Wanneer Ovulatie?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Meertje301, 28 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meertje301

    28 feb 2024
    50
    53
    18
    Vrouw
    Hey,

    ik heb sinds 3 a 4 maand met mijn vriend een kinderwens. Ik meet al 1 jaar mijn temperatuur en af van de pil.

    deze maand heb ik een andere curve dan normaal o_O .

    iemand enig idee wanneer mijn ovulatie kan zijn geweest? Ik verwacht dat ik morgen groene dagen krijg waarmee mijn ovulatie dus bevestigd is.

    Op CD 13 flinke steken gehad links onderin bij mijn eierstok, deze hielt een paar uurtjes aan met vlagen.
    Ik dacht dat dit toen mijn eisprong wel is kon zijn.
    Toch doen de gele dagen mij twijfelen omdat ik nog nooit zo lang heb hoeven wachten op groene dagen.

    Vannacht een steek gehad in t midden onderin en aan de linker kant, niet enorm veel pijn. Nu vandaag de hele dag sinds vanmorgen erge pijn en steken links onderin en een beetje in het midden. Zou dan toch vandaag mijn ovulatie zijn? Ook gezien mijn temperatuur stijging?

    please help me out:( ik weet t niet meeer…

    alvast bedankt voor het meedenken!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Melaelisa

    Melaelisa Actief lid

    27 jan 2024
    220
    218
    43
    Vrouw
    Ik kan hier geen ovulatie uithalen, welke dag denkt hij dat je ovulatie moet zijn? Meestal geeft de daysy dat aan namelijk. Als je zeker wil weten wanneer je ovulatie is zou ik gaan werken met ovulatietesten in combi net temperaturen.

    Misschien is je cyclus deze keer langer?

    Je kan in de app ook de functie: Adjusted temperature curve aanzetten en dan kan je goed zien wanneer je temperatuur hoger is dan je basale lichaamstemperatuur.
     
  3. Meertje301

    28 feb 2024
    50
    53
    18
    Vrouw
    hey melaelisa,

    de ovulatiedag stond gepland op CD 16, is er alleen weer uitgehaald en geeft nu dus niks aan. . Ik vermoed dat deze cycli sowieso langer gaat zijn. Normaal heb ik een cyclus van 27 a 28 dagen..
    zelf denk ik dat mijn temperatuur morgen ochtend een piek krijgt, tenminste, daar hoop ik op

    misschien inderdaad toch maar overwegen om met ovulatietesten te werken.

    die optie ga ik eens zoeken in de app, thanks!!
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.875
    15.183
    113
    Nabij Utrecht
    Je tempt dus oraal vermoed ik?
    Mocht dat zo zijn zou ik gaan switchen naar rectaal meten omdat oraal echt niet betrouwbaar is.
    Mocht dit wel een rectaal kaartje zijn, dan zie ik nog geen eisprong.

    Maar ik vind dit kaartje sowieso erg onduidelijk af te lezen.
    Wellicht kan je het overzetten in FertilityFriend. Dan kan je ook kwaaltjes, slijmwaarneming etc noteren.
     

Deel Deze Pagina