Hallo dames, ik ben bezig om te kijken naar een ander bedje voor mijn zoontje want ik heb het gevoel dat zijn babyledikantje echt te krap begint te worden. Maar ik twijfel of ik een peuterbedje zal nemen of gelijk een 1 persoonsbed, maar een 1 persoonsbed is te hoog denkik en heeft geen uitvalhekje o.i.d toch. Of weten jullie waar ze zo'n 1 persoonsbed verkopen dat laag is en met eventueel hekje ervoor? Of zal ik toch een peuterbedje kopen van de ikea? maar dan vind ik het een beetje zonde als ik over 2 jaar weer een ander bed moet kopen. Tot welke leeftijd kan een peuterbedje gebruikt worden?
Ik vind 1,5 best nog jong om over te gaan Onze zoon ging rond 2 jaar en 4 maanden. Toen had hij al maat 98 aan. Paste nog prima. Maar welk ledikant heb je nu dan. Echt nog het eerste wiegje?
Wij hebben een ledikantje en onze dochter is zo'n 85 cm. Voor haar is het nog niet te klein, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze er nog heel lang in ligt. Een ledikant hoor 120 lang te zijn, maar ze heeft echt geen 40 cm over hoor. Wij gaan wel voor een peuterbedje tzt. Gewoon van de ikea. Ik vind dat niet zonde, kost geloof ik iets van 60 euro + een matrasje. En die zijn volgens mij ook zoiets. Hoeveel spullen hebben we al neit gekocht die ze maar even gebruiken? Draagdoek, babybadje, potje, kleding, dekens, slaapzakken, etc etc. Ik vind het voor zo'n klein kindje best groot om meteen een eenpersoonsbed te kopen. Maar goed, iedereen denkt daar natuurlijk anders over en dat is prima. Volgens mij kunnen ze toch wel weer een paar jaar in een peuterbed. En misschien krijgen jullie nog eens een tweede kindje? En zo niet, dan kan je het natuurlijk weer verkopen. Maar goed, volg vooral je hart, want je moet toch doen wat je zelf fijn vindt. Volgens mij zijn er wel uitvalhekjes los te koop hoor, voor een eenpersoons. Bij een peuterbed is dat al inclusief.
nee wiegje paste hij al met 2 maanden al niet in.Wij hebben een babykamer van de babydump twf heet het merk volgens mij is het een standaart ledikant van 120 cm
@liefsvanmama ja idd totnu toe al veel dingen gekocht die je maar even gebruikt en bij ikea heb ik een bedje gezien van70 euro en dan matras van 60 euro erbij is eigenlijk ook niet eenss zo duur
Zo'n hekje kun je los kopen. Maar je zoontje is nog geen 1,5 jaar, dat vind ik echt veel te jong om al uit het ledikant te gaan. Kan me niet voorstellen dat het nu al niet meer past. Mijn oudste heeft tot ruim 2,5 jaar in haar ledikant geslapen: perfect. Ik wist zeker dat ze in haar bed bleef. Nu slaapt ze sinds een maand of 2 in een eenpersoonsbed. Gaat ook prima maar ik ben heel blij dat we het niet eerder hebben gedaan. En we hebben onszelf de uitgave van een peuterbed bespaard.
Hier ging de oudste met 3 jaar over in een 1 persoons bed De tweede ging met nog geen 2 over in een peuterbed met gesloten kanten (zij klom uit haar ledikant en had al een gat in haar hoofd opgelopen, dus uit veiligheidsoverweging al jong over gegaan op een peuterbed). De derde gaat binnenkort over naar een 1 persoonsbed, omdat zijn zusje nu nog in een wiegje ligt en die over moet naar het ledikant en ik ga niet voor een paar maanden een ledikant aanschaffen, maar anders had hij er ook nog mooi ingelegen tot een jaar of 3. Bij beide jongens past dit nog makkelijk op deze leeftijd.
Vergeet het beddengoed niet hoor. Dat moet er ook nog eens bij. Sven ging over met 2,5 jaar. Ging gelijk goed. Wij hebben wel gekozen voor een peuterbedje. Bedje heb ik op marktplaats gekocht. Echt mazzel mee gehad. Kon het voor 50 euro incl matras en lattenbodem overnemen en het was zo goed als nieuw. Had bij een oma op zolder gestaan voor als de kleinkindjes kwamen logeren. Er zat nog geen krasje op.
Als je een peuterbedje aanschaft kan hij er nog wel langer in hoor. Dochter is 4 jaar en ligt nog in haar peuterbed. Past makkelijk! Op marktplaats heb je ook veel keus, matras zou je nieuw kunnen kopen, dekbedje mag pas vanaf 2 jaar en is niet duur bij de hema.
Mijn zoontje is met 22 maanden overgegaan naar een peuterbed. Hij is heel bewegelijk in zijn slaap en botste tijdens het draaien steeds tegen de randen, benen en armen die hij opeens klem draaide enz. Sinds hij in een peuterbed slaapt, ligt hij veel rustiger en heeft alle ruimte om lekker rond te draaien. Ik heb het bedje trouwens 2e hand van marktplaats gehaald. Gewoon goede kwaliteit.
Ons mannetje word straks drie en slaap nog steeds in zijn ledikant. Maar hij wil nog niet in een groot bed slapen..
Wou mijn neefje ook niet, mijn schoonzus had toen op zijn kamertje het andere bed erbij gezet zodat hij kon kiezen in welk bed hij wou slapen. Na een paar weken koos hij zelf voor het grote bed en nu wil hij helemaal niet meer in het ledikant.
Dochter is net 6 geworden en slaapt nog in het peuter/kleuterbed van IKEA. Geen probleem en ze is echt niet klein ofzo, juist langer dan gemiddeld. Maar in de loop van het jaar zal ze toch wel eens naar een groot bed gaan.
Ja mijn zoontje die heeft al een kinderdekbed van de hema dus dan heb ik alleen bedje en matras van ikea en eventueel een hoeslaken nodig en die kan ik ook bij wibra etc kopen. Mijn zoontje die is vrij groot en hij is een onrustige slaper dus een groot bed leek mij beter want nu bots hij hele tijd tegen de kanten
Hier peuterbed van leen bakker, met anderhalf ofzo is ze ver gegaan. Ging prima maar mijn dochter klimt nooit. dekbed gratis met zegels van de poiesz supermarkt, overtrekken zelf gemaakt. Dus bed, matras, 2 onderlakens en 2 moltons gekocht. Vind het ideaal!
Onze zoon willen we rond zn 2e verjaardag over naar zn nieuwe kamer laten gaan met een gewoon 1 persoonsbed. We hebben dat bed over dus gaan het gewoon eerst daarmee proberen met een hekje aan eraan vast. Mocht het niet gaan, dan kunnen we alsnog een peuterbed aanschaffen of eff nog in zn ledikantje laten liggen Moet er nu nog niet aan denken om hem in een ander bedje te leggen, misschien over een half jaar ook nog niet, maargoed plannen kunnen altijd bijgesteld worden toch? En er is nog geen 2e op komst dus haast heeft het niet.
we hebben een meegroeibed van ikea(massief hout,nu hebben ze dat niet meer).uitval rek gebruikt. met 22 maanden oud over uit zijn ledikant. hij hft 2 keer uit gevallen tot nu toe, en tegenwoordig slaapt hij ook zonder hekje.
Mijn dochter ging met 1,5 naar een peuterbedje. Jong, maar ze sliep altijd super en de overgang ging vlekkeloos. We hebben toen een peuterbedje gekocht. Nu is ze vier en ze past er nog makkelijk in. Mijn zoontje is nu 20 maanden en geen haar op mijn hoofd om hem niet meer in een ledikantje te laten slapen want het is een vreselijke nachtbraker.
Onze jongste is net 2 geworden en is zo'n 90cm lang. Die slaapt nog heerlijk in z'n ledikant van 120cm. Ga ook zeker nog niet over op een (peuter)bed omdat ik er bij hem wel zeker van ben dat hij niet zal blijven liggen. Onze oudste is met 2 jaar en 3 maanden min of meer noodgedwongen overgegaan wegens een tijdelijke verhuizing en een peuterbed was maar de helft van de prijs van een ledikant. Maar hij komt pas sinds kort af en toe 's ochtends z'n bed uit als hij vindt dat hij lang genoeg geslapen heeft en hij is inmiddels bijna 3,5 Ik ben bij onze jongste van plan om zeker nog tot de zomer te wachten. Dan kan hij eerst wennen aan een dekbed en als dat goed gaat mag hij in het bed van z'n broer.
De oudste is met ong 20 a 21 maanden overgegaan naar 1 persoons bed. Ze ging over omdat ik zwanger was van nr 2 en ik ze op tijd over wou hebben. Heb bij de prenatal een bedhekje erbij gekocht en dat gaat prima. Hekje gebruiken we nog steeds.