Ik heb eigenlijk een hele tijd gedacht dat ik Timo pas een "toetje" zou geven als zijn laatste fles eraf gaat, ter vervanging van, maar heb de laatste tijd steeds meer het idee dat hij tussen de warme maaltijd (ca. 150/200 gr groenten, vlees, aardappel o.i.d.) om 17.00 h / 17.30 h en zijn laatste fles om 19.00 h hij toch nog trek heeft. Wat zijn gezonde toetjes? Kwark? Yoghurt? En hoeveel geven jullie daarvan?
Ik geef meestal volle yoghurt.. Hoeveel, euh ja weet niet precies hoeveel.. Ligt er een beetje aan hoeveel hij heeft gegeten.. Veel gegeten, toetje minder, weinig gegeten meer toetje.. Ik geef al een tijdje een toetje, omdat Djayson anders weinig zuivel binnen krijgt...
Ik geef ook volle yoghurt, ca 100cc. Vooral als ik het idee heb dat hij na de warme hap nog trek heeft. Je kan denk ik ook kwark geven, sommigen geven ook danoontje (van opvolgmelk?), maar die heb ik zelf nooit in huis gehad. Ik heb de associatie met danoontje dat er veel suiker in zit? Je kan ook fruit geven als toetje.
Ik geef na de maaltijd ooknog wat volle yoghurt of kwark (bio garde roer of stand van de AH). Gewoon een beetje (ongeveer 100 cc denk ik, heb ik een keer afgemeten, maar nu kwak ik gewoon wat in een bakje). Ze vindt het heerlijk! Dus hier (nog) geen danoontjes en dergelijke... vind ik niet echt nodig als de puur natuur variant ook lust.
Ik geef altijd volle yoghurt, eventueel met wat fruit er door, of frutapura. Of ook weleens alleen frutapura.
Hier ook volle yoghurt. Soms doe ik er nog wat geprakte banaan of geraspte peer of appel doorheen. Ze is zo dol op fruit. Liefs Hummel.
Maar geven jullie dan ook yoghurt als hij/zij ook nog een fles krijgt? Die van ons krijgt warm eten om circa 17.30 en dan rond 19.15 zijn laatste fles. Dan zou hij toch nooit trek hebben in ook nog eens yoghurt? Of komt dat als hij iets ouder wordt?
Danoontjes was ik ook niet van plan, al die toegevoegde suikers vind ik sowieso eng. Ze krijgen straks genoeg verleiding en gelegenheid om onnodige suikers binnen te krijgen, dus nu nog even niet . Ik ga de yoghurt proberen. Timo is na de warme maaltijd op zich wel voldaan, maar binnen een half uurtje gaat ie jengelen en dat houdt aan tot 19.00 h, want na zijn flesje is hij weer helemaal vrolijk. Ik denk dus dat ik hem wat yoghurt met vers fruit geef, lijkt me heerlijk voor hem!
ik was eerst ook niet van plan om mijn kleintje een toetje te geven maar hij houd niet zo van zn fles en nu geef ik toch maar af en toe een baby danoonje met opvolgmelk zodat hij toch wat meer zuivel binnen krijgt of gewoon yoghurt. Die baby danoontjes zijn ook niet zo zoet. Die krijgt hij na zn groentehap.
Hoi allemaal, Ik begrijp het niet. Ik wil mijn zoontje ook graag een toetje geven omdat hij echt hongerig is. Maar ik heb gelezen dat je pas joghert obv koemelk toch pas kan geven als de baby 1 jaar is. Eerder is niet goed ivm te veel eiwitten. Ik twijfel met het nemen van nestle toetjes omdat die ook obv koemelk zijn en nu heb ik ook gelezen dat er veel toegevoegde suikers in zitten. Maar op de verpakking staat vermeld dat je ze kan geven na 6 maanden. Ik weet het niet overdrijf ik een beetje , of hebben jullie andere informatie gelezen.
In mijn boek van Stefan Kleintjes (hij is een kinderdietist die een soort van expert is op het gebied van borstvoeding en bijvoeding) staat dat je vanaf 7-8 maanden yoghurt en kwark mag geven. Ik houd me al vanaf het begin aan zijn lijst.
Wij geven weleens wat kwark of magere yoghurt. Dan wel niet na het avond eten, maar bijv gewoon als tussendoortje of bij het broodje tussen de middag (brood dopen in de yoghurt vinden ze super). Wij laten ze dan gewoon lekker zelf knooien met een bakje yoghurt, geen idee dus hoeveel ze daarvan aten/eten.
Oh bedankt meschien dat ik nu met die van nestle babyjoghert geef tot hij 7 maanden is en daarna gewoon overga op joghert goed om te weten want mijn zoontje heeft niet genoeg aan alleen groente en fruit pap
Geven jullie het toetje direct na het eten? Ik heb de afgelopen 2 dagen Timo fruit gegeven na de warme maaltijd, gewoon er achteraan, want als ik er teveel tijd tussen laat dan is het alweer tijd voor zijn flesje. Doen jullie dat ook zo?
Ja hier ook meteen na het eten en het gaat er met veel smaak in! Hier zit soms maar ca 1 uur tussen het avondeten + yoghurt en de fles voor de nacht. En die laatste fles komt er dan ook geregeld half uit. Dit is best een probleem. Misschien dat het er beter in zou blijven als ik de yoghurt eraf haal? Maar na het avondeten heeft hij nog best wel trek! Ik dacht altijd dat je pas yoghurt ging geven ipv de laatste fles, maar zonder fles of met een klein flesje trekt hij de nacht niet door....