Wanneer over op schema?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door RachelleNM, 8 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hallo dames!

Het is inmiddels bijna 4 jaar geleden dat m'n oudste nog baby was en dus is het eea me ontschoten :rolleyes:

Mijn tweede dochter krijgt fv op verzoek. Ze krijgt 6 x 120 + 4 per 24 uur. Ze is een maand oud en weegt bijna 4,5 kilo.
    Er zit nog niet echt een ritme in en dat hoeft wat mij betreft ook nog niet. Alleen vraag ik me wel af wanneer het nou handig is dat je overstapt op een schema?

Alvast bedankt!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Je kan proberen een ritme te creëren maar je kan het ook gewoon aan je dochter overlaten..

RachelleNM vindt dit leuk.
  3. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Onze dochter is ruim 2 maanden en we zitten al tijdje op soort schema. Ze krijgt nu 7 x 120. Ik hou tussen de 3 en 4 uren voeden aan. Behalve in de avond, ze gaat om 1900 naar bed en rond 2330 maak ik haar wakker vd fles. "Gelukkig" komt ze zelf ergens tussen 0300 en 0400. Ik heb x geprobeerd over te gaan op 150, maar ze liet er geen extra tijd tussen en zat toen volop nog in de krampjesfase dus daarom maar weer even zo gelaten. Bij consultatiebureau vd week gevraagd wat nu wijsheid is. Zij gaven aan dat dit voor nu prima schema is en raden aan om rond 3 maanden weer eens te kijken naar verhogen vd flessen. Mijn dochter is ook prima tevreden zo dus we doen het er nog maar even mee zo. Ik hoop natuurlijk dat ze ineens keer van 2330 tot 0600 slaapt ofzo maar dat schijnt ook pas realistisch te zijn rond 3 maanden of later, uitzonderingen zijn er altijd. Van mijn oudste dochter kan ik het me ook allemaal niet meer zo heugen, gek he haha. Succes!!

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier kwam dat vanzelf rond de 3 maanden toen ze wat beter gingen slapen overdag en wat langer tevreden konden zijn. Maar dan nog is het kind afhankelijk. De oudste had totaal geen geduld en als hij honger had, had hij honger en moest je snel wezen met de fles. De jongste kon ik gerust als het eigenlijk tijd was voor de fles nog even in de box leggen omdat ik bijv nog even wilde stofzuigen ofzo. Zij was veel makkelijker te sturen dan haar broer en bij haar had ik dus ook al eerder een ritme wat ook langere tijd constant bleef.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Dit inderdaad. Zowel de oudste als de jongste hebben hun eigen ritme geregeld. Het enige dat we bij de jongste wel hebben aangehouden is de laatste fles standaard om 19.00 en dan zien we wel wanneer die wakker wordt.

Het ritme is hier ook al vaak genoeg veranderd, maar nu heeft hij al ruim een maand een stabiel ritme. Even globaal, kan zo'n half uur afwijken.
    06.00 fles
    10.00 fles
    14.00 fles
    19.00 fles

En dan rond half 6 een groente hap met wat lauwe thee.

RachelleNM en Zoe123 vinden dit leuk.
  6. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Thanks allemaal! Ik zal gewoon m'n eigen gevoel volgen en voor nu het haar zelf lekker laten bepalen :D Die 120 drinkt ze trouwens vaak niet helemaal op. Maar 90 is echt te weinig. Dus ik denk dat we zo wel goed zitten :o:

Deel Deze Pagina