Oke, beetje gekke vraag misschien... Maar wij hebben paarden en we wilden vandaag het weiland bemesten (kunstmest strooien) nou bedacht ik mij ineens dat ik dat misschien wel helemaal niet mag doen nu ik zwanger ben. Het zijn droge korrels, maar we moeten ze met de hand uitstrooien. Zouden handschoenen dan genoeg zijn of moet ik me er beter helemaal niet mee bemoeien? Kan er niks over vinden op internet..
ik heb geen idee, de boer bemest het land altijd voor ons. Wat betreft stal uitmesten, dat doe ik wel gewoon nog zelf. Volgens mij moeten handschoenen wel voldoende zijn voor de mestkorels, maar als je je er niet prettig voelt, lekker een ander laten doen!
Ik zou het iemand anders laten doen, het stoft soma ook wel wat dus handschoenen lijkt me dan niet genoeg, voor de zekerheid. Uitmesten doe ik wel gewoon zonder handschoenen.. kan dat trouwens wel?
Uitmesten is geen probleem, handen wassen is ook aan te raden als je niet zwanger bent Heb het bemesten door mijn vriend laten doen Ik moest het van hem opzoeken op internet, kon dus niks vinden dus toen heeft hij het gedaan
Hier een paar weken geleden gewoon zelf gedaan hoor zonder handschoenen en bij de eerste ook gewoon gedaan. Daarna handen wassen en klaar. Geloof niet dat je via je huid zoveel opneemt in dat uurtje dat het schadelijk is voor de baby, als het al schadelijk is. Er staat nergens dat je handschoenen hoeft te dragen.