6 dec...kan nog net dacht ik weekend (30 nov) vind ik echt te vroeg 5 december Sint op school en dat wordt echt teveel op zondag 1 dec vind ik geen goed plan, de drukste week van het jaar moet nog starten
Zondag ervoor met familie. Ouders moeten uit Duitsland komen dus 5 december is geen optie. Gezellig, kijk er nu al naar uit. Eerste keer Sint met dit keer ook mijn eigen kind.
Kleuters zijn hier vrijdags vrij. Wij vieren het dus lekker donderdagavond 5 dec, hebben ze vrijdag de hele dag om met hun nieuwe dingen te spelen.
Hier ook gewoon pakjesmiddag, rond 16, dan kunnen we om 17 uur gewoon wat eten en gaan ze rond 19 weer naar bed. Vrijdag zijn de kinderen vrij (groep 1 t/m 8)
Dat moet ook wel want 5 december moet ie heel Nederland door. En België ligt mooi op de terugweg naar Spanje, dus dat kan dan mooi op 6 december.
Wij hebben traditioneel pakjesmiddag op de zaterdag voor 5 dec. Samen met mijn ouders, broer en zus en hun gezinnen. 's middags cadeautjes en gedichten ondersteund door pepernoten en speculaas. En daarna lekker gourmetten samen.
Wij kiezen nu nog voor zaterdagmiddag 7 december, nu met de 2 oma's en mijn zus en haar zoontje van 3. Onze dochter is pas 2,5 jaar en de baby is dan als het goed is een paar weken. Als onze dochter naar school gaat, wil ik het gewoon op 5 december vieren. Dat deden we vroeger thuis ook altijd. Ik had altijd zo'n medelijden met de buurjongens die dan soms nog tot de zaterdag erna moesten wachten! Ik vind het ook prima om het met het eigen gezin te vieren als mijn dochter eenmaal naar school gaat. De oma's zijn welkom, hoor, maar dan wel op 5 december. Eigenlijk wel zo rustig en je hoeft geen rekening te houden met de hele familie (normaal gesproken zijn ook mijn schoonzus, zwager en hun zonen van 10 en 12 er nog bij, maar dat wordt me dit jaar te druk met de baby).
Hahaha wij ook Wij vieren het waarschijnlijk gewoon 5 dec met ouders en sch. ouders, en anders of 1 dec (in de middag) of 6 dec in de middag/avond
het weekeinde voorafgaand aan sinterklaas bij mijn schoonouders .. en dan verder 6 december in de ochtend.. de sint komt s` nachts langs.. vorig jaar ook zo gedaan. alletwee die dag vrij. ( Mijn vriend is vrij en ik heb 1 vak dag opgenomen ) en dan in de ochtend als ze benenden komt kadootjes... met uitgebreid ontbijt en om de zoveel tijd een nieuw pakje uitpakken en daarna een hele dag spelen !! Nu al zin in..