Ik heb op de 9e dag van mijn cyclus een HSG-onderzoek gekregen. Ik heb altijd op 11e dag van mijn cyclus mijn eisprong, maar inmiddels zit ik op de 15e dag van mijn cyclus maar mijn testen (sensitest) geven nog steeds niet aan dat ik mijn eisprong heb(gehad). Het gekke is dat op de 12e en 13e dag er wel twee dagen vrij donkere streepjes naar voren kwamen op de testen (maar nog lang niet positief) dus ik dacht nou dan wordt het de 14e dag, maar gisteren was het testje hartstikke blanco (dat heb ik altijd een dag na de eisprong). Nu voel ik altijd mijn eisprong en ik heb dus wel het idee dat ik op de 13e dag mijn eisprong heb gehad. Iemand bekend ermee dat na de HSG de eisprong (veel) later is of dat de testen geen goed resultaat geven (wellicht door de spoeling?). Of moet ik me nu zorgen maken?
Bedankt voor je reactie, maar volgens mijn testen was het niet de 13e dag. De streepjes op de test waren nl niet even donker. Iemand bekend ermee dat de ovulatietesten na HSG lichter waren terwijl er wel een eisprong was? Het rare is dat toen ik vanochtend (bij de 2e x wc) weer richting een donkerder streepje ging (maar nog steeds niet positief) maar toen ik vanavond om een uur of 6 bij thuiskomst ging testen (verwachtte daarom nu maar de eisprong te hebben) was de controlestreep weer naar een lichte streep gegaan. Ben helemaal confused, zit nu op dag 16
hi, ik ben 2 februari geopereerd en heb toen ook een HSG gehad, bij mij is er ook geen peil op te trekken heb ook de ovutesten van sensitest gedaan. 1 keer was deze dichtbij positief, maar nog niet donker genoeg en de dag erna weer erg licht pfffff
Hi Druif, Niet dat je veel aan mijn reactie hebt, maar ik zit in hetzelfde schuitje. Sowieso vind ik het lastig met die ovutesten, het lijkt erop dat ik altijd op het verkeerde moment test...dus ik hou gewoon de temperatuurmethode aan en stel vervolgens achteraf vast of en wanneer ik een eisprong heb gehad. Mijn HSG was afgelopen dinsdag en dat was waarschijnlijk op de 7e dag van mijn cyclus (maar het kan ook de 12e dag zijn, door vakantie is mijn menstruatie van slag geweest); ik ga denk ik morgen weer een ovulatietest gebruiken. Ik heb overigens nog wel een beetje last van bloedverlies, terwijl ik eigenlijk hoopte al vanaf vandaag weer om de dag te klussen
Nou dag 17 was de dag Ben blij dat ik een eisprong had en ik kan niet anders dan vaststellen dat dit zo laat is door dat HSG onderzoek is. Je kunt er namelijk bij mij de klok op gelijk zetten.
@ Nikaatje ik hoop dat het snel een beetje beter met je gaat. Ik gebruik de tem.methode niet want ik vind dat altijd zo lastig. De testjes werken bij mij prima. Ik heb geen last gehad van bloedverlies na het onderzoek. Althans het leek er wel (een beetje) op tijdens de dag van het onderzoek maar dat kon ook de jodium zijn. Het onderzoek zelf was wel zeer pijnlijk voor mij.
Gelukkig dat ie inmiddels gesprongen is! Bij mij was de eisprong netjes op dag 14 en de ovutest was KNAL. Maar ik heb ook gelezen en gehoord dat de ovulatie wat later kan zijn.
Een hsg kan veel invloed hebben op je cyslus. Kan eerder of later worden. Hier juist een week eerder dan verwacht destijds. Gebruikte toen geen ovutesten. Ben ik vanaf gestapt toen ik hoorde dat het nooit op een natuurlijke manier gaat lukken. Probeer er een beetje rekening mee te houden, maar vind het zonde van mijn geld (zaad van manlief is slecht). Hopelijk gooit het hsg niet de cyclus teveel overhoop.