Hallo, Mijn zoontje van 11 maanden wil al een week geen fles en geen melk meer. Als ik zijn rietjesbeker geef met water drinkt ie wel, maar zodra ik de fles wil geven draait ie zn hoofd weg en gaat ie huilen. Sochtends wil ie af en toe wel melk, maar voor t bed gaan is het een drama. Mijn vraag is dus; Hoeveel melk moet hij nog? Hij wordt 4maart een jaar.
Ja, net ook geprobeerd maar zodra ie t proeft wil ie niet meer. En als ik er daarna weer water in doe dan drinkt ie weer wel.
Toen wilde meneer hier de ochtendfles niet meer en bleef dus alleen de avondfles over, de melk in een andere beker doen maakte hier niet uit maar kan je inderdaad proberen.... Edit: reeds geprobeerd zie ik Wij zijn toen begonnen met het geven van gewone melk bij z'n broodje 's morgens en nu krijgt ie voor het slapen gaan een flesje gewone warme melk.
hier had mijn zoontje 2 weken terug zo'n periode. Op t moment drinkt hij wel weer redelijk zn melk 's avonds. overdag drinkt hij het gelukkig wel uit zn oefenbeker of tuit. AL geprobeerd om t koud te geven?
300ml "moet" hij vanaf een jaar krijgen. Een bekertje bij de boterham en een schaaltje yoghurt/kwark toe is dus vaak al voldoende. Kaas op brood, regelmatig groene groenten voor de calcium. Dan hoef je zo nodig geen melk meer in een fles te geven maar kan je 't op andere manieren aanbieden.