Baby drinkt te weinig?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Firstbaby, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hallo,

Ik zit met het volgende.

Vanaf de geboorte voedde ik mijn zoontje op verzoek. Dit was vaak om de 2.5 en soms om de 3 uur. Nu heb ik 2 weken terug van het cb te horen gekregen dat er best langere periodes tussen mag zitten. Met name omdat ik het voeden zat ben en ik binnenkort ook ga werken. Ik wil daarom regelmaat en ritme aanbrengen. Ook ivm het achterlaten van flesjes.

Nu heb ik het de afgelopen week opgebouwd dat hij om de 4 uur eet. Hij is daar ook tevreden over en eet nu 2 borsten ipv 1. Soms als hij na 3.5 uur al zeurderig wordt, dan krijgt hij iets eerder. Ik kijk naar hoe hij reageert.
    Maar nu wilde ik net weten wat hij ongeveer drinkt. Dus heb ik gekolfd. Ik kreeg er maar 100 cc uit beide borsten het was 16:00. Ik heb hem een flesje gegeven met 100 cc die hij heel gulzig heeft opgedronken. De laatste 10 cc deed hij wel lang over alsof hij geen trek meer had. Hierna had hij gepoept. Ik heb hem laten boeren en ik heb zijn luier verschoond. Hierna wilde ik hem nog de borst aanbieden. Maar hij dronk een halve minuut en duwde mij weg met zijn handjes. Ik heb het meerdere malen geprobeerd, maar hij wilde absoluut niet. Tot ik zag dat hij een beetje ging spugen. Toen ben ik ermee gestopt.

Nou vraag ik me het volgende af. Mijn zoon krijgt nu 6 voedingen per dag. Hij weegt 5.5 kg en hoort dus 825 cc te drinken op een dag. Maar als hij nu elke keer maar 100 cc drinkt, dan zou dat betekenen dat hij veel te weinig binnen krijgt? Kun je mij hiermee helpen?

Verdere info: Hij heeft elke dag wel 2 a 3 poepluiers en altijd ook een volle plasluier.

Toen hij 7 weken was zijn wij een weekend weggeweest naar parijs en daar dronk hij om de 3 uur een flesje van 120 cc die ik toen in het hotel afkolfde.

Ik hoop dat je mij kunt helpen.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi,

in hoeverre ben je het kolven goed gewend? hoe regelmatiger je kolft, hoe makkelijker je ziet wat er daadwerkelijk uit komt.

ook drinkt een kindje aan de borst veel meer dan jij zult kolven. dus hij haalt dat wel in. wanneer hij zo goed groeit en zoveel poept en plast lijkt het mij dat hij voldoende krijgt. ook gaan kindjes rond de 4e maand anders drinken: korter en effectiever. ze zijn dus sneller klaar.

wat hij per keer mag drinken is een richtlijn. zorg dat hij voldoende porties heeft, zodat je evt. extra kan geven als hij extra wil in de middag bijvoorbeeld wanneer je werkt. hij zal de rest bij jou inhalen als je er weer bent. (vaak zie je ook dat kindjes extra willen drinken als je weer aan hetwerk gaat: even vaststellen dat mama er weer is!)

succes,
    heidi margit

Deel Deze Pagina