schouderpijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Meiske80, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Hoi meiden, ff een vraagje omdat ik het toch regelmatig voorbij zie komen. Sinds een maand of twee heb ik regelmatig last van mijn schouder, een rare pijn die onder mijn schouderblad zit aan de linkerkant. Het zijn steken die komen en gaan, ook in rust. Ik lees regelmatig dat meerdere dames dit hebben rond eisprong/ongi. Klopt dat? Doen jullie er iets aan?

2. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Hey,

ik heb het ook.
    Tijdens mijn menstruatie en rond de eisprong.
    Maar dan wel in de rechterschouder :).
    Volgens mij is het iets hormonaal, hoewel de gyn zei dat het tijdens de menstruatie was van bloed dat in de buik zou zitten (via de eileider) en dat dan zenuwen in de buik prikkelen die gerefereerde pijn geven in de schouder. Misschien dat rond de eisprong het de groeiende follikel ook weer diezelfde zenuw prikkelt dan ofzo.

Als de pijn echt niet te harden is kan je altijd pijnstillers nemen.

3. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Het is raar he... ik vind t zo onlogisch :(

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ja klopt, toen bij mij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap werd geconstateerd werd ik meteen gewaarschuwd dat als ik pijn in mn schouders kreeg ik aan de bel moest trekken, want dan zou de eileider geknapt zijn en er bloed in de buikholte zitten.
    Wist niet dat dat in lichte mate ook voor kon komen bij de eisprong! Lijkt me onprettig:(

5. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het deze ronde ook, maar dan tussen eisprong en "ongi" in (ik heb nog steeds geen ongi gehad, mijn cycli zijn nog niet op gang).

Rechterschouder was het bij mij.

6. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    Ik wist dat niet eens.. ! Heb al een hele tijd last van mijn schouder, dit door het klussen in ons huis (naast het gezellig klussen in bed ;). Het was een maandje over. Maar ik heb geloof ik gisteren/vandaag mijn eisprong en weer last van mijn linker schouder..

7. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Ik wist ook niet dat het bestond tot ik een 4tal maanden geleden plots op de dag dat mijn ongi doorbrak echt helse schouderpijnen kreeg. Bijna naar de spoed gegaan, zo een pijn. Sindsdien merk ik ook een lichte pijn rond de eisprong en dan weer opnieuw rond de menstruatie.

8. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Raar he, ik heb er voor mn MA ook nooit last van gehad!!! :( Vreemd dat het zo ineens kan ontstaan..

Deel Deze Pagina