Krijgt onze zoon te veel voeding? De laatste keer dat ze hem gewogen hebben (afgelopen donderdag) Woog hij 2840 gram, volgens berekening 150x2,84 =426 : 7 = 60, 8 dus dat zou 60 cc per fles zijn maar nu drinkt hij 7 flessen van 70 cc. Hij drinkt zijn flessen goed leeg, maar heeft wel regelmatig last van krampjes de ene keer wel na de fles en de andere keer niet. Krijgt hij misschien teveel voeding binnen waar hij dan last van heeft? Hij drinkt al een paar dagen 70 cc. (70 cc mochten we wel geven van het cb maar als hij wat liet staan was het niet erg maar nu laat hij bijna nooit wat staan). We hebben flessen van dr Brown en hij doet ongeveer een kwartier over zijn fles. We hebben ook prematuurspeen geprobeerd maar hier merkte we weinig verschil mee dat hij wat langer over de fles deed. Hij is vanaf het begin een slordige drinker als hij op het einde van de fles moe wordt. Dan laat hij best wat langs zijn mondje lopen. Is er iemand met ervaring die wat tips hier voor heeft?
Jullie mannetje drinkt prima hoor, ik zou niet te strak naar dat rekensommetje kijken maar meer naar wat jullie zoontje wil. kindjes kunnen goed aangeven hoeveel ze nodig hebben, de een wat meer dan de ander. Voor het slordige drinken helaas geen tips
Was hier ook altijd zo dat ze 'teveel' dronk. Als ik het zo lees gaat het om 70cc per dag. Dat valt nog wel mee. Blijkbaar heeft hij het nodig. Die rekensom met dat gewicht is een richtlijn. Ons meisje is klein geboren, maar nu is ze groot voor haar leeftijd. Ze moest dus heel hard groeien en dronk daardoor iets meer. Ik zou dus echt naar zijn behoefte kijken, natuurlijk moet je niet honderdeb milliliters teveel geven maar binnen de perken... Krampjes krijgen ze helaas vaak mee te maken. Is heel zielig, maar gaat gelukkig ook weer over!
Hier drinken ze ook 'teveel'.. ja, ik ga ze geen honger laten lijden.. niet teveel op het rekensommetje hameren inderdaad. Kijk naar je kindje.
Het is een gemiddelde he! Jij weet zelf als moeder wel wat goed bij je kindje past! Het ene kind heeft meer honger als de ander. Je hebt trouwens ook voeding voor hongerige baby's mocht je echt het gevoel hebben m teveel te geven...
Volgens de berekening zou mijn kleintje nu 77 per fles moeten krijgen, ze krijgt echter 90cc per fles. Mijn kraamhulp gaf aan dat je niet moet rekenen met het laatst bekende gewicht maar daar juist iets boven moet gaan zitten. Als je kleintje donderdag 2840 woog weegt hij vandaag zeer waarschijnlijk al weer wat meer en heeft hij vandaag meer nodig dan dat hij donderdag had. Als je uit gaat van nu 3100 gram dan heb je 3,1x150=465:7= 66cc per fles. Dan zit je met 70 cc ontzettend goed dus. Laat je kind er iets naast lopen of drinkt hij de fles niet helemaal dan is er niets aan de hand want hij heeft klein beetje reserve.
Wat leuk! Gaat alles goed bij jullie? En kan je je draai al een beetje vinden met zon kleintje? Ik moet zeggen dat ik wel heel erg moest en moet wennen.
Wanneer weet ik of hij toe is aan 80cc per fles ipv 70cc? Is dat als hij eerder komt als drie uur of als je denkt dat hij nog wat hongerig is na de fles?
Als ons meisje hongerig is dan geef ik haar meer. Ik maak wel gewone flesjes klaar, niks afgieten ofzo. Ik neem aan dat jij een fles van 90/3 klaar maakt en 70cc aanbied? Ik zou in jou geval de volledige fles aanbieden en kijken wat hij drinkt. Meer honger? Dan 30cc meer klaar maken en zelf laten bepalen wat hij drinkt.
Inderdaad.. niet afgieten, maar gewoon lekker volledige flesjes aanbieden. Je merkt vanzelf of je kindje genoeg heeft..
Maar zal hij dan niet last van zijn buikje krijgen als hij bv wel de 90 opdrinkt? Volgens het cb moesten we eerst naar 80 cc toe omdat hij ook niet zo veel weegt. Volgende fles probeer ik in ieder geval 80 aan te bieden.
ik zou wel af blijven gieten hoor. mijn dochter dronk wat we aan boden. deden we 80 in de fles was ze tevreden en deden we er 100 in dronk ze hem ook leeg. alleen kwam er na een grotere fles altijd weer een golf melk terug. als hij tevreden is na zijn fles (niet zoeken meer of jengelen) en als hij minimaal 2.5 uur tevreden blijft op zijn flesje dan is het voldoende.
Je merkt het vanzelf... Ik deed overigens niet altijd direct alle flessen meer hoor.. Afgieten vond ik zo'n onzin.. Dus... paar flesjes 60/2 en dan één flesje 90/3 (laatste flesje) Zodra je kindje niet meer goed drinkt/speelt met de speen/etc. gewoon stoppen. Niet proppen. Mijn zoontje drinkt ook gewoon wat ik aanbiedt.. maar als moeder merk je gauw genoeg of hij teveel drinkt...
Ik zou ook niet afgieten hoor! Zo kom je er juist achter of je kindje goed zijn grenzen aan geeft. En daardoor weet je ook weer dat hij genoeg binnenkrijgt en niet te veel. En als je een hongerlapje hebt die wel maar blijft drinken, zonder nog echt honger te hebben weet je dat ook en kan je daar naar gaan handelen. Maar afgieten vind ik persoonlijk echt onzin. En je merkt inderdaad dat je voeding kan gaan ophogen als je kindje hongerig is na een fles of veel eerder komt. Nou is jou kindje wel wat kleiner dan de mijne was op die leeftijd, maar ik heb eigenlijk nooit (ook bij mijn oudsten niet) afgewacht wat het cb zegt. Simpelweg omdat we daar maar 1x in de maand komen. Dus mijn zoontje ging van 90cc naar 120cc toen ik merkte dat hij daar aan toe was