We "mogen" naar de gyn...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jennii, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Hee meiden,

Vandaag m'n verwijsbrief voor de Gyn opgehaald bij de HA.
    In m'n de brief staan de waardes van m'n hormonen van de bloedtest zo'n 2 weken geleden. Heb geprobeerd op te zoeken wat de normaal waardes zijn maar wordt er niet echt wijs uit eerlijk gezegd... Geen idee wat het allemaal betekent en inhoud...

Ik ben sinds 9 februari niet meer ongesteld geworden en zit nu dus op dag 79 van m'n cyclus... Ik vind het allemaal erg spannend en ben benieuwd wat mij/ons te wachten staat...

Misschien meiden die dit ook meegemaakt hebben en hun verhalen willen delen?!

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Misschien heb je hier wat aan? 3) Normaalwaarden

Kun je kijken wat er uit komt...

Maar ik ben ook doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik kreeg daar een inwendige echo en bloedonderzoeken. Er bleek uit dat ik PCOS heb. Mijn cyclus is zeer onregelmatig (zie onderschrift).

Ik heb toen primolut gekregen om de menstruatie op te wekken en te resetten. Dat heeft niet geholpen. Ik probeer nu door middel van gezonde voeding (hormoonbalansdieet) mijn menstruatie regelmatiger te krijgen en dit lijkt wat de goede kant op te gaan.

Wij gaan volgende maand pas voor een eerste kindje dus ben niet meteen de medische molen in gerold. Was dat wel het geval geweest, dan had ik meteen aan de clomid gemoeten. Nu gaan we het vanaf volgende cyclus eerst op de natuurlijke manier proberen.

Succes bij de gyn!

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ook hier een PCOS'er :)
    Heel onregelmatig en lange cyclussen.
    Bij mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog kreeg ik een inwendige echo.
    Daarop kunnen ze zien of je dus PCOS hebt. Je ziet dan een soort krans met allemaal donkere bolletjes.

Ik kreeg toen Primolut mee. Dt is om een onttrekkingsbloeding te krijgen. In die "menstruatie" moest ik bloed prikken en dit bevestigde de PCOS.

Ze zijn nu met Clomid aan het kijken of ik een eisprong krijg. De eerste dosering is niet aangeslagen. Gister mijn laatste pilletje van 100 Mg gehad en donderdag weer een inwendige echo om te kijken hoever de eitjes zijn gerijpt.

Het valt best mee allemaal, maar het is toch wel spannend.

Grote kans dat je ook een inwendige echo krijgt.
    Doe dus iets van een jurkje of een lang shirt aan, want het is heel ongemakkelijk om dat loopje te maken van het plekje van omkleden tot de stoel waar je in moet liggen.

Succes!!

4. Pitahaya

Haha... Bij mij was dat loopje echt mega klein. Ook zo stom. Moet je je omkleden achter een gordijntje. Maar goed, ik loop ook in de sauna dus had er weinig moeite mee. En ze keek ook niet eens. En voor dat je op die stoel kruipt moet toch je jurk weer omhoog dus het maakt weinig uit. Bij mij was afstand stoel-omkleedruimte misschien 1.5 meter.
    Maar he komt goed hoor! Ik hoop voor je dat er op de echo niets te zien is.

5. Chell3

Chell3 Lid

24 apr 2014
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi jenni. Hier hetzelfde. Ben sinds september gestopt met de pil. sindsdien 4 keer ongesteld geworden om de 42 dagen en zit nu op dag 80! Ik heb morgen mijn afspraak bij de gyn. Heb aantal weken geleden al een inwendige echo gehad en daar was PCOS op te zien maar in een lichte mate. `hoe was jou cyclus voor deze 79 dagen?

6. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Bedankt voor jullie reacties!
    Hmm, vind het maar niks! Maarja, het is voor 'n goed doel!
    Nooit gedacht dat we er zoveel "moeite" voor zouden moeten doen...
    Ik ben in Juli gestopt met de pil, mijn cyclus is onregelmatig maar zat meestal wel rond de 32 tot 38 dagen... Nu dus op dag 80. Ik heb een paar weken geleden wel bruin bloed verloren maar m'n menstruatie heeft niet doorgezet.

Ik hoop voor jullie natuurlijk ook dat het snel lukt!

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Het is ook niet leuk... Wij hadden het ons ook heel anders voorgesteld, ruim een jaar geleden.
    Op zich vind ik het wel fijn dat er nu gericht ergens naar toe wordt gewerkt.
    En die mensen zijn er om je te helpen. Die doen en zien dit hele dagen :)

Komt wel goed :) succes!

Heb je trouwens wel getest?

8. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Lief van je xElles.
    Ja had van zo t/m do bruinbloedverlies en heb die za & ma getest maar allebei negatief...
    Hadden jullie trouwens nog andere symptomen van PCOS? Misschien achteraf gezien? Zijn je hormoon waardes anders bij PCOS?

9. Pitahaya

Ja, je hormoonwaardes kunnen anders zijn, maar dat was bij mij niet het geval. Bij mij blijkt dat mijn schildklier iets te traag werkt. Maar dat is zo weinig dat ik er geen medicijnen voor krijgt... Dus ja, k hoop dat dat zich vanzelf optimaliseert.

10. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik heb verder geen symptomen, behalve een paar puistjes op m'n slapen. Maar echt heel weinig.

Wanneer heb je je afspraak?

11. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Ik heb gister eind vd middag m'n verwijsbrief opgehaald dus ga vanmiddag even proberen een afspraak te maken...
    Ergens wil ik nog niet zo en lukt het me niet goed om toe te geven dat we het niet "zelf" kunnen. Gek heh?!
    Natuurlijk ga ik het wel doen hoor, ik zal er alles aan doen om te zorgen dat we 'n klein wondertje mogen krijgen.

12. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Had ik ook wel hoor.. Maar het is voor het goede doel.
    Natuurlijk is het balen dat je de mmm in moet.. Maar daar zijn zij voor!
    En als we dat moeten doorstaan om een kindje te krijgen.. Met alle plezier :)

En in de mmm kan het nog steeds heel lang duren allemaal, maar dat duurt het ook als je t zelf probeert en niet ongesteld wordt ;)

13. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Nou, de afspraak staat! Vrijdag 16 mei...

14. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Spannend!
    Benieuwd wat er gezegd wordt :)

15. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Ja zeker spannend!
    Ik ben ook erg benieuwd!

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Van tevoren even goed bedenken of je dingen wil vragen. Desnoods even opschrijven.
    Gaat je partner mee? 2 horen/zien altijd meer dan 1 :)
    Ik vond het erg fijn dat mijn vriend meeging.

17. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Ja dat is wel een goed idee van je!
    M'n vriend gaat wel mee ja, eerst wou ik het liever zelf doen terwijl hij juist graag mee wil...
    We hebben het erover gehad en misschien is het ook wel fijn als hij gewoon mee gaat. Dus ja, hij gaat wel met me mee.

18. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Verstandig denk ik :)
    Het is iets wat jullie samen willen en mocht je verdere behandeling nodig hebben, zul je nog vaak genoeg alleen gaan.

19. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Ja 't komt meer omdat ik niet weet wat er gaat gebeuren en een beetje door schaamte... Maar goed, niemand kent me zo goed als hij en dit is gewoon iets wat we samen moeten doen.

20. Chell3

Chell3 Lid

24 apr 2014
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    hallo allemaal.
    jennii om je een update te geven van wat je te wachten staat. Ik kom net uit het ziekenhuis na de eerste afspraak met gyn. het is fijn als je vriend mee gaat want ze vragen ook aan hem een aantal dingen en er wordt meteen een afspraak voor zaadonderzoek gedaan. Ik zit nu op cyclusdag 81 en begin nu met provera. Dat betekent dat ik binnen nu en 10 dagen ongesteld moet worden. Op de 3e cyclusdag bloedprikken en 12 april voor de uitslagen van bloed en zaadonderzoek!

Deel Deze Pagina