Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en ervaringen. Onze zoon is met oud & nieuw 3 jaar en 2 maanden. Toen hij 1 was, bleven we thuis met z'n drietjes. Hij lag gewoon in bed, maar we gingen wel naar zijn kamertje, voor het geval hij wakker zou worden van het vuurwerk. Toen hij 2 was, waren we op een feestje. Hij sliep toch al door het feestlawaai heen (hij lag boven, maar het was een gehorig huis) en daarna ook door het vuurwerk. Dit jaar krijgen wij 2 vrienden te eten. Dus een rustig avondje met lekkere hapjes en met spelletjes. Eigenlijk wil ik om middernacht ook wel naar buiten, de buren feliciteren en buiten naar het vuurwerk kijken. Er zijn verschillende mogelijkheden voor onze zoon en ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen, of hebben gedaan, en of dat wel of niet beviel. 1) In bed leggen op bedtijd (of iets later) en dan hopen dat ie er doorheen slaapt 2) Vlak voor middernacht wakker maken 3) Wakker houden en na het vuurwerk in bed leggen 4) Anders, namelijk... Bedankt!
Op die leeftijd laat ik ze lekker op bed liggen. Ze gaan normale tijd naar bed. De oudste is vorig jaar voor het eerst wakker geworden om 12 uur, hij was toen 4. De jongste die nu ruim 2 jaar is, laten we weer lekker liggen Wij vieren het trouwens gewoon thuis met vrienden, en om 12 uur gaan we voor op straat vuurwerk afsteken. Als de jongste wakker wordt, halen wij hem er gewoon even uit. Afwachten dus
zoonlief gaat lekker op bed op een normaal tijdstip, is hij net als vorig jaar 0.00 uur wakker dan komt hij er even uit, is hij niet wakker dat laat ik hem mooi liggen zo doe ik het elk jaar en is het beste denk ik... zo deden mijn ouders het ook bij ons. vorig jaar voor het eerst wakker geworden om 0.00 uur, de jaren er voor gewoon doorheen geslapen.
wij leggen onze zoon gewoon op bed,en als hij wakker wordt dan is het prima. vorig jaar werd hij rond half 12 wakker uit zichzelf,en toen het feest losbrak was hij helemaal door het dolle heen met een oliebol in de hand achter het keukenraam staan kijken naar de bommetjes zoals hij het zelf noemt. om een uur of half 2 zei hij ik ga niet meer slapen hoor!nou papa en mama wel hoor.
Ik zou gaan voor optie 1 omdat mijn kinderen het meest gebaat zijn bij rust en regelmaat, mocht ze wel wakker worden maak ik daar ook geen probeem van en mag ze lekker naar beneden ze is dan 1 maandje jonger als jou zoontje. Maar ws zal het niet zo gaesn bij ons, ik weet niet of we thuis zijn en haar neefjes zijn er ook en die mogen wakker blijven, dus zal zei ook absoluut niet gaan slapen denk ik helaas Jongste leg ik gewoon op bed en hopen dat hij doorslaapt
Hier 2 omdat dochter anders in paniek raakte als ze wakker werd. Met 1 jaar werd ze wakker en was het paniek. Daarna haar wakker gemaakt en ze vindt het wel leuk maar ook heel eng. Zoon van 2 zullen we ook wakker maken.
Wij zijn dan waarschijnlijk bij mijn ouders thuis. Eigenlijk trekt hij het niet tot middernacht, maar slaapt alleen in zijn eigen bedje. Heel lastig dus voor ons. Ik denk dat hij dan toch maar wakker blijft en na vuurwerk maar snel naar huis. Ik ga wel mijn familie vragen of ze bij ons komen met oud en nieuw. DAn gaat zoontje echt wel eerder naar bed. Dan zal ik hem ook niet wakker maken voor vuurwerk.
Ik doe ze allemaal op normale tijd in bed. Ze zijn nog nooit wakker geworden. Mochten ze wakker worden, mogen ze even kijken.
Ik leg onze jongste ook gewoon op bed. Vorig jaar was ze 3 en heb ik haar op bed gelegd. Omdat we bij vrienden waren heb ik haar op half 12 uit bed gehaald omdat we daarna ook naar huis moesten. Dit jaar laat ik haar liggen, deed ik met de oudste 2 ook altijd. Ik nam voor de zekerheid de babyfoon mee naar buiten. Ik ging niet de straat uit alleen even naar de buren en eigenlijk was er altijd wel iemand bij ons die niet naar buiten wilde op visite.
Anders nl. Normale tijd op bed leggen en dan zie ik wel of ze wakker wordt. Vorig jaar werd ze om half 12 wakker heeft ze tot 1 uur beneden gezeten. Ze zei nu al dat ze dit jaar weer vuurwerk wilde zien.
onze dochter is nu 4, maar ik laat haar lekker liggen. Ze heeft er de afgelopen jaren steeds doorheen geslapen en kan sowieso haar nachtrust goed gebruiken nu ze net op school zit. We zijn niet thuis, dus ergens verwacht ik wel dat ze wakker wordt...dan mag ze eruit en anders blijft ze lekker slapen.
Wij leggen haar gewone tijd op bed en wordt ze wakker dan mag ze even mee naar beneden en anders slaapt ze lekker verder. Eerste jaar sliep ze door, vorige jaar duizenknaller voor de deur (buren hadden die!) en daar werd ze wakker van! Toen heeft ze genoten van het vuurwerk en daarna heerlijk geslapen! Wat wij wel doen. Na het eten, als het donker is, minivuurwerk met haar buiten afsteken. Slaapt ze dan door, dan heeft ze toch de lol van vuurwerk gehad. Dus een paar pijltjes en sterretjes!
Hier mag ze na het eten ook wat met papa afsteken. Vorig jaar ook gedaan. Hier werd ze afgelopen jaar wel wakker en heeft ze vanuit het raam gekeken en is daarna weer gaan slapen. Dit jaar gaat ze ook gewoon lekker op bed en zien we wel of ze wakker wordt.
Lekker laten slapen Doen we zelfs nog bij de oudste. Tenminste...ik denk het wel Ze slapen er tot nu toe altijd doorheen...zelfs met een 1000000000 klapper
Onze dochter was vorig jaar 2,5 en zat in een periode van slecht slapen, bang in het donker, angst voor monsters.... We wilden de gok dus niet wagen dat ze wakker werd van het vuurwerk en hebben haar even voor 24:00 wakker gemaakt. Overdag uitgelegd dat we haar wakker zouden maken voor vuurwerk en wat filmpjes ervan op Youtube laten zien. Ze vond het helemaal geweldig en heeft het er nu nog over. Na een uurtje sliep ze gewoon weer verder Zoontje laten we wel gewoon liggen.
Ik vind het niet kunnen om een kind van 3 jaar tot na middernacht wakker te houden. Onze oudste is net 5 jaar en de jongsten zijn bijna 4 en die leggen we gewoon op bed. We zijn gewoon met ons gezinnetje, dus ik leg ze tussen 19.00 en 20.00 op bed. Dan hebben manlief en ik ook even een gezellig avondje. Net na middernacht gaan we dan naar boven en gaan we op ons bed zitten (voor ons huis is een voetbalveld dus we hebben mooi uitzicht qua vuurwerk) en met de kids naar buiten kijken.
Vorig jaar w onze zoon bijna 3. We hebben hem gevraagd of hij wakker gemaakt wilde worden. Ja dus. Op het moment supreme hadden we bijna de klok gemist omdat hij haast niet wakker te krijgen was. Net toen we het wilde opgeven werd hij toch wakker. Hij vond het geweldig om achter het raam naar het vuurwerk te kijken! Ondertussen nog wat te snoepen... Na een kwartier legden we hem weer terug en sliep hij lekker verder. Denk dat we het nu ook weer van hem laten afhangen. Dochter laten we slapen.
Ik heb anders gestemd. De andere jaren legden we onze dochter op het normale tijdstip op bed en sliep ze gewoon door om 0.00uur. Ook als we ergens anders waren en nog een stukje naar huis moesten rijden. Wij zijn ook nogal van ritme en regelmaat. Elk jaar vieren we om de beurt bij iemand uit onze vriendenkring oud& nieuw, vorig jaar was dat dus ook bij een van onze vrienden thuis. We hadden thuis al afgesproken dat we Britt op het normale tijdstip op bed zouden leggen en gewoon door zouden laten slapen als ze zelf niet wakker zou worden om 0.00uur. En als ze moeilijk of niet zou gaan slapen hadden we ook afgesproken niet te moeilijk te doen en er een leuke avond van te maken. Sommige stelletjes gaan dan moeilijk doen als hun kinderen niet willen gaan slapen en gaan dan met elkaar (man en vrouw) een beetje zitten ruzieën omdat de kinderen niet willen gaan slapen. En dat vind ik eigenlijk altijd heel erg ongezellig. Nou, nu liep het dus heel anders. Britt wilde absoluut niet gaan slapen en bleef dus wakker. Een tijdje geprobeert haar toch in slaap te krijgen, maar geen resultaat. Toen maar uit bed gelaten en er een gezellige avond van gemaakt. Ze is uiteindelijk om 2.00uur gaan slapen. De volgende morgen werd ze om 10.30uur wakker en was ze gelukkig erg opgewekt. Dus dat was wel prettig. Dus wij gaan dit jaar er ook weer op deze manier oud&nieuw vieren, "we zien het wel wat komen gaat".
C en D laten wij liggen als ze er door heen slapen, zij zijn 2 jaar. J maken wij wakker om kwart voor 12.