wanneer ovitrelle zetten met iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Pearll, Dec 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    zou graag jullie advies willen hebben.
    in het verleden heb ik een iui behandeling gehad en heb hiervoor ovitrelle gespoten, de eitjes waren toen echter al voor de iui gesprongen (36uur)
    ik heb mijn angst uitgesproken en de arts zei dat hij het sterk vond dat het hiervoor gebeurd (inmiddels andere arts)
    nu heb ik maandag om uur een iui maar moet ik vandaag om 12 uur ovitrelle spuiten. dat is dus 37 uur!
    dat zit me niet lekker, ik wil dus het liefst toch om 1 uur zetten, dan zit er 36 uur tussen.
    wat zouden jullie doen? is het beter om te vroeg of te laat te zijn?
    is het niet beter dat de zaadjes al klaarliggen?
    bedankt voor het antwoorden!

2. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

Apr 24, 2014
    1,079
    2
    36
    Female
    Rotterdam
    Ik heb maandag om 10.15 uur een punctie in het EMC en ik moet de Ovitrelle om 23.15 uur zetten dat is precies 35 uur en volgens mij houden ze hier altijd 35 uur aan. Maar goed die van mij horen volgens mij niet echt te springen voor IVF? Sorry heb het niet duidelijker gemaakt:( Ik zou even bellen!

3. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    bij een ivf hoort het inderdaad niet te springen maar ik onderga een iui behandeling dus ik hoef geen punctie.
    de zaadjes worden alleen ingebracht, de eitjes blijven in mijn lichaam.

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb geen ervaring met Ovitrelle, ik moest altijd Pregnyl spuiten. Die injectie werd 38-40 uur van tevoren gezet. Qua timing zaten we altijd wel goed.

5. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    ja ik twijfel dus omdat vorige keer mijn eitjes al waren gesprongen voor de 36 uur (echo)
    maar heeft het moment van spuiten ook iets te maken met de grootte van de follikels?

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ja, dat heeft zeker met elkaar te maken. Als je follikels al heel groot zijn, heb je kans dat je lichaam zelf de eisprong al aan het inzetten is. Spuit je de Ovitrelle of Pregnyl op dat moment, dan zal de eisprong eerder dan gepland zijn.

Hoe groot was je follikel? Ik moest de Pregnyl zetten als er een follikel rond de 18-20 mm zat.

7. nieuwjaar

nieuwjaar Actief lid

Dec 30, 2012
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de ovitrelle 39 uur voor iui gespoten. Tegen mij is gezecht dat eisprong ong. Na40 uur is na het zetten van de ovitrelle.

8. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    Ik heb binnen 24 uur na een positieve ovulatietest, dan moet ik gelijk pregnyl zetten, iui. Mijn eitjes springen namelijk meestal binnen 24 uur na pregnyl. (Echoscopisch vastgesteld).
    Bij m'n vorige ziekenhuis was m'n ei al gesprongen bij de eerste iui (36uur na ovitrelle) en bij de tweede ronde was hij al gesprongen bij de 2e fm. Ik moest toen bij de volgende ronde iui al bij 15mm follikels ovitrelle zetten. Omdat m'n lijf de eisprong al inzet bij kleinere follikels. Die maken een eindsprint, dat wil je niet weten (heb wel 9mm groei in twee dagen gehad). Misschien is dat bij jou ook wel zo. Ik adviseer je om ovutesten te gebruiken om voor jezelf inzicht hierin te krijgen. Niet alle artsen zijn in staat om buiten de standaard om te denken en te schakelen naar jouw lijf. Een positieve ovutest voor ovitrelle moet m wel kunnen overtuigen.

9. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Heb hem uiteindelijk 3 kwartier later gezet en ze waren inderdaad al voor de 36 uur gesprongen zagen we op de echo.
    M'n follikels waren rond de 18-20mm volgens mij.

10. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Ik weet trouwens niet of ovulatietesten met cetrotide samen gaan? Ik moest de laatste 2 dagen ook cetrotide bijsluiten omdat wegens vertraagde groei mijn man voor zaken niet kon komen, altijd handig.
    Maar dit zorgt ervoor dat je geen lh piek krijgt als het goed is.

11. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    dan heb jij ook gewoon snelle springers, net als ik...duurde ook even tot ik de kliniek had overtuigd dat ik binnen 24 uur iui wilde na pregnyl

12. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    ja echt he, ik heb ook liever dat de eitjes nog moeten springen, dan ligt het zaad al klaar zeg maar. maar ik las ook allemaal horor verhalen dat opgewekt zaad maar 6 uur leeft enzo.
    ik denk dat ik het nu maar loslaat en rustig afwacht...

Share This Page