Wanneer pap en welke?

Discussie in 'Voeding' gestart door Nikky82, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikky82

Nikky82 Actief lid

24 apr 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is nu 7 maanden. We hebben al rijstebloempap geprobeerd en dit ging goed. Nu willen we verder, maar weet ff niet hoe.
    Geef ik 's ochtends of voor het slapen gaan pap?
    Welke pap geef ik dan?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij hebben eigenlijk nooit echt pap gegeven, aten ze niet. Na 7 maanden kregen ze brood.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom wil je pap geven, als ontbijt, of als doorslaapding?

Onze dochter krijgt pap als ontbijt, fijne granen pap. En ze krijgt sinds ze een jaar is en ziek geweest is en 's avonds niet meer eet, 's avonds een papfles omdat ze anders sinds de middagboterham en fruit niets eet tot 't ontbijt. Maar in principe geef je op die leeftijd brood of pap als ontbijt. En brood als middag eten en groenten als avondeten. Fruit tussendoor. Geleidelijk aan dan, niet de ene op de andere dag allemaal.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij gaven granenpap als ontbijt... Ligt niet zo lekker op de maag (en darmen) voor de nacht, het activeert ze juist!
    Maar het hoeft helemaal niet persé hoor...
    Nu krijgt ze hier nog wel eens pap omdat ze het lekker vindt, maar dan de 8 granen variant vanaf 12mnd.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het niet voor de avond geven. Ze moeten rond die leeftijd wel gaan leren dat ze op iets minder voedsel de nacht doorkunnen.

Ik ben bij 6 maand van avond-rijstebloem overgestapt op ochtendpap uit de fles. De standaard bambix. Nu bij 9 maand ook vaker uit een bordje.
    Sindsdien krijgt hij 's avonds nog een gewone fles van 180/6 of 210/7..

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier hebben ze geen pap gehad, gewoon met 6 maanden begonnen met brood en met 7 maanden at ze 2 boterhammen per dag.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier wel pap gegeven toen even een flesweigerperiode had. En nog maken we af en toe pap als ze de flesjes slecht drinkt. Vaak als er tanden of kiezen aankomen. Dan in de avond rijstebloem en overdag fijne granen. Ook kan ze geen toetjes eten vanwege koemelkallergie dus kan niet compenseren en anders heeft ze soms ook zo'n leeg maagje.

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier gaven we vanaf 7 maand pap in de ochtend, eerst een fles en daarna uit een bordje. Nu sinds 2 weken vindt ze haar pap niet meer zo lekker en weigert ze het af en toe. Dan eet ze een volkoren boterham met een bekertje melk. Zelfde effect, vezels en zuivel.

9. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Wij gaven ook eerste rijstebloem. En sinds een week overgestapt op fijne granen. Ik doe het als laatste fles. ZOdat hij lekker door slaapt!

Deel Deze Pagina