Hallo Allemaal, Ik heb eventjes een vraagje, Thijmen krijgt vanaf 3 a 3 1/2maand al fruithap en krijgt nu ook al groentenhap, maar nu wil ik vanaf 6maanden het volgende gaan doen: Thijmen 4 flessen flesvoeding 200cc en 1 fruithap 200gram en 1 groentenhap 200gram, maar is dit wel goed en niet teveel? En vanaf wanneer ga je eigenlijk over op 3 flessen, geloof pas met 7 of 8 maanden toch? Ik hoop dat iemand kan helpen, Groetjes en liefs Debbie
Quinton at 2 weken voor zijn 6 maanden nog steeds geen hapjes (hij kon het niet van lepeltje eten) was toen bij cb en die zeiden dat ik 2 weken lang iedere keer moest aanbieden en als hij het met 6 maanden kon moest ik de fles van rond een uur of 3 vervangen door een groentehap/maltijd en dan fruit tussendoor geven in de ochtend tussen 1e en 2e fles... Quinton eet nog niet zo graag fruithapjes (misschien te koud of te ja dun zeg maar, groente eet hij ook niet verder als ze te koud zijn) ik doe dus geen fruit in ochtned maar bij de maaltijd krijgt hij soms wat fruithap gemengt met liga om het dikker te maken en dat eet hij wel redelijk, dus dat als toetje... een beetje verder de ochtned fles een papfles aandikken met bambix of nutrix en vaak krijgt hij dan als laatste fles bambix pap met een lepeltje... (ligt er maar net aan of ik thuis ben anders gewoon fles met wat bambix
Toen Esmée 6 maanden was kreeg ze 3 flessen van 200 ml ('s morgens, tussen de middag en 's avonds voor het slapen). Na de groentehap kreeg ze dan nog een klein flesje van 100 ml. Tussendoor kun je dan wat fruit geven.
Bij ons cb was het 3 flessen vanaf 6 maand, mits ze de groente en fruithap goed eten. Volgens mij kun je prima op 3 flessen over en dan rond 15 uur een tussendoortje als sap en iets te knabbelen
Hier geef ik op het moment 3 flessen 200. In het begin tijdens het afbouwen soms nog een klein flesje van 100 gegeven, maar al snel gaf ze aan dat ze genoeg had en het niet meer wilde. Verder dan de groentehap en de fruithap en 's middags wat sap met evt. een koekje.