heeft eigenlijk altijd op een groot kleed op de grond gelegen. We hadden ook een grondbox met foam puzzelstukken, maar die staat nu bij mijn ouders.

Op de grond (en op hun buik) ontwikkelen ze zich zoveel meer!

11. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Hier legde ik haar ook gewoon op de grond, vaak op het boxkleed. Toen ze eenmaal ging tijgeren was een kleed niet meer zo handig en sindsdien ligt ze gewoon op de 'kale' grond.

12. Veera

Veera Niet meer actief

Hier altijd de box en toen ze 5 maanden was en begon te tijgeren hebben we haar op de grond gelegd.

13. Lizet

Lizet Lid

Oct 8, 2014
    32
    0
    0
    Dankjewel voor al jullie reacties!

De tweeling ligt hier sinds afgelopen weekend op een foam-puzzelmat van 200x200 en willen nu absoluut niet meer in de hoge boxen ;)

Onze dochter is in een paar dagen tijd nu ook echt gaan tijgeren en ook ons zoontje doet hard zijn best. We gaan dus snel de boxen verbouwen tot grondbox voordat ze straks met zijn tweeën achter me liggen als ik aan het koken ben ;)

Share This Page