Hallo, Vraagje.. Onze dochter is nog geen jaar oud maar loopt nu sinds 1,5 week. Ze loopt steeds meer en binnen en op de opvang altijd op blote voetjes. Nu zijn alle schoentjes die ik voor haar had (slofjes) te klein en als het wat frisser is wil ik wel dat ze schoenen aan heeft. Nu heb ik schoenen met flexibel zool besteld (Shoes me babyproof), maar hoelaat moeten ze hierop lopen? Stel dat deze schoenen over 2 maanden te klein zijn..kan ik dan overstappen op een iets stugger zooltje? Ze heeft nu 21 (gemeten in de winkel) maar zou ik bijv ook 22 kunnen nemen zodat ze er langer mee doet? Of is dat niet goed?
Zodra ze goed loopt kan het volgens mij wel, je kunt altijd advies vragen in een schoenenwinkel. Maar ik zou vooral ook kijken naar hoe ze er op loopt. Mijn zoon liep op een gegeven moment (ik denk rond 1,5 jaar?) heel vreemd, hij 'zakte' als het waren door zijn schoentjes. Ik ben meteen naar een goede schoenenwinkel gegaan en daar raadden ze aan over te stappen op schoentjes met een harde zool. Hij droeg eerst schoentjes van Shoesme met een zachte zool.
Ik zou wel schoenen nemen die goed passen, niet op de groei. (Dus niet alvast 22 halen als ze nog maat 21 heeft) Onze dochter loopt al vanaf het begin op harde zolen van de Scapino en daar loopt ze prima op
ik snap het hele euvel niet van de zachte zolen, in mijn zwangerschaps clubje zijn de meeste dames gelijk naar de winkel gerend toen de kindjes zich net op konden trekken en daar hebben ze te horen gekregen dat de babyproof was om te leren lopen en als ze 6 weken goed lopen ze over kunnen op harde zolen. Mij is altijd verteld dat ze op blote voeten moeten leren lopen en na 6 weken pas schoenen aan moeten maar thuis liever op blote voeten! Nu zijn mijn dochter haar slofjes allemaal te klein dus ik moet nu wel wat kopen, maar de keuze is zo beperkt en ik vind dus echt niks leuk! Alles wat ik leuk vind is wat hardere zool. Van het weekend hebben we Adidas schoenen met harde zool voor haar gekocht, maar ze moet wel nog iets erbij hebben met flexzool. Lastig lastig lastig...
Nee dat snap ik ook niet! Volgens mij is het alleen zo dat ze zodra ze nog niet goed zelf kunnen lopen geen harde zolen aan "mogen" en kun je ze schoentjes/slofjes met flexibele zool aantrekken tegen de kou bijvoorbeeld. Maar om op te leren lopen niet nodig volgens mij..
Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Ik heb advies gevraagd bij een goede schoenenwinkel en zij adviseerden om de eerste maanden zoveel mogelijk op blote voeten te laten lopen (het was hartje zomer, dus dit kon prima) en daarna over te stappen op een schoentje met een flexibele zool. Maar het kan best zijn dat een andere schoenenwinkel weer wat anders adviseert. Wij konden ons wel vinden in bovenstaand advies, dus dat hebben we opgevolgd.
Onze dochter had eerste schoentjes shoesme voor buiten voornamelijk binnen blote voetjes, deze zool was idd erg flexibel. Nu hebben we een iets harder zool op advies van schoenenwinkel. Ook hier kon ik me in vinden. Ik vind harde zool zo stug nog voor die kleintjes🙈 Maar dat is mening en idd volg je gevoel!