a merk vs b merk luiers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetchocolate, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo dames,

Graag jullie ervaring gevraagd van een zwangere.

Wij hebben met sinterklaas 1 pak new born a merk luiers gekregen.

Zelf zit ik nog te twijfelen of ik a merk luiers en luierdoekjes wil gebruiken of b merk.

B merk zijn goedkoper. Maar hoorde al op reclame dat de luiers van Kruidvat dunner zijn. Wat mij niet handig lijkt. Maar ja, er zijn nog meer b merken die misschien wel goed zijn? Weegt het goedkope wel af tegen het dure? Hetzelfde voor luierdoekjes...

Alvast bedankt voor jullie ervaring.

Gr sweetchocolate

2. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Hey hey!

Ik heb tot Sky bijna 1 was alleen pampers gebruikt.
    Vanwege de financien zijn we een kleine maand terug is goedkopere gaan proberen, die van de kruidvat, en ik moet zeggen, ik ben erg tevreden over!
    Scheelt goed in de portmonnee.
    We gebruiken Bumblies billendoekjes (ook lekker goedkoop!). Van alle andere die we hebben geprobeerd kreeg ze uitslag.

3. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Nou ik gebruik nu nog steeds zwitsal doekjes. Verschillende merken geprobeerd maar dat was het telkens net niet.
    En helemaal in het begin hebben we pampers gebruikt. (newborn) Nu hebben we ook de actifit geprobeerd maar als mijn zoontje dan had geplast rook dat zo chemies (wwet niet hoe je het schrijft :)).
    Maar ik zweer dus bij de dunne kruidvat luiers. :D Scheelt ook nog eens veel geld.

4. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Wij gebruiken ook de kruitvat luiers. Ook vanwege de portomonee b merken gaan proberen. Die van de Albert Hein. Vind ik geen succes zijn heel dik en zitten niet zo fijn in de liesjes. Pampers vind ik ook fijn maar het scheelt met kruitvat dus 2,5 euro per pak en er gaat er hier minstens 1 per week doorheen
    Doekjes gebruik ik nutrilon. Maar ik lees mee voor goedkopere doekjes b

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik heb van een vriendin Jumbo luiers gevoeld. Die zijn net zo fijn als de Pampers. Is dat er geen eentje in de buurt zit. Maar de pampers vond ik best lekker in het begin. Ik zweer en nu bij maar dat komt omdat ze natuurlijk minder dun poept. Hahaha

Ben dol op pamper die zonder geur doekjes. Ik neem altijd alles in de aanbieding of met kortingsbonnen.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat b merken betreft heb ik alleen dankzij het KDV ervaring met kruidvat en AH en ik vind ze allebei even ruk ;) Wij gebruiken nog steeds pampers.

Qua billendoekjes gebruiken we die van de etos. Daar ben ik wel tevreden over. Het liefst als ze in de aanbieding zijn ;)

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik gebruik pampers en zou niet anders willen, andere pampers bevallen niet. Koop ze wel altijd in de aanbieding, je hoeft er echt nooit het volle pond voor te betalen. Altijd is er wel ergens een aanbieding 3=2 of 3 voor euro 25,-- en dan valt de prijs wel mee. Gebruik wel altijd baby-dry, active fit heb ik geen ervaring mee.

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hier Kruidvat luiers; bevalt prima!
    Luierdoekjes altijd van de Zwitsal; ik vind die gewoon t fijnst...

Het is denk ik even uitproberen wat je het fijnste vindt

9. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Ik ben helemaal tevreden over de Kruitvat luiers. Wij zijn ze gaan gebruiken toen ons meisje ongeveer 4 maanden was.

De billendoekjes had ik eerst van de Hema maar die zijn nu te klein en niet nattig genoeg voor de stevigere inhoud die ze nu produceert:D.
    Nu ben ik fan van de Natusan doekjes. (groot en nat en je kunt zo ook als snoetenpoetser gebruiken want er zit geen zink in de lotion)

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Toen ze net geboren was had ze pampers,daarna al snel over gestapt op c1000 luiers en ben er heel erg tevreden over!

Kwam vorig jaar ook als beste uit de test:D

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik vind pampers dus echt niet fijn. Stinkt, lekt door, vochtige billen en mijn mijn meisje krijgt er striemen van.
    Zelf gebruik ik huggies (maat 4) en voor de nacht kruidvat (4+), en als ze in de aanbieding zijn natural baby care (alleen verkrijgbaar bij Etos).

Via een ruiltopic hier ook een paar C1000 luiers geprobeerd, en ben daar ook erg over de spreken.

Aldi zijn net iets dikker, maar wel een goed absorbeer vermogen, en lidl vind ik ook niet gek.

Doekjes: Huggies: Zijn net iets dikker en steviter, pampers gebruik ik ook, zijn lekker vochtig, C1000 lekkere geur en vochtig genoeg en ben nu eigen merk Etos aan het proberen.
    Die van de AH gebruiken ze bij ons op het KDV en vind ik een enorme geur aan zitten. Kruidvat vond ik ook net niet helemaal fijn.

12. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Wij gebruikten eerst pampers, maar ik vond die erg vreemd ruiken als onze zoon erin had geplast. Wij zijn dus snel over gestapt op kruidvat luiers. Ik vind de c1000 luiers vergelijkbaar met kruidvat dus ook prima.

Ik gebruik pampers billendoekjes (die groene verpakking) en ik vind ze prima. Ik koop ze altijd in de aanbieding. Mijn man zei gisteren dat hij andere wilde ivm de lucht dus we gaan binnenkort iets anders proberen. Ik weet alleen nog niet wat dus ik lees even mee.

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier alleen pampers luiers. ik koop ze als ze in de aanbieding zijn (makro is dan goedkoopste, ik meen 6,24 per pak inc btw), of met bonnen. En heb nu een enorme voorraad staan. volgens mij hoef ik het komend jaar niets te kopen ;)

doekjes: heb bij makro (daar issie weer) een krat gekocht met ik meen 15 pakjes voor 1,47 pst (inc btw). Verder nog wat bonnen gebruikt, dus het krat is nog steeds vol ;) Heb ook nog wat gekregen bij de geboorte, oa ah doekjes. Die vond ik niet zo fijn, niet nat genoeg. Heb nu ook zwitsal doekjes liggen (wederom gekregen) benieuwd hoe die zijn!

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik koop pampers ook alleen in de aanbieding , alleen 3 voor 2 . Of met kortingsbonnetjes...

als alternatief gebruiken wij Etos luiers -simpelweg omdat ik de kruidvat een rotwinkel vind om door te komen met de wagen... Qua luiers vind ik ze ook wel prima. Verder spaar je ondertussen voor het spaarprogramma, scheelt ook weer (zowel aan de kassa krijg je zegeltjes per 5 euro + op het pak luiers zit ook een zegeltje)

Dikte zegt niet zo veel over hoe goed ze zijn. Uitdaging voor de makers is juist om ze zo dun mogelijk te maken, maar net zo goed...

Bij de oudste hebben we vanwege de gevoelige huid (en de striemen dus) het 1e jaar zelfs iedere verschoningsbeurt een andere luier gedaan, indertijd wisselde we nog af met kruidvatluiers en pampers. Werkte érg goed overigens - tipje van de cb-arts...

15. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb voor mijn zoon eerst een hele tijd pampers gebruikt, de new born luiers heb ik nu ook weer gehaald voor zijn aanstaande zusje. In de aanbieiding zijn ze niet zo duur, ik heb gisteren 3 pakken voor €15 gekocht. Bij mijn zoon lekte op een gegeven moment steeds de poep langs zijn benen, en ben ik op zoek gegaan naar de ultieme luier. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de luiers van de lidl, die lekken niet door. Dus, een merk zegt niet zoveel, de pasvorm is per merk verschillend en daar gaat het uiteindelijk om.

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik gebruik gewoon pampers, huggies en kruidvat was hier geen suces..

Doekjes ben ik nu ook ander aan het proberen, pampers vonden we te nat en een heel sterke geur, nu hebben we Zwitsal en die bevallen wel maar zijn behoorlijk aan de prijs.. Ben nu de doekjes van Etos aan het proberen en die bevallen ook wel..

Kruidvat vonden wij stinken..

17. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Zo, even niet kijken en gelijk heel veel reacties waar ik echt wat mee kan. Bedankt!

Wijze les voor mij is dus wel dat goedkoop niet slecht hoeft te zijn. En zelfs de "dunnere" luiers van Kruidvat, waarvan ik eerst dacht dat het echt niet goed zou zijn, dat zelfs dat nog in goede "smaak" valt. Ga dat dan ook zeker uitproberen. Even aftasten dus wat wij fijn vinden.

Dames, bedankt!!!

18. fafje

fafje Niet meer actief

je kan het beter gewoon uitproberen allemaal...

hier ervarinng :
    slecht:
    huggies newborn(lekt)
    kruidvat newborn(lekt)
    etos doekjes (gewoon niet fijn+verpakking scheurt snel, drogen doekjes uit)

goed:
    pampers newborn(lekt niet door na 12uur)
    pampers babydry(lekt niet door na 12uur)
    kruidvat mt 2(goed voor overdag)
    pampers doekjes (wel nat)
    zwitsal (beter dan pampers, niet te nat+ruikt lekkerder)

Scheelt ook weer of je bv of kv geeft....en of het een meisje of jongen is...
    hier jongetje...als ie plaste, nam bijv Huggies, niet snel genoeg op...waardoor zn zij kletsnat was...maar luier droog...piemeltje plast natuurlijk omhoog

Ik ben zo...wanneer iets goed is, blijf ik erbij...

19. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik ben erg tevreden over de Jumbo luiers en billendoekjes, ik vind de pampers altijd erg snel stinken naar urine.

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind Kruidvat luiers erg stug, had een paar losse om te proberen. Hier verder vanaf het begin af aan al Pampers, eerst new born en nu babydry. Die babydry vind ik echt super, Irem lekte eerst 's nachts door omdat ze nog 4 keer drinkt 's nachts, maar deze houden het gewoon 12 uur vol ondanks de voedingen. Ze gaan inderdaad alleen wel ruiken als ze zo vol zitten, maar goed, dat is dus alleen in de nacht.

Vind Pampers in de aanbieding ook niet zo duur, maar wil als mijn voorraad op is weleens Lidl of Aldi gaan proberen om te kijken of er veel verschil is. Geloof dat die toch nog goedkoper zijn.

Doekjes heb ik vanalles gehad: Pampers, Natusan, Johnson, Etos, Zwitsal - vind die van Zwitsal het fijnst. Die van Pampers zijn erg nat, en die van Natusan weer droog. Zwitsal is vaak per doos in de aanbieding bij Kruidvat, dan zijn ze niet zo duur.

Deel Deze Pagina