Licht streeepje... hoe dan?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door AzA, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AzA

AzA Niet meer actief

Hallo,

Even bij het begin beginnen.
    Ik heb eigenlijk al zo sinds ik me kan heugen een regelmatige cyclus.
    Nu ben ik sinds 5 maandjes getrouwd en heb ik gemeenschap zonder pil.
    Afgelopen cyclus voelde ik me "anders"... Nja... ik dacht het kan zomaar zijn dat ik zwanger ben... Op mijn nod dag werd ik niet ongesteld. ik een test halen maar was negatief. 2 dagen later was ik nog niet ongesteld en ben weer gaan testen maar weer negatief. De volgende dag werd ik ongesteld. En ik heb besloten aan de pil te gaan omdat we toch even willen wachten. Ik had een normale ongesteldheid. Nu ben ik sinds maandag weer schoon maar heb nog steeds krampen, gevoelige borsten etc. Kan natuurlijk ook door pil komen maar ik wou ckerheid hebben en heb vanmiddag toch een test gedaan. Tot mn grote verbazing binnen 1 minuut een licht streepje... kan het niet geloven.... Hoe dan??

nja.. ik heb net een CB test gehaald, een digitale.... Ga morgen ochtend weer testen en ik ben erg benieuwd...

Iemand zoiets mee gemaakt eerder? Is het mogelijk dat ik zwanger kan zijn?? :(

2. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Heb je een foto van de test? Watvoor test deed je?

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dus als ik het goed begrijp ben je ongesteld geweest en nu 2 dagen later heb je een licht positieve test?
    Ik zou ten eerste meteen stoppen met de pil (want daarmee ben je nu weer begonnen?).
    Ten tweede.. het zou van alles kunnen zijn. Het kan zijn dat je zwanger was, maar dat het mis is gegaan en dat het streepje nu komt van hcg wat nog in je lichaam zit.
    Het kan zijn dat je zwanger bent en dat je 'gewoon' een bloeding hebt gehad.
    Het kan ook zijn dat je gewoon ongesteld bent geworden en dat je test een indroger is.
    Heb je de test nog? Of een foto ervan??

4. AzA

AzA Niet meer actief

Dankjullie wel voor jullie antwoorden... :)

Ik was gister al gestopt met de pil omdat ik al vermoedens had. Ik heb vanavond nog een test gedaan van CB. Ennnnn daar staaat ZWANGER op!! Ben echt blij, kan nog niet echt tot me door dringen :D Maar vind het wel erg vaag... Morgen gelijk maar dokter bellen, of moet ik verloskundige bellen?

5. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Wauw gefeliciteerd :)

6. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Ik zou eerlijk gezegd niet te hard van stapel lopen, je bent nl wel ongesteld geweest. Ik wil de pret niet bederven maar het zou ook een vroege miskraam kunnen zijn geweest maar dat je hierdoor toch nog wat hsg in je lichaam hebt.

Als ik jou was zou ik eerst om de dag een paar keer testen om te kijken of je hsg oploopt. Daarna contact opnemen met een VK en uitleggen wat er gebeurd is. Misschien kan je dan een vroege echo krijgen met 7 weken om te kijken of je echt zwanger bent.

Ik hoop natuurlijk dat je wel gewoon zwanger bent! Sterkte!

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik zou inderdaad ook even wachten nog.
    Je ongesteldheid kan van alles betekenen..
    Ik zou even een weekje wachten ofzo om te kijken hoe het hcg is.
    Op de andere testen was iets heel lichts te zien, dus dan zullen de strepen duidelijker moeten worden. Dan zou ik bellen :)

8. AzA

AzA Niet meer actief

Ja... Zoiets bedacht ik me dus ook. Heb HA gebeld, en zij gaf ook aan nog een week te wachten en dan weer te testen. Was even heel blij maar nu heel voorzichtig blij... Ben bang voor een teleurstelling wat me overigens niets zou verbazen. Dus ik ben benieuwd.

Heb nog steeds wel erg gevoelige borsten en zo'n vage menstruatie achtige pijn in mn buik. Dat vind ik wel vreemd. Maar ja, mss zit het nu ook wel tussen mn oren.. haha ik probeer nuchter te blijven. Maar het zou ooow zo leuk zijn mocht ik zwanger zijn :)

Dankjullie wel voor de reacties btw

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Er zijn genoeg zwangere vrouwen die iedere maand 'ongesteld' worden. Kan ook een innestelingbloeding zijn geweest. Hoor je ook weleens zo rond je nod. Spannend :)

10. AzA

AzA Niet meer actief

Ja ik heb even gegoogled, maar innestelingbloed is niet heel veel bloed toch? Als ik nu terug denk heb ik 1 dag wel echt gevloeid. Ik weet nog dat er snel weinig bloed was, gelijk al bruin en dat dat cker nog 6 dagen heeft geduurd. Vond raar want meestal bloed ik ong 2a3 dagen en dan paar daagjes klein beetje.
    En ik las net dat als je een miskraam hebt je zwangerschapssymptomen in principe al voor je miskraam afnemen. Bij namen ze juist toe en ik en heb nog er nog steeds last van... Of heeft iemand ervaring er mee dat de symptomen ook nog even blijven?

pff vind het zo vervelend dit... Ik moet gewoon afwachten en geduld hebben :) maar die onzekerheid kills me...

11. AzA

AzA Niet meer actief

Als ik een miskraam heb gehad dan zou dat nu bijna 2 weken geleden zijn....

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    als jij zegt/denk ongesteld te zijn geweest neem ik aan dat het niet alleen bloed was bij afvegen maar dus best veel!?
    Ik zou de digitale even afwachten, ik zou hem overmorgen doen...als jij mk heb gehad kan het wel 3 weken duren voordat hcg uit je lijf is. maar je kunt ook een valse test hebben gehad of gewoon een heel licht streepje hebben geplast, mensen kunnen dat nog welleens doen.

Het is afwachten, hoe vervelend ook.

13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan ook nog een tweelingzwangerschap zijn geweest waarvan er eentje niet goed is gelopen. Echt, het gebeurt ;)

Feit is wel dat het raar is dat je eerst negatief testte en nu positief.

Benieuwd hoe het afloopt!

14. AzA

AzA Niet meer actief

Ja ik ben ook heel erg benieuwd hoe dit afloopt.. Kan aan niets anders meer denken. Blij dat ik dit wknd moet werken, beetje afleiding :)

15. AzA

AzA Niet meer actief

Ja het is inderdaad afwachten.. geduld geduld geduld :) haha

De digitale heb ik gister al gedaan en die gaf aan zwanger met 2-3 weken.
    Maar ik wacht nu sowieso een weekje voordat ik weer ga testen. Ben benieuwd..

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Nou dat lijkt me duidelijk toch

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    HCG.

HSG is een voetbalclub.. ;)

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    En je hebt vandaag getest? Dan pikt je test je eisprong op.

Aargh dat worden lange dagen wachten voor je... hoop op een dikke streep voor je!

19. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Sorry, ben zwanger hè ;)

20. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Ik ben heel erg benieuwd hoe jouw verhaal afloopt. Ik zou als ik jou was misschien toch even contact opnemen met een vk, misschien kan zij iets voor je betekenen. Zeker gezien het feit dat je denkt ongi te zijn geweest en nu toch eenposi test in handen hebt.

Xxx joyce succes

Deel Deze Pagina