Wanneer over van maxi-cosi naar autostoeltje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoAn1981, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieveliefie

Lieveliefie Actief lid

10 jun 2013
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar zowel de directeur halfords als de mensen van romer hebben een commerciele motivatie hier in. Stel dat hij zou zeggen dat hun stoeltjes minder veilig zijn dan gaan ze dat voelen in hun omzet.

2. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou het ging niet zozeer over hun stoeltjes, maar over het feit dat achterwaarts vervoeren het veiligst zou zijn.
    Maar goed, ik zeg ook niet dat hij wel of geen gelijk heeft. Ik wilde het alleen even delen.

Maar wat ik zelf echt heel raar vind is dat in nl voornamelijk voorwaartse stoelen verkocht/ aangeboden worden, terwijl een grote groep beweerd dat achterwaarts absoluut het veiligst is. Dat strookt voor mijn gevoel niet met elkaar!

3. Lieveliefie

Lieveliefie Actief lid

10 jun 2013
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat komt voornamelijk door nieuwe testen en onderzoeken. Nu worden er daardoor in eens ook veel meer achterwaartse stoeltjes op de markt gebracht. Voortschreidend inzicht.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Vreemde reden om een kind over te zetten naar een vervolgstoel;)
    Niemand verplicht je om de stoel incl kind te dragen. Als het te zwaar word, dan laat je de stoel toch gewoon in de auto staan en draag je alleen je kind:(
    Hetzelfde als nu hij in de vervolgstoel zit, dan draag je hem ook zonder de stoel neem ik aan.
    Mijn dametje is nu 7 maanden en 8 kg en vanaf 3 maanden staat de stoel al in de auto en draag ik haar op mn arm tussen auto en huis. Voor mij absoluut geen rede om haar al over te zetten naar de vervolgstoel. Gewicht wat ik moet dragen, veranderd er niet door hoor.....

5. rums

rums Niet meer actief

Ons zoontje zit nog in de 1e stoel en is nu net een jaar. Hier zit ie denk ik nog wel een poosje in want bij 11,5 maand woog hij nog geen eens 9 kilo. Ik ga wachten tot de mama mazzeldagen en koop dan een stoel.

6. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Idem.. Gewicht of leeftijd heeft niets te maken voor de overgang, wel de lengte.

Onze dochter ging met 7,5 mnd over naar een andere autostoel. Dit omdat ze met haar hoofdje over de bovenkant kwam. Ze is groot. Wij hebben voor een römer gekoezen, erg fijne en veilige autostoel.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas gaat er vaak heel wat tijd overheen voor nieuwe standaarden geaccepteerd worden. Zo was dat bij het verplichten van de gordels bijvoorbeeld ook, terwijl iedereen het er nu wel over eens is dat een gordel in de meeste gevallen een heel stuk veiliger is dan geen gordel. Het duurt echt even voor de consument zoiets accepteert (veel mensen vinden achterwaarts maar gek, voor een baby ok, maar een groter kind? dat is toch saai?) en de fabrikant verkoopt natuurlijk het liefst gewoon z'n product; als men voorwaarts wil, dan krijgt men voorwaarts.

8. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Dat wil ik ook doen. Mijn jongste is nog geen 9 kilo en groeit. Ook nog niet met haar hoofdje boven de maxi cosi uit. Weet jij wanneer die mazzeldagen zijn?

9. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Mama mazzeldagen zijn eind maart én eind september ;)

Deel Deze Pagina