Wanneer over naar wandelwageninzet / buggy ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleintje88, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Het ligt er ook aan hoe groot het kindje is...

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ons meisje ging met ruim 5 1/2 maand in de buggy (Teutonia), maar ze past nog steeds wel in de kinderwagenbak. Ik vond het raar voelen dat ze al kon zitten en dan nog te liggen. (en mama was er ook aan toe ;))

Vervelend dat ze al niet meer en de kinderwagen past, kan ze niet een beetje de beentjes opgetrokken houden, vaak lang ons meisje ook wel wat met de knietjes naar buiten.

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Als er qua centimeters nog zoveel ruimte is alsjeblieft laten liggen. Zie soms van die kleine baby´s in een zitje en dan is zooo slecht.
    Echt waar, daar kan ze later erg last van krijgen. Meestal is de overgang met ong 6 maanden. Is je kindje groot of willen ze echt niet meer, kan het iets eerder.. Of langer, nog beter....
    Dus mijn advies is ook echt niet doen hoor, ook al kan hij redelijk plat..

4. Patriez

Patriez Actief lid

25 aug 2008
    114
    0
    0
    Schijndel
    vanaf 6 maanden staat er op mijn kinerwagen..stokke

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier hebben ze alle drie erg lang in de wandelwagenbak gelegen, alle drie zijn ze rond de 10 maanden over gegaan naar de wandelwageninzet.

6. mroos

mroos Niet meer actief

Hier sinds 5 maanden zo goed als over. Af en toe nog in de bak. Maar de wandelwagen van koelstra kan helemaal plat dus soms even 10 minuten zitten en dan weer lekker liggen!

7. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik heb ook de mutsy transporter, en als ik eht zo lees is die dus inderdaad klein (baal ik wel van hoor!) Mijn meisje is dus ook met 4,5 maand over gegaan. Alleen wij hadden de mazzel dat het winter was. Daarom zat ze altijd in de winter zak, en die fungeerde als een soort verkleiner. Dus ze hing er niet in hoor! Helaas kan die ook niet plat, maar heb haar altijd zo plat mogelijk gelegd. Achteraf denk ik dat ze nog wel iets langer in de bak had kunnen liggen, maar ze is nu 8 maanden, zit nog steeds niet, en had er nu dus echt niet meer ingepast! maar inderdaad, de winterzak hadden we er uit gehaald, en ineens hing ze vreselijk! Dus nu toch maar weer even de onderkant van de zak er in gelegt... Als ik dit had geweten had ik denk ik een andere kinderwagen genomen...

8. tulip

tulip Niet meer actief

o wat fijn, dat had ik ook wel gewillen.:) Maar met 6 maanden ging ze met hoofd en nek over de bak hangen en zo steeds verder tot haar lijfje ook omhoog kwam, dat vond ik erg eng worden.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ik zou zeggen zo lang mogelijk in de bak laten liggen.
    wij zitten nu met het probleem dat hij te groot word voor de wandelwagenbak (en hij trekt zich op aan de rand) maar te klein is voor de buggy.. hij kan nog niet zelfstandig zitten hooguit 10 seconden;)
    Ik wandel veel elke dag dus maxi cosi is geen optie.. nu toch maar verbouwd naar de buggy maar die is lang zo stevig niet in zijn ruggetje, maar hij kan gelukkig helemaal plat..
    wij hebben een bugaboo frog..

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dit is 1 van de redenen waarom wij voor de bugaboo hebben gekozen. De wagenbak is vrij lang. Mijn zoontje is nu 63 cm, maar volgens mij hebben we nog wel een cm of 10 te gaan.

Overigens heb ik wel een aparte buggy gekocht met ligstand. Maar dit is voor sporadisch gebruik. Gisteren moest ik bijvoorbeeld met de bus weg en met de bugaboo de bus in lijkt me nogal lastig.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja wij zijn ook met die leeftijd bij de oudste twee over gegaan omdat ik het eng vond dat ze gingen proberen om te draaien. Dat moeten we niet hebben natuurlijk. Jongste bleef gewoon nog liggen, maar lag gewoon tjokvast in de bak :D! En tja wat niet gaat dat gaat gewoon niet, maar ik ben wel van zo lang mogelijk in de bak laten liggen.

Met de oudste hebben we overigens met een maand of 8 geloof ik (kan ook 7.5 of 8.5 zijn geweest ofzo hoor) om ze over te doen, maar dat was alleen maar krijsen. Toen de wagen weer omgebouwd en in de wandelwagenbakken, en niks aan de hand. Ze vonden het gewoon doodeng blijkbaar :D!

12. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje ging naar de wandelwageninzet toen hij een maand of 6 was. Hij vond het fijner om een beetje rond te kunnen kijken en de inzet kon heel plat.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    we hebben ook transporter.maar zoontje paste nog er in toen hij boven 8kg was en zo een 10 cm langer dan je dochter. 2 maanden is trouwens veels te jong om de wandelwagen inzet te gebruiken.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    en als je baby haar beentjes niet buigt dan moet je ff iemand laten zien. lijkt me niet goed als ze steeds met uitgestrekte beentjes ligt.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen.

Jouw dochter past nog makkelijk in de bak!
    De bak is iets smaller dan de gemiddelde wandelwagen bak.
    Maar zeker niet veel kleiner in lengte.

En zeg eerlijk, jouw meisje is niet eens groot ofzo.

Lekker in de bak laten liggen, het kind is nog geen eens 3 maanden oud!

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier trouwens mijn dochter wel met 4,5 maand in de wandelwagen inzet gedaan maar toen kon ze al een paar weken zelfstandig zitten en wou ook echt niet meer liggen!

Ik weet niet wat je nog meer in de bak legt behalve de baby? Want 10 cm ruimte alleen al in de lengte verdwijnt zeker niet zomaar.

Denk persoonlijk dat TS zelf graag wilt dat haar kindje sneller is dan normaal *mijn persoonlijke mening als ik zo naar dit topic kijk*

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    de benen moeten gebogen liggen om heup goed te laten ontwikkelen. als de beentjes altijd uitgestrekt zijn moet jij spreibroekje gebruiken, anders ontwikkelen de heupkommen niet goed. en inderdaad je baby is echt niet zo groot en 59cm 3 weken geleden toch?. en dat geeft je echt 14cm ruimte....ze moet dan in 3 weken 10cm gegroeid zijn....

Deel Deze Pagina