Mijn jongens zijn nu 9 maanden.Ik geef ze nog steeds fruit uit een potje of fijn gemalen.Wanneer zijn jullie over gegaan op stukjes fruit?En hoe hebben jullie dit opgebouwd? Heb vandaag wat banaan geprobeert maar dat was geen succes. groetjes Jo
Hier met ruim 6 maanden wij zijn namelijk meteen met stukjes begonnen . Maar ik zou gewoon proberen het fruit ipv te pureren, het in stukjes te snijden en met een vorkje geven of gewoon een stuk in de hand geven en laten eten. Evt gepureerd/gemalen/een potje met wat (verse) stukjes er doorheen. En dan steeds minder gepureerd en steeds meer stukjes, tot er alleen nog maar stukjes zijn.
wij zijn sinds twee weken begonnen met stukjes. sinds hij een boterham eet, wil hij geen gepureerd meer. dus meneer zit nu aan de 8+ potjes.
Toen mijn zoontje 6 maanden was ben ik gepureerd fruit gaan geven. Ik ben met stukken begonnen met een maand of 9, met een stuk banaan in zijn handje, dit ging goed. Daarna peer en meloen, vrij zacht fruit dus. Zo heb ik iedere keer weer wat anders in stukken aangeboden. Appel en druiven heb ik tot het laatst bewaard. Vanaf 1 jaar eet mijn zoontje al het fruit in stukken, het was hier dus een proces van een maand of 3.
Ik heb vanaf het begin (6 maanden) Eva stukjes gegeven. Sinds ze 8 m aanden is, gaat het pas echt goed, daarvoor kauwde ze soms nauwelijks. Druiven durf ik daardoor nu ook te geven en dat gaat ook heel goed. Gewoon stukken blijven aanbieden en dan zal je zien dat het steeds iets beter gaat.