Wanneer overstappen op opvolgmelk? (Nummer 2)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Delta, 27 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Het ging over het feit dat bij borstvoeding de samenstelling is aangepast op de behoefte van je kindje. (dus bij de geboorte is dit anders als na eennpaar maanden) dat staat meteen in het begin vannhet artikel. Jij (of iemand anders dat weet ik even niet meer) zei dat alleen de hoeveelheid op t kindje was afgestemd maar dat is dus niet zo, de samenstelling is dus weldegelijk afgesteld op het kindje.

Maar we dwalen af.... Je mag dus gewoon over naar 2 maar niet als je een jaar lang een liter voeding gaat geven (even overdreven) maar gezien je met 6 maanden of al bijvoeding geeft of er mee start wordt de hoeveelheid flesvoeding vanzelf minder en komt het dus allemaal goed.... 2 is beter afgestemd op een kindje van een half jaar vandaar t advies om daar toch op over te gaan.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het hoeft niet, voedingswetenschappelijk is het voordeel van opvolgmelk nooit aangetoond. Maar het is vaak wel stukken voordeliger, soms ook in de aanbieding, dus is de keuze om naar opvolgmelk te gaan niet zo moeilijk. Voedingstechnisch gesproken hoeft het niet, portemonneetechnisch gesproken heeft het wel nut;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar de borsten 'weten' wel, doordat ze in aanraking komen met het speeksel van het kind, wat kind nodig heeft. Op cruciale momenten in het leven van een kind stijgt bijvoorbeeld het aantal antistoffen, bij een bepaalse besmetting worden specifieke antistoffen gemaakt. Maar de melk past zich altijd aan aan de behoeften van de jongste drinker. Dus als je een baby en een peuter aan de borst hebt, dan drinkt je peuter 'babymelk'. Die even goed prima voor een peuter is, maar die net die dingen bevat die de baby hard nodig heeft.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Zoiets bedoelde ik dus :D dus mijn redenatie als ze over opvolgmelk zeggen dat het beter afgestemd is op je kindje is: bij de borst regelt het lichaam het en bij kv de fabrikant....

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Verschil is alleen dat de 'wijzigingen' die de fabrikant aanbrengt vrij weinig zin hebben...op zich kun je van geboorte tot aan beker koemelk gewoon nummer 1 aan je kind geven. De wijzigingen tussen 1, 2 en 3 zitten 'm namelijk vooral in iets mee caseïne (hebben ze niet echt nodig), iets meer ijzer (extra nemen ze niet op) en wat vitamine D.
    Het grootste verschil tussen1 en 2 is dat er op de ene verpakking een 1 en op de andere verpakking een 2 staat.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

En dat de fabrikant voor nmr 2 overal reclame mag maken ;)

7. Delta

Delta Niet meer actief

Hmm.. Oké, dan hoef ik me dus niet schuldig te voelen als ik nog even door ga met nummer 1, zeker zo lang ze nog niet veel fruit/groente zal eten..
    Misschien stap ik ook wel pas over met 7 maanden?! wie zal het zeggen..

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nee joh, echt niet hoor! Mijn dochter is dus helemaal over gegaan met 7,5 maand en het gaat helemaal prima met haar!

9. Delta

Delta Niet meer actief

Haha oké! Dat is fijn om te horen, want zij at voor die tijd ook
    niet veel groente/fruit dus? Of wat was de reden dat je ook pas met 7.5 maand echt helemaal overging?
    Straks even een beetje banaan proberen voor haar fles.
    Heb het in de koelkast staan, misschien te koud.. Opwarmen magnetron niet doen denk ik he? Ik zal hem er wel uit halen voor ik haar uit bed haal of zo..

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt het rustig een paar tellen zappen hoor, net om de kou er af te halen! Veel kinderen vinden in het begin fruit warm wat lekkerder, ze zijn nou eenmaal gewend dat ze hun eten ongeveer op lichaamstemperatuur krijgen.

11. Delta

Delta Niet meer actief

het stond niet heel lang in de koelkast, was denk niet heel koud, gewoon zo gegeven en best van zitten smullen. haar maakt het ook niet uit of ze dr fles warm of koud krijgt. makkelijk wat dat betreft! haha

12. misa

misa Niet meer actief

Ik lees even mee. Onze dochter dronk altijd veel, soms over een liter, wat we uiteraard heel erg probeerden te beperken. Ze kreeg pas laat bijvoeding want de reactie erop was heftig. Dus nu pas een beetje opgebouwd en heel langzaam laat ze meer flessen staan...! Ze is nu 8 maanden en zit nog op nummer 1, doordat ze zoveel dronk. Nu denk ik er dus over naar nummer twee over te stappen, want ze drinkt dus een stuk minder. Maar wat als ze weer een terugval heeft? Is het dan wel of niet erg dat ze over de 800 ml komt?

13. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    En ook een vraag van mij: Kun je ineens naar nr 2 gaan, of moet je dat langzaam opbouwen?

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    In een keer over was volgens en voedingsdeskundige van nutrilon geen probleem. Hier ook geen problemen mee gehad....

15. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Zo lang het niet structureel is is het geen probleem. Mij is destijds geadviseerd om over te gaan op twee ondanks hij nog wat meer dronk. Door de bijvoeding gaat de melk vanzelf omlaag en even wat meer geven of af en toe is dus geen probleem....

16. misa

misa Niet meer actief

Wij zijn vanmiddag overgegaan. In één keer trouwens. We had al een paar dagen heel veel minder gedronken, dus het leek me verstandig. Maar als ik terug lees dan is nummer twee helemaal geen vereiste?

Justy, ik heb mij laten vertellen dat het wel beter is nog even te wachten. Tja... Al die verschillende verhalen. Gek wordt ik er soms van. Onze dochter is ook pas sinds een maandje aan de bijvoeding, want met 6 maanden ging het helemaal niet goed. Dus ik ben wel blij dat we 1 zijn blijven gebruiken. Hopelijk blijft ze nu op deze hoeveelheid voeding. :)

Even off topic Justy: maar hoe gaat het ondertussen bij jullie? Heb vaker topics met je gedeeld. :)

Deel Deze Pagina