Onze kleine meid van 15 maanden wil in bed al 'tuttend' met de fles in slaap vallen. Na heel lang trammelant te hebben gehad met het slapen van haar in het algemeen (niet willen slapen, heel veel wakker worden en dan tot over haar toeren heen zijn enz.), zijn wij allang blij dat het nu goed gaat. Zijn er meer kinderen die dit doen? En wanneer halen jullie de fles dan weg? Als ik hem weghaal als 'ie leeg is en ze wordt 's nachts wakker is het gekrijs......dan vul ik de fles opnieuw met een heel klein beetje melk, en dan is ze zo weer vertrokken. We hebben echt al van alles geprobeerd in het verleden, maar dit is het enige wat goed helpt. Ben benieuwd naar jullie reacties! Enne, o ja, een speen hoeft ze echt niet!
Ik zou toch echt proberen die fles af te schaffen of 'm langzaamaan te vervangen door water. Dit is namelijk HET recept voor zuigflescaries!
Mijn zusje had dat vroeger ook. Sliep alleen met haar tutfles in. Volgens mij heeft ze dat wel een aantal jaar volgehouden. En met d'r gebit is niks mis.
@sjorsje: dan heeft je zus waarschijnlijk mazzel gehad. Dirksmama heeft hierin wel gelijk, het is echt ontzettend slecht voor het gebit! Mijn vader kreeg dit vroeger ook altijd, hij had op zijn 30e nog maar 4 van zijn eigen tanden.
Ik ga zeker proberen of het met water ook lukt. Ik denk zelf van wel, want overdag vindt ze dat heerlijk! Ze drinkt ook niet echt veel in bed, ze drinkt wat en valt al heel snel in slaap. Het ging mij er ook om om te weten of het slecht is dat ze met een flesje naar bed gaat en die als een soort speen gebruikt om te 'tutten'. Bedankt voor de tip!
Mijn dochter slaapt ook met een flesje melk en ik haal hem wel weg als hij leeg is en ze wordt dan niet eens wakker want ze gooit hem zelf weg als hij leeg is. Ik heb wel geprobeerd ermee te stoppen maar dan slaapt ze gewoon niet en na 10 maanden nooit een nacht doorslapen was ik blij dat ze nu wel lekker slaapt. Mijn zusje en ik hebben beide tot onze 3de een fles gehad en we hebben een prima gebit nooit geen gaatjes , ik poets Yildiz haar tandjes ook 2x per dag. Ik zou zeggen doe wat je gevoel zegt, ik vindt het op zich niet erg dat ze wat drinkt maar ik vul de fles niet bij en dat weet ze wel.
tja lastig maar ik zou de fles toch wg halen wil je niet bang maken maar er was eens een topic die vriendins kindje sliep ook met de fles en is gestikt in de speen omdat ie door het zuigen uit de fles was gegaan
hier hebben we er nog een die graag met zijn fles in bed ligt, soms doe ik er pyama pap in en soms gewoon wat drinken, als hij dan goed ligt te slapen haal ik de fles uit zijn bedje.
Hoihoi, Mijn kinderen hebben allebei al heel gauw een tuitbeker met water in bed gekregen omdat ze ook regelmatig wat wilde drinken in de nacht. Om gehuil te voorkomen zijn we de tuitbekers gaan gebruiken. Nu zijn ze 4 en 5,5 en ze hebben ze nog steeds en roepen echt als hij leeg is ! Ze zouden wel wat anders willen drinken (siroop of zo ) maar dat krijgen ze niet ivm het gevaar voor tanden en kiezen. Succes ! Monique
Hi, Ik wil jullie het advies geven toch een tuitbeker te nemen en geen fles met een speentje. Ik ken een heel naar verhaal over een jongetje waarbij de speen is losgeraakt en deze achterin zijn keel heeft gekregen en toen dus is gestikt. Het mannetje was 2 jaar en was dus sterk genoeg om met zijn tanden die speen los te trekken. Sinds ik dat heb gehoord geef ik iedereen t advies geen fles mee te geven in bed! RR
Je kan nooit alles voorkomen, helaas. Maar na dit gelezen te hebben ga ik toch een tuitbeker geven, met harde tuit danwel. Ga ik spoedig kopen deze week, want we hebben nu alleen een tuitbeker met zachte tuit...
hier een topic gezien over een kindje dat het flesje vacuüm had gezogen en daardoor de speen in haar keel kreeg en is overleden. Met een flesje in bed is dus écht NIET veilig!
Mooi dat je via een forum als dit op dit soort dingen gewezen wordt. Ik had er zelf nooit aan gedacht dat dit kon, en ik ben verder best heel voorzichtig in dingen! Heb inmiddels maatregelen getroffen en een tuitbeker gekocht met harde tuit......en deze vul ik met water ipv. melk. Twee 'vliegen' een klap!