Wie wil er met ons meedenken? Ons meisje van bijna 3 weken oud is echt raar aan het doen met drinken de laatste tijd. Vanaf het begin drinkt ze de flessen in rap tempo leeg, 65cc in 10 minuten in de eerste week en nu kan ze 100cc in 8 minuten weg klokken. Ze drinkt zo vreselijk gulzig dat alles haar langs de mond zo in de nek loopt, ze verslikt zich, je hoort haar maag/darmen of wat ook rommelen en rare geluiden maken terwijl ze drinkt. Net of je het hoort lopen... kortom, ze drinkt alsof ze uitgehongerd is. Als ze echt héél gek doet dan spuugt ze, anders gelukkig niet. Tussendoor pauze of boeren werkt niet, dat werkte in het begin niet en nu nog steeds niet. Als we de fles eruit halen houdt ze haar lippen daarna stijf op elkaar en krijg je er met geen mogelijkheid nog wat in. Ze valt gewoon in een diepe slaap dan met als gevolg dat ze maar de helft van haar voeding drinkt (of minder als het zo uitkomt) en dan komt ze nóg eerder! Vorige week zijn we i.o.m. het CB van 7 x 65cc naar 6 x 100cc gegaan omdat ze steeds eerder kwam voor de fles. Dit ging 2 dagen goed, over het algemeen dronk ze 80 tot 100cc per fles. Daarna kwam ze weer elke keer eerder voor de fles, soms zelfs na 3 uur al. Grote drama, ze had dan echt honger en een uur lang uitzingen werkte gewoon niet. Dus we zijn gestopt met die 6 x 100cc en begonnen met weer 7 keer te voeden. Overdag om de 3 uur 4 x 80cc en 's avonds om de 4 uur 3 x 100cc. Maar dit werkt dus óók niet! Ze blijft 's nachts om de 3 uur komen en dat terwijl we haar soms overdag wakker moeten maken. Pff het is een beetje een warrig verhaal geloof ik. Het is zoveel, ik weet zelf ook niet waar ik beginnen moet. We weten dus ook niet wat we nu nog kunnen doen. Voeden op verzoek willen we liever niet doen, we zijn wel echt van de regelmaat en willen toch proberen dit er in te houden. Zou een andere fles een optie zijn? We gebruiken nu Avent (die we zelf vacuüm maken door de speen dubbel te vouwen, anders gaat het ie 5 minuten leeg). Zou ze door dat ze zo snel drinkt misschien niet genoeg een verzadigd gevoel krijgen? Het CB zei dat het niet zo'n probleem was die 10 minuten, zolang ze het verder goed doet, maar misschien speelt het toch wel mee? Of zouden we iets van Nutriton ofzo kunnen gaan gebruiken? Het gekke is alleen dat haar flessen niet altijd helemaal leeg gaan, dus zo hongerig is ze kennelijk ook niet? Heeeeeeelp!
tja ze is ook nog maar 3 weken dus om de 3 uur vind ik niet gek. Ik zou toch iets meer naar je kindje kijken hoor en iets minder naar de klok. Een keer na 2,5 uur al een fles geven is ook geen ramp.s nachts hetzelfde verhaal je kunt het niet afdwingen,en dat gerek geeft alleen maar stress.Ze Ik zou dus idd overdag gewoon om de 3 uur (soms een half uurtje eeder)blijven aanbieden en dan na de laatste fles gewoon zien hoe laat ze s nachts komt. voor het snelle drinken zou nutriton idd wel kunnen werken maar hou er wel rekening mee dat kindjes hier vaak erg aan moeten wennen dus dan krijg je misschien ook diarree verstopping of krampjes erbij de eerste weken. go with the flow zou ik zeggen
Ik had ook een probleem met dat slapen tijdens het voeden en dan lippen stijf op elkaar, zoeen grappig gezicht trouwens. Als ze inslaap valt wat zo ergens bij de helft vaak gebeurd dan doe ik altijd haar luiertje verschonen en word ze weer wakker. Of ik leg haar weg, dat vind ze ook niks, word ze ook vaak wakker van aangezien ze nog erg graag bij mij in mijn armen slaapt. Mijn dochter drinkt overdag om de 2/3 uur met een uitschieter soms van 4. Ik zou in jou geval er zeker niet langer dan 3 tussenlaten overdag, ze is nog geen 3 weken ze heeft echt haar voeding nodig. Je hebt ook kans dat ze daarom zo gulzig is, omdat je er teveel tijd tussen laat. Ik vind die Nutrition geen aanrader voor bij gulzigheid trouwens. Bij mijn dochter was het echt nodig voor het spugen, maar ze begint nu echt last te krijgen van een moelijke stoelgang en alles. Je kan beter bij elke 4 slokken even de fles eruit halen, dat deed ik altijd, en werkt veel fijner voor je babies buikje.
Ik gebruik wel nutriton, en ik vind het super goed werken. Anders was idd de fles veel te snel leeg en veel spugen. De voeding wordt er wat dikker door, zodat de fles niet te snel op gaat en de voeding beter in het maagje blijft zitten. Mijn zoontje had in het begin wel last van krampjes, maar dat hebben de meeste baby's de eerste 2 maanden. Verstopping had hij geen last van gehad. Ik gebruik zelf ook Avent flessen. Let wel op als je nutriton gaan gebruiken dat je wel een grotere speen nodig hebt. Maar dat moet je even uittesten, ook hoeveel schepjes je erin moet doen. Ik zou het gewoon proberen, anders kan je er altijd nog mee stoppen. En dat je baby 's nachts nog komt, is normaal. Op den duur gaan ze echt doorslapen, komt allemaal vanzelf!!
Dankjewel voor de reacties! Om het doorslapen is het me niet te doen hoor, en we willen ook niet continu op de klok leven. We houden over de gehele dag een speling aan van ongeveer 30 a 45 minuten. Als ze dus eens wat eerder komt is dat echt geen probleem. Ik heb zelf ook niet standaard elke dag om half 4 honger, bij wijze van spreken We proberen zo voor haar en ons zelf een tussenweg te zoeken in het voeden op verzoek en volgens een schema voeden. Dat tussendoor verschonen enzo, eerlijk waar... dat maakt dat eigenwijze trutje niks uit Hebben we dus al een aantal keren geprobeerd, maar ze slaapt op het aankleedkussen gewoon verder. Kouprikkels hebben we ook al eens gegeven, ze lag nog net niet in de blote kont, maar wakker worden ho maar haha! Alleen wegleggen in het grote bed of de box of blazen in het gezicht (tips van de kraamhulp), niks helpt. Als zij heeft bedacht dat ze wil slapen, gaat ze slapen. Vandaar dat ik dus op zoek ben naar een oplossing (fles, I guess) waarbij we de fles er niet uit hoeven te halen. Die mondjes die ze kan trekken zijn wel heel grappig ja Chai! Van een heel dun streepje, tot een getuit mondje of zo'n pruilend onderlipje Nutriton wilde ik overigens ook niet gelijk mee beginnen. Ik riep het meer als in hardop denken, omdat we het eventjes niet meer weten en haar graag wat rustiger willen laten drinken. Ik heb ondertussen goeie dingen gelezen over de S-fles van Difrax in combinatie met de Dental speen en de 1-2-3 ring ofzoiets? Iemand daar toevallig ervaring mee?
Mira drinkt ook heel gulzig en snel en daarom zijn wij overgestapt naar de S speen van Difrax. Ook de 1-2-3 standen speen heb ik in huis maar de S speen vind ik toch iets beter. Ze doet nu 15 a 20min over 100cc ipv 5min
Mijn ervaring is dat het een paar weken duurt voor het kersverse kindje om te "leren" drinken. Ze dronken mijn beide dochters in het begin goed tot gulzig en spuugden ze meerdere malen per dag omdat ze alle flessen leeg dronken. Ze konden het gewoon nog niet zelf reguleren en wat te veel was, spuugden ze dus weer uit. Na ongeveer een maand werd dit spugen aanzienlijk minder bij beiden en konden ze zelf bepalen wanneer genoeg ook genoeg was en dronken dus niet meer alles tot de laatste druppel op. Mijn jongste (bijna 4 maanden) spuugt nu al een hele tijd niet meer. Dus mijn raad is: kijk het nog even aan. Ik zou wel die 6x100cc gaan geven. Ook als je ophoogt, duurt het namelijk soms een paar dagen voor de kleine weer doorheeft welke hoeveelheid goed voor hem/haar is. Dus dan komen ze eerst misschien nog steeds "te" snel maar leren ze al gauw het zelf te reguleren. En die 20 minuten voor een fles, tja.... Mijn jongste drinkt haar 200cc gewoon in 10 minuten leeg als ze honger heeft hoor, die doet daar echt geen 20 minuten tot een halfuur over. Inderdaad, go with the flow en geef de kleine en jezelf even de tijd aan het leven en aan het drinken en aan elkaar te wennen, ze is nog zoooo klein! Overigens zweer ik bij Difrax en ik zou gewoon de S-speen proberen in de eerste instantie als je dan toch over wil stappen van Avent.
Ik ben juist van de difrax s-fles afgestapt omdat ze hier zo gulzig mee dronk en ook wat jij beschrijft dat het langs haar kin eruit loopt. Ik gebruik nu dr browns en dit gaat super! Misschien dat je deze eens kan proberen?
Hier ook dr Browns met de kleinste speen. (niet de Preemy, maar de eerste normale). Onze dochter drinkt ook gulzig vooral de eerste minuut. Ik haal dan af en toe gewoon even de fles eruit. Onze voeding is wel ingedikt met Nutriton. (ivm Reflux) 2 schepjes op 90/3 voeding, dus op 100 ml. Ze krijgt 6*100 en drinkt dat soms niet helemaal op, idd dat gaat ze nu zelf reguleren.
Klinkt als onze 1e dochter. Met aventfles was het drama, overgestapt op een difrax s-fles en dat ging toen veel beter. Daarna tegen het verslikken en dat geborrel in haar buik overgestapt op nutrilon omneo. Toen was ze 4wk en ging het opeens goed! Kreeg ritme, kwam om de 4 uur en sliep snachts ook langer. Succes!