Hebben jullie tips om je baby te vermaken? Mijn baby is max 1,5 uur op maar als in die periode geen flesje valt dan weet ik soms niet zo goed wat ik nog met hem kan doen. Meestal knuffelen we ff en daarna laat ik hem even spelen in de box of onder de baby gym. Dit houdt hij ongeveer 0,5-1 uur vol en dan begint hij zich te vervelen. Op schoot vindt hij meestal dan ook niet meer goed maar hij is ook nog niet moe. Ik heb hem wel eens eerder in bed gelegd maar dan slaapt hij niet. Als ik hem gewoon na 1,5 uur in bed leg dan gaat hij keurig slapen. Hebben jullie tips voor mij?
hier deden(doen) de kiekeboe spelletjes t altijd erg goed, doekje over zn hoofd en kiekeboe! hihi of zelf verstoppen is hier ook gegarandeerd succes en verder wisselliggingen, dus op de buik, rug spelen en speelgoed afwisselen zodat het leuk blijft
Ik zette toen mijn dochter gerust in haar wipstoel bij het raam, heerlijk naar de bomen kijken vond ze geweldig! En anders achter een woezel en pip filmpje, had ik eventjes rust
Ik vertel altijd hele verhalen (de gekste dingen, maar goed, kan nu nog allemaal ), kan ze heel aandachtig naar luisteren. Knuffelen, spelen met een doekje, kiekeboe, muziekmobiel, rammelaar, liedjes zingen, in de spiegel kijken, door de kamer lopen blijft ook een favoriet, gekke bekken trekken (ik dan ), gekke geluidjes maken etc.
Had ik ook toen dochter jonger was(is nu 4 maand). echt zo'n periode dat ze zichzelf nog niet goed kon vermaken en al helemaal niet lang. Maar wees gerust, de speeltijd word met de weken langer hoor, en ook dat ze zichzelf gaan vermaken. Maar ik vermaak haar ook nog wel natuurlijk. gekke bekken trekken, voetmassage in de wipstoel(vind ze heeeeerlijk), boekje voorlezen, op de bank rechtop zitten en met de bal spelen. Het is heel erg fijn dat ze nu zelf dingen vast kan houden, was echt een crime voor een dikke 1,5 maand terug, ze wou wel, maar lukte nog niet, boos dat ze werd! Maar wat ik al zei, komt vanzelf hoor die tijd!