Wanneer ovulatie

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Littleone1, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littleone1

13 okt 2012
    81
    0
    0
    Oost Vlaanderen
    #1 Littleone1, 16 nov 2012
    Laatst bewerkt: 16 nov 2012
    Beste,

Ik heb hier misschien wel een hééél domme vraag, maar ik zal ze dan toch gewoon stellen..

Is het mogelijk om uw ovulatie te hebben of bijna te hebben net aan het begin van je cyclus (Dus eigenlijk nog als je uw menstruatie hebt)?

Of is dit helemaal onmogelijk?:(

Hoop dat iemand me kan helpen..

Groetjes

2. Littleone1

13 okt 2012
    81
    0
    0
    Oost Vlaanderen
    Niemand die mij kan helpen?? :(

3. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Ik heb gelezen dat het heeeel zelden voor komt, maar heb er zelf geen verstand van..
    Ben bang dat ik je niet zo goed kan helpen, maar ben wel nieuwsgierig waarom je het vraagt :p

4. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    nee de eerste week van je menstruatie ben je niet vruchtbaar en is er ook geen ovulatie..pas bij de tweede week tot de laatste week voor nod ben je wel vruchtbaar..vandaar dat je moet testen als je een onregelmatig cyclus hebt vanaf dag 10 tot je een positieve test krijgt en daarnaast merk je ook dat je veel slijm krijgt (sorry voor de details) dat op rauw ei lijkt en oftewel steken in je zij of onderbuik, elke vrouw is anders.

hopelijk is deze informatie voldoende genoeg voor je...succes!!

5. Umm Asmae

Umm Asmae Actief lid

25 mei 2012
    249
    0
    0
    huisvrouw/ kapster
    krijg je dat slijm na je eisprong? ik heb zelf een erg onregelmatige cyclus maar test altijd op dag 19 20 21 positief helaas nog niet raak, maar rond dag 23 begint bij mij het slijm te komen :S klopt het dan dat je dat slijmerige na de eisprong krijgt? :D

6. Littleone1

13 okt 2012
    81
    0
    0
    Oost Vlaanderen
    Dank je voor de reactie..

Het is omdat ik begonnen ben met tempen.. En de eerste dagen had ik 37.1 en vandaag had ik plots 37.9.. Ofwel is mijn thermometer kapot ofwel doe ik iets verkeerd :p (nochtans op hetzelfde uur gedaan of de andere)

7. Littleone1

13 okt 2012
    81
    0
    0
    Oost Vlaanderen
    Oh oké danku voor de informatie.. Hier ben ik wat mee. Dank U

8. Umm Asmae

Umm Asmae Actief lid

25 mei 2012
    249
    0
    0
    huisvrouw/ kapster
    TS. dit las ik net, voor mij is het nu al wel een stuk duidelijker! Ik zelf heb dit slijm dus 1a2 dagen na dat ik ov positief test....

Eisprong herkennen:

Hoe kan je de eisprong herkennen? Door het slijm uit je vagina goed te bekijken!
    Door de geur, de samenstelling en de dikte van het slijm uit je vagina kan je vrij precies vaststellen wanneer je in je vruchtbare periode zit. Ongeveer 3 a 4 dagen voor je eisprong tot ongeveer 1 a 2 dagen na de eisprong wordt door de baarmoederhals meer slijm afgegeven dan normaal tijdens de cyclus. Dit slijm is rekbaar en elastisch. Je zou er bij wijze van spreken van dit slijm draden van zo´n 10 cm lang kunnen trekken. Dit rekbare en elastische slijm ziet er wat wittig uit (is dus niet helemaal helder!!) het heeft iets weg als het rauwe eiwit van een ei

Slijm verlies:
    Waarom dit slijm? Dit slijm helpt de zaadcellen van je partner om naar boven te zwemmen naar de baarmoeder. Zodra je dit (vruchtbare!) slijmverlies hebt (rekbaar, elastisch en ziet er uit als rauw eiwit) en jullie gaan vrijen, is de kans op een zwangerschap erg groot
    Als je dit slijm goed in de gaten gaat houden, zeker voor vrouwen erg handig die gestopt zijn met de pil en willen weten wanneer ze weer in hun vruchtbare periode zitten, zal je merken dat als je op de wc zit er glibberig, rekbaar en elastisch slijm achterblijft op het wc-papier: bingo dus! (De schede uitgang kan bij vrouwen wat opgezwollen zijn: dat is voor veel vrouwen ook een kenmerk!)

Een paar dagen na de eisprong zal het slijm veranderen: het is niet meer overvloedig aanwezig en gaat droger worden: een teken voor de vrouw dat ze niet meer in haar meest vruchtbare periode zit

Deel Deze Pagina