Slecht drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door RianneD, 11 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Goedemiddag,
    Mijn zoontje drinkt heel erg slecht. Hij is zowiezo aan het rommelen met zijn voeding, een maand geleden ook onwijs gillen van de pijn, overstrekken, onrustig, en spugen. Toen moest ik Enfamil AR gaan gebruiken. Het ging weer een tijdje goed, tot afgelopen week, toen zich dezelfde klachten herhaalden alleen nu zonder het spugen, maar hij kon zijn ontlasting niet kwijt, echt steenhard, weer zo veel kramp, echt gillen en vreselijk onrustig. Nu moesten we Nutrilon Pepti gaan gebruiken, kijken of dat uitkomst bied, maar nu heeft hij best erge diarree, en hij drinkt al een aantal weken zijn flessen niet leeg (hij krijgt nog 7x 150ml.) en hij drinkt de laatste paar dagen nog maar 30 ml. ongeveer waarna hij weer gaat huilen , protesteren en krijg er gewoon niet meer in. Heeft iemand hier ervaring mee? Weet even niet wat ik hieraan moet doen.....

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Krijgt hij niet veel te veel,hoeveel weegt hij ?

3. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Hij weegt nu ongeveer 6,5 kilo, dus zou niet teveel moeten zijn neem ik aan, consultatie bureau heeft dit voorgeschreven.

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    en als je nu iets grotere flessen maakt en er wat langer tussen laat zitten?

hoeveel cc drinkt hij op een dag,als ik het uitreken moet hij zo op de 975 cc op een dag zitten.

5. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    hij eet nu per fles zo'n 40 a 50 ml en dat een keer of 7 per dag dus VER onder het minimale wat hij moet eten.... en alleen maar chagerijnig, huilen, heel druk met zijn armen en benen zwaaien na 2 slokken en weer huilen..... zit niet lekker in zijn vel

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Misschien andere speen/spenen of fles/flessen proberen?

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    oke dat met de armen en benen zwaaien deed mijn mannetje ook, ook kreunen en gillen en veel spugen.
    Dit hebben wij gedaan:

Nutramigen voeding (pepti hielp hier ook niet)
    20 ml extra water in de fles (maakt de ontlasting zachter)
    fles van DR.Brown, te koop bij prenatal (ons manneke heeft een te kort tongriempje en daardoor weinig zuigkracht, deze fles is ideaal!)
    inbakeren in een bakerzak, hierdoor slaapt hij beter en is hij niet te moe om te drinken.
    Nutriton door de voeding waardoor het spugen gestopt is

Je komt op een gegeven moment in een spiraal terecht. Ze hebben erge krampen waardoor ze niet goed drinken, vallen van de vermoeidheid in slaap maar slapen niet lang omdat ze die krampen hebben, dan willen ze drinken maar zijn te moe waardoor ze te weinig drinken en weer in slaap vallen enz enz.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Of spruw?

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dit deed Tymen ook als het te langzaam door de speen ging. Een iets grotere speen hielp goed.

Hij doet het nu wel eens als hij moe is. Dan wil hij zo graag naar bed dat hij die fles niet meer wil. Ik heb nu een ander slaapritme waardoor hij wat meer slaapt en ook dat doet wonderen.

Misschien dat 1 van de twee op jou van toepassing is?

10. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Andere flessen en spenen hebben we al geprobeerd maar daar gaat hij NOG minder van drinken.Inbakeren doen we ook, met doeken, dat hielp perfect in het begin maar het haalt hem nu niks meer uit, hij blijft zo druk, en steeds weer wakker...Spruw heeft hij ook niet, zijn mondje is gewoon mooi ook van binnen, zolas het hoort te zijn. Hij is inderdaad echt doodop, valt elke keer in slaap, haalt hem niet uit waar, ik zou inderdaad die andere voeding nog kunnen proberen, maar ik denk dat ik beter nog heel even kan wachten daarmee anders heeft hij straks 3 verschillende voedingen in 3 weken tijd, lijkt me ook niet echt gezond. Ik wacht het nog wel af...... wel lastig allemaal.

11. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    nieuwe voeding moet je zeker 2 weken proberen.
    Wij hebben ook echt alle flessen gehad maar die fles van Dr.Brown doet wonderen dus als je het echt niet emer weet kan je altijd dat proberen.

Ook de 20 ml extra water helpt goed tegen de ontlasting. Wij merkten al verschil na 3 flessen.

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

Is hij wel uitgerust genoeg voor de voeding?

Tymen had het vanavond ook weer. Dan is hij zo moe dat hij niet wil drinken. Drinkt hij normaal wel zo'n 180 cc, nu kon hij niet meer na 100 cc.

13. christina

christina Niet meer actief

mijn dochter drinkt per fles 150 cc, maar soms is ze ook zo moe dat ze niet meer wil en dan na 100 cc er mee stopt, en het dan op een gillen zet. Als ik dan even 10 min wacht dan lukt t meestal wel om de rest erin te krijgen, eerst zet ze het op een krijsen en uiteindelijk na aanhouden stopt het huilen en drinkt ze m in 1 keer leeg. En als t echt niet wil dan houd t op dan drinkt ze de volgende fles wel meer. Ik moet zeggen dat ik het gevecht tijdens de fles wel vervelend vind. Ben nu begonnen met de Ria Blom methode en ik moet zeggen het gaat al beter. Vaak is alleen de fles om 18.00u nog een probleem, omdat ze 'tussen de avond'niet veel meer heeft geslapen. Maar als er iemand nog tips heeft tell me!

Deel Deze Pagina