Help mijn dochtertje van 13 maanden gilt bij enthousiasme en als ze haar zin niet krijgt! Echt heel irritant! Moet ik hier boos om worden of juist negeren! Ze heeft het denk ik op de crèche geleerd....
Waaron zou je gillen bij enthousiasme negeren? Is toch leuk joh!en bij boos worden gewoon uitleggen dat je dat niet zo fijn vind ofzo en dat wel negeren Maar niet het enthousiasme de kop indrukken hoor
Ik zou niet boos worden. Ik zou rustig uitleggen dat het heel leuk is dat ze zo blij is en/of vervelend dat ze boos is, maar dat ze daarbij niet hoeft te gillen en haar vertellen wat een meer passende reactie is.
Ik zou het gillen bij enthousiasme niet negeren, maar bij boos worden wel.. Hier hielp dat wel.. Succes!
Ja inderdaad, zeker wanneer ze iets niet mag is het lastig haha, nou ja ik probeer het te negeren. Verder is ze een hele lieve scheet, gelukkig! Maar ik dacht als iemand ervaring heeft met gillen...wie weet zit de gouden tip er tussen! Thx!
ook mijn zoontje is goed in (oorverdovend) gillen. Als hij gilt uit blijdschap of enthousiasme vind ik het niet erg, soms als hij te lang gilt gil ik ook, wel wat minder hard dan hij doet maar het helpt wel. Ik probeer hem dan ook wel af teleiden met liedjes zingen ofzo. Als hij boos is negeer ik het gillen en reageer ik pas op hem als hij uit gegild is. Bedenk me nu ik dit typ dat hij al een poosje niet meer zo oorverdovend gegild heeft, misschien is de fase voorbij!
Wij hadden hier ook zo'n fase... echt heel hoog en schel gillen bij enthousiasme, als ze iets duidelijk wilde maken, uit boosheid, ongeduld, noem maar op. Maar echt zo hard dat het pijn doet aan je oren! Enige wat vlgs het CB zou helpen is volledig negeren, maar dat vond ik lastig, want ze kan nog niet praten en dat gillen is toch een manier van haar om te communiceren. Toch probeer ik nu te reageren op het moment dat ze niet gilt. Dus gilt ze dan reageer ik niet, wacht ze even tussen het gillen door dan reageer ik juist. En ook het gillen voor zijn. Bepaalde gilmomenten zijn een beetje voorspelbaar dus kon ik daar rekening mee houden. Moet zeggen: het begon bij ca 10 maanden, maar het wordt nu wel ietsje rustiger!!