Nieuwe baan + kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jazz87, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Good morning!

Ik heb advies nodig over het volgende:
    ik wil heel graag een nieuwe baan, omdat ik hier ongelukkig ben door mijn nieuwe leidinggevende. Ik ben dus druk aan het solliciteren en heb al een aantal gesprekken gehad.

Maar ik heb ook een kinderwens. Ik weet dat je niet moet denken "wat als...", maar worst case scenario is dat ik straks een paar maanden een nieuwe baan heb en dan moet vertellen dat ik zwanger ben....

Wat zijn jullie ervaringen?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb nog geen ervaring met het moeten vertellen.

Maar ik solliciteer nu ook en ben actief bezig met onze kinderwens. Ik ga mijn wens echt nooit niet aan de kant zetten voor een baan.

Doe wat je hart je ingeeft. En kun je het geld tijdelijk missen als je hem evt kwijt raakt ofniet.

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    ik had het bij mijn baan toen ik zwanger werd van de eerste, ik was daar eind augustus komen werken, en in december zwanger. Helaas toen door bezuinigingen in mijn zwangerschapsverlof baan kwijt geraakt.
    In April afgelopen jaar weer een baan gevonden na een anderhalf jaar werkloos zijn, daar ben ik in oktober zelf weggegaan door een nare werkgever. (ondanks dat ik toen al wist dat ik in december zou stoppen met de pil) dus heb nu sinds oktober weer een nieuwe baan, en het schiet soms wel door mijn hoofd, die wat als..
    Maar moet je je dromen laten varen voor een baan? nee dat niet, enkel de tijd zal het leren.

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik denk dat het een persoonlijke kwestie is,de een zegt wel de ander zegt niet... Ik vind dat het ook erg lastig als ik voor die keus zou staan,was zelf mijn baan kwijt geraakt in 2013 en we hebben daar onze kinderwens niet voor opzij gezet en in dat zelfde jaar (in de 2e ronde) zwanger geraakt van onze dochter. Nu sinds afgelopen november pas weer nieuw werk dus bijna 2,5 jaar werkloos geweest... Ligt ook aan je financiële situatie denk ik... Kan je t redden zonder baan etc etc,succes met je keuze!

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    #5 ER14, 20 jan 2016
    Laatst bewerkt: 20 jan 2016
    Ik werk sinds deze maand ergens op detacheringsbasis. Ik heb het er naar mijn zin en zou hier dolgraag willen blijven. Inmiddels is al gesproken over een verlenging van de detachering. Maar ik weet zeker dat dat niet door gaat als ik vertel dat ik zwanger ben.. Heel jammer!
    Maar ik weet ook zeker dat ik als we niet nu een poging hadden gewaagd en hadden gewacht en het was niet gelukt, dat ik dan altijd had gedacht "wat nou als" en "hadden we maar".

Máár.. Ik weet dus zeker dat ik mijn baan niet kwijt raak. Dat is wel een heel groot verschil.

6. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook bezig om zwanger te worden en aan het solliciteren. Ik zou het ook heel vervelend vinden als het precies samenkomt. Ik heb al wel bedacht dat als ik een baan vind en ik ben op dat moment niet zwanger, dat ik het proberen zwanger te worden even opschuif totdat ik door mijn proeftijd ben. Een contract voor een paar maanden is ook heel normaal, dus misschien ben je alweer weg voordat je überhaupt bevallen bent.

Ik vind het wel heel moeilijk hoor, want ik had bij mijn eerste zwangerschap heel veel lichamelijke klachten. Maar toen werkte ik voor mezelf en kon ik hangend op de bank met mijn laptop toch alles doen.

7. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ik was 8 weken zwanger dat ik ging solliciteren naar een nieuwe baan! Meteen aangenomen. Heb t wel pas verteld na de termijnecho. Met de uitleg vanwege m'n miskramen en de mmm. Werd hier
    Prima opgepakt! :)

8. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.807
    1.626
    113
    Ik heb het solliciteren in de wacht gezet. Op dit moment heb ik een vast contract dus dat is wel zo veilig. Daarbij werk ik in een "mannen" omgeving dus daar zitten ze niet zo op zwangere vrouwen te wachten. Zodra onze kinderwens dus vervuld is ga ik weer verder.

Overigens kreeg ik tijdens een sollicitatie gesprek gewoon heel direct de vraag gesteld. "Je hebt nu 1 kind, gaan dat er in de toekomst nog meer worden?" Tja, daar ben ik toen gewoon heel eerlijk in geweest.

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.855
    18.602
    113
    Vrouw
    Mijn contract loopt binnenkort ook af en ik ben in december gestopt met de pil. Niet slim zeggen sommigen. Maar zo is er altijd wel iets waarvoor je het kan laten. Het ligt ook een beetje aan de financiële situatie. Plus dat je niet weet of je snel zwanger bent of niet.

10. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    Ik snap je gevoel, maar zelf wil ik je de tip geven om te doen wat je hart je zegt.
    Overal is een weg voor

11. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Ja precies! Stel dat het een jaar duurt voordat ik zwanger ben, ben ik toch een jaar ongelukkig geweest op werk. We zien wel hoe het loopt. Uiteindelijk komt het wel goed...

12. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij mogen ze dat niet eens vragen. Ik vind dat echt een idiote vraag. Ik snap het wel, maar tegelijkertijd kan het ook heel gevoelig liggen of wat dan ook. En die informatie lijkt me op dat moment niet heel relevant om in te kunnen schatten of jij de baan aankunt waarop je solliciteert.

13. MBNN

MBNN Actief lid

26 okt 2013
    267
    5
    18
    Hier ook in het eerste jaar van mijn nieuwe baan zwanger geraakt. Ik had 'maar' een inval contract, maar werkte heel veel. Mijn manager zei meteen tja, je bent jong dus dat kun je dan verwachten hé!? Dus na m'n verlof mocht ik gewoon weer terug komen en ondertussen vast contract 😄 Gelukkig heel begripvol dus!

14. Logan

Logan Niet meer actief

Ik kon een interne opleiding gaan volgen van 12 maanden voor kraamverzorgster, in 2013. Afgezegd, want ja.. Stel nou dat ik zwanger ben? Ik had dus al twee jaar gediplomeerd kunnen zijn. (Nou was kraamverzorger misschien wel erg confronterend nu, maar ik bedoel maar.)

15. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Dat mag inderdaad volgens mij helemaal niet gevraagd worden! Maar je wordt mooi voor het blok gezet dan want als je geen antwoord wilt geven, weten ze ook genoeg..

@TO: Ik zou gewoon voor beide dingen gaan, je weet nooit hoe het loopt. Tenzij je het geld echt niet kunt missen als je zwanger zou zijn en een tijdelijk contract niet verlengd wordt bijv.

16. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de vraag terugspelen. Vragen of het problemen oplevert als ik wel zwanger zou worden. Als ze je toch al voor het blok zetten kun je maar beter weten hoe zij erin staan. Weet je ook gelijk waar je aan toe bent.

17. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ja dat is een goed idee Whuz..!

18. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hier ook zwanger en net van de week mn opleiding voor de nieuwe baan gehaald. onder de opleiding wel eerlijk geweest vanaf het moment dat we voor icsi gingen, dus ze wisten dat het eraan zat te komen.
    natuurlijk hadden ze het hier liever niet gehad maar aangezien er grote tekorte zijn in deze branche zijn ze allang blij dat ik geslaagd ben. dus gelukkig blijft mijn contract gewoon :)
    wel even over nagedacht trouwens om de kinderwens even in de wacht te zetten maar gelukkig niet gedaan want ging allemaal niet vanzelf zoals je kunt lezen.

19. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Gewoon er voor gaan. Als je goed bent in je job is het niet zo erg. Mijn collega heeft het ook gedaan. Ze was 8 maanden begonnen en ze was zwanger. Ze is goed in haar job, dus de baas heeft gewoon vervanging gezocht en verwelkomde haar met open armen terug na haar moederschapsverlof.

20. Poema19

Poema19 Actief lid

16 nov 2014
    157
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was in 2013 druk aan het solliciteren intern bij mijn huidige werkgever, terwijl ik ook ondertussen probeerde zwanger te raken. Ik vond het op een paar momenten heel moeilijk:

1. Toen ik begin juni 2013 een sollicitatiegesprek kreeg en ik die ronde nog niet wist of ik zwanger was.
    2. Tijdens het sollicitatiegesprek maakte de manager een opmerking: 'Als je nu maar niet ineens zwanger raakt'. Heb er verder niet op gereageerd, maar schrok wel. Ik kreeg vervolgens de baan en was elke maand rond NOD gespannen voor de reactie van mijn manager mocht het raak zijn.
    3. Toen ik eind december 2013 (na een jaar proberen) eindelijk zwanger was, durfde ik het eigenlijk niet meer aan mijn manager te vertellen na haar opmerking. Ivm extreme misselijkheid moest ik wel en ze reageerde heel lief. Mocht ook blijven, kon gerust met verlof gaan en ben inmiddels alweer ruim een jaar aan de slag op mijn oude plekje.

Zou ik het in de toekomst anders doen? Nee! Bij ons was het zwanger-worden niet zo 1,2,3 gepiept. We zouden zelfs bijna de MMM ingaan. En financieel zou het best goed komen als ik zonder werk zou komen te zitten.

Volg je hart! Alles kan altijd veranderen (baan kwijtraken, ziek worden etc).

Deel Deze Pagina