Ik wacht niet op een uitbraak hoor. Ik smeer haar elke dag in met de cetamogrocol creme. Maar het viel me op dat het niet meer bij te houden was. Snap nu dat de hydrocortisonzalf een positieve bijdrage kan leveren aan de uitbraken. Want de uitbraken zijn behoorlijk heftig hier.
Sneu he die Ventolin.... Als je daar nog tips voor mij voor hebt?? Hier is het echt krijssen!!! Gelukkig hebben wij hem nog niet vaak nodig gehad. En nu ik dit zo schrijf bedenk ik me dat wij juist me de Ventolin maar terughoudend zijn. Ik vind dat dus maar niks!?!? haha.... Seph is chronisch verkouden maar heeft daar soms ook echt luchtwegproblemen en/of pseudokroep bij en dan gebruiken we dus ook dat ding....
Ja soory dat had ik ook gelezen wilde het alleen nog even benadrukken... Overigens smeerde ik ook veel met cetomacrocol maar ben ik door dat andere topic Lanettecreme gaan gebruiken (dat kende ik al van mezelf) Die smeert dus veeeeeeel fijn. Veel minder stroef! Misschien ook wat voor jullie?
Nou meiden, we zitten nog op. De kleine is net weer op bed, nadat ze een half uur aan 1 stuk door gekrijst heeft. Ze heeft een behoorlijke uitbraak nu op haar buik en hebben besloten om morgenvroeg met haar naar de hap te gaan.
Ik was eerst ook tegen hormoonzalf. Maar mijn zoontje had extreme eczeem. Zat van top tot teen onder en had heftige plekken, die bijna ontstoken waren. Het jeukte ook erg bij hem. De lichtste hormoonzalf werkte totaal niet bij hem. 1 sterker perfect. Als hij nu een uitbarsting heeft hoef ik maar 1 dag te smeren. Ik gebruik ook veel de cardiflor zalf van vsm. Dit werkt goed als de plekken niet te hevig zijn. Veel kindjes met eczeem kunnen ook last krijgen van de luchtwegen. Ik heb zelf eczeem, als kind extreem gehad. Ik heb ook een aantal jaar gesukkeld met mijn luchtwegen. Ze kan over beiden nog heen groeien.
Wat vervelend Daan!Wat heeft de hap gedaan? Succes ermee,echt vervelend hè als zo'n humpie niet lekker in d'r vel zit...
Mijn ervaring is dat zodra de weerstand naar beneden gaat door verkoudheid of tanden/kiezen krijgen de eczeem zijn kans grijpt en meer aanwezig is. Ook met dit weer smeer ik extra vaselinne op de wangen en kin ( de plekken waar Kinley het voornamlijk heeft, en voor de rest houdt ik de droge plekken in de gaten en houdt ze vet.
oja dames 1 tip Na jaren vaselinne lanette creme te hebben gekocht kwam ik er dus achter dat je deze gewoon op recept kunt aanvragen bij je huisarts en dan krijg je het dus ook gewoon vergoed door je ziekenfonds
Ik vraag deze ook gewoon aan via de huisarts. Hap heeft niet veel opgeleverd. Oortjes schoon, longen schoon, keeltje schoon. Eczeem kon ze niet veel aan doen (vreemd, maar ok) Ze denkt aan een virus, maar dat moeten we afwachten. Daar kon ze op dat moment niet veel aan doen. Ze was wel begripvol en zei dat we gelijk weer moesten komen als de klachten verergerde. Ik ga a.s. maandag een afspraak maken bij de ha voor nog een consult voor andere creme en evt. verder kijken. Ze is vanmiddag om 2 uur eindelijk gaan slapen tot half 5 en slaapt nu weer. Ben benieuwd wat de avond ons brengt. Ze is nog steeds niet lekker en niet in haar hum. Weet je wat het is. Het is gewoon heel moeilijk om te onderscheiden waar ze last van heeft. Ik bedoel, zijn het haar kiezen, eczeem, verkoudheid, sprongetje,....? Zeg het maar.
Ik zal mijn exceem verhaal hier even plaatsen : 1- cetamacrogol 2- koelzalf 3- vaseline 4- hydrocortison 5- triamcinolon + koelzalf + vaseline = Oh en nog een tip : Groninger douche olie Dat is IDEAAL! Het is een erg vette olie die je gebruikt als een douche gel dus niks anders gebruiken Ik doe zijn haartjes er ook mee Ook in het badje bijv doe ik het ook
Helaas ben ik in het bezit van kindjes die daarbij ook nog eens allergisch reageren op de meeste verzorgingsproducten. Zo is Kylian dus allergisch voor zonnebrandmiddelen (behalve die van de Cien) en voor koezalf/uierzalf. Wij gebruiken dus uitsluiten producten van de vaselinne omdat die hier geen allergische reacties oproepen