fiets valt om met buggy eraan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tuc, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Hebben jullie dat ook dat je fiets ondanks een dubbele standaard steeds om valt als de buggy eraan hangt?

Of wat doe ik niet goed...er zit achter ook een zitje op en fietstassen eraan. Het past dus allemaal wel maar is mega onstabiel.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De buggy, zoals ik hem aan mijn fiets heb, hangt redelijk achteraan.

Normaal is een fiets berekend om het zwaarste gewicht op het zadel te hebben, daar is deze dus ook op gebouwd.
    Op het moment dat je een fietsstoeltje achterop hebt ligt het punt al iets verder naar achter. Als je dan ook nog een buggy eraan hebt, nog verder naar achter en aan een zijkant is de fiets niet meer in balans. Eigenlijk gewoon omdat hij hier niet voor is gemaakt.

Dus fiets tegenhouden, kind eraf, buggy eraf en dan pas loslaten ;)

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ligt denk ik ook aan wat voor buggy en standaard je hebt. Veel buggy's zijn niet geschikt voor op de fiets ookal zijn ze lichtgewicht.
    Op mijn mamafiets zat een dubbele standaard en met de quinny Zapp ging dit prima, bleef gewoon staan.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja hoor bij mij helaas ook. En bedankt voor de tip, mn man zou m vandaag weer monteren maar vergeet ie denk ik. En ik nu dus niet meer ;

5. tuc

tuc Niet meer actief

Deze buggy zou moeten gaan de chicco..zie ze vaak aan een fiets hangen..maar ja misschien valt tie bij hen ook wel om...

ja eerst kind erop en dan buggy eraan had ik al bedacht en tussendoor vast blijven houden

6. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
  7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Ik heb een moederfiets en die is een stuk stabieler. Merk echt duidelijk verschil met een gewone fiets. Deze is gebouwd om veel gewicht op te vervoeren en is ook aan de achterkant stabiel.

Ook heb ik een buggy die niet naast maar achter de fiets hangt (de nuna pepp). Daardoor is alles ook beter in balans.

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb ook een Mamafiets, maar heb toch de buggydrager er weer af gehaald. M'n fiets viel gewoon om met de buggy er aan. Fietsen vond ik niet fijn meer als de buggy erop vast zat. Nou heb ik wel een zware buggy, maar dan nog.
    Geen tips helaas, ik stap straks over op de bakfiets als ons 2e kindje er is. Met de driewieler ga ik er vanuit dat die niet om valt met de buggy aan de bagagedrager ;)

9. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier ook de Chicco Liteway, maar mijn fiets (moederfiets) valt ook om. Waardoor k dus binnenkort maar een 1 positiebuggy koop... Dochterlief loopt best veel en zovaak zijn we niet met de fiets weg dus dan is dit de beste oplossing..

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb ook een moederfiets;)

11. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ik heb geen moederfiets, wel een dubbele standaard, maar hier geen last van. Ik heb een Koelstra buggy, maar die verschilt in gewicht volgens mij niet van de Chicco.

Ik heb alleen wel moeite om de fiets op de standaard te zetten, dus dacht de oplossing te hebben gevonden in deze standaard: Onze producten | Steco B.V., maar m'n vader kreeg em niet gemonteerd, dus weer teruggebracht. Was bij mijn fiets niet genoeg "vlees" om em op vast te draaien. Maar misschien voor jou wel een oplossing??

Deel Deze Pagina