Vaginale progesteron utrogestan tabletten ervaringen gevraagd.

Discussion in 'Prematuur' started by Wiskagirl, Nov 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

Oct 6, 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Hoi dames
    Ik zoek ervaring van vrouwen die deze vaginale tabletten gebruikt hebben?
    Ik ben nu 14 weken en 3 dagen zwanger en moest vanaf vandaag starten omdat mn buik nu al onrustig is en ivm 2 extreem vroeggeboortes.
    Bij wie hielp het?
    Ik heb bij mn tweede zwangerschap injecties gehad en die haalde weinig uit.

2. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

Oct 6, 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Niemand?

3. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    2,244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ze alleen na tp bij ivf, maar lees vaker dat vrouwen ze krijgen bij herhaalde miskramen. Denk dus zeker dat het goed is dat je ze gaat gebruiken. Sterkte

4. Coccie

Coccie Actief lid

Jun 29, 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Wiska! Ik gebruik utrogestan op voorschrift! Al moet ik wel zeggen dat recent onderzoek het effect/meerwaarde van utro in twijfel trekt. Zo zei ook mijn fertiliteitsarts. Mij geven ze het nog voor mijn gemoedsrust. Ik gebruik ze vanaf de 1e dag na IUI, en dus tot de 1e echo in geval van positieve test.
    Tegenwoordig houden ze het op: gebruiken tot 14 dagen na IUI.

Jemig ik schrok van je krabbel!! 😮 Ben ff aan het terug lezen hoor!
    Ik denk aan je!

5. Brunette

Brunette Bekend lid

Aug 22, 2008
    690
    277
    63
    Female
    Veluwezoom
    Ik heb het gebruikt met prima resultaat: bevallen met een termijn van 39w4d! (Mijn twee oudsten kwamen al met 27 weken.) Ik heb het gebruikt vanaf week 16 in combinatie met 2-wekelijkse baarmoederhalsmetingen. Het heeft mij wat meer vertrouwen gegeven in de zwangerschap, al bleef het best spannend. Maar mooi resultaat dus!

Succes met je zwangerschap. Ik gun je ook de ervaring van een a terme bevalling en een voldragen baby.

6. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

Oct 6, 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Hoi brunette
    Ik krijg idd ook twee wekelijkste metingen. En sta op de spoed lijst als ik bel dat ik ook meteen mag komen.
    Ik hoop het dat ik een a terme baby krijg dat zou echt een droom zijn die uitkomt!

7. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Ik heb het bij 3 zwangerschappen gebruikt (alleen bij de eerste niet). Het werkte tot op zekere hoogte goed, maar verwacht er geen wonderen van. Bij de tweede zwangerschap had ik toch echt nog veel sterker spul nodig om niet nog veel eerder te bevallen (uiteindelijk in week 33 bevallen). Bij de laatste twee zwangerschappen volstond het (telkens de 37 weken gehaald, met cerclage welteverstaan).

8. bo10

bo10 Lid

Feb 15, 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik het ook nu ivm 2 eerder vroeggeboorten ik ben 26 weken zwanger nu. Ik heb eerst lutinus gehad toen die op was was ik bij apotheek geweest in het ziekenhuis en hebben ze mij ustrogestan voor geschreven. Ik vind hem zelf wel fijner dan lutinus...

9. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

Oct 6, 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Dankjewel voor de ervaringen geeft me toch een beetje rust ik ben nu zelf 15 weken en 5 dagen hopelijk dat ik ook minimaal 32 weken redt! En liefst 37 weken natuurlijk

10. SANne1987

SANne1987 Actief lid

Jan 11, 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het vanaf week 29 tot 32 gered met utrogestan en nu nog steeds zwanger. Maar zoals ik me nu voel kan ik ook nog gemakkelijk tot 40+ weken.

11. dolliej

dolliej Fanatiek lid

Mar 24, 2015
    1,683
    1
    0
    Bij me tweede toch van 20weken met verkorte baarmoederhals kunnen rekken tot 35, nu blijf ik toch ondanks wat harde buiken aanhouden

12. Busra

Busra Lid

Nov 10, 2015
    43
    0
    6
    Female
    Amsterdam
    Ik heb ook Utrogestan gekregen omdat ik bij me 1e zwangerschap ging bevallen met 20 weken. Ik ben nu 13 weken en vanaf volgende week ga ik het vaginaal inbrengen. Ik heb het vandaag op gehaald bij de apotheek op het doosje staat Utrogestan capsules om in te nemen, maar ik moet het vaginaal inbrengen. Omdat er om in te nemen staat vroeg ik of het juiste middel was en de apothekersassistent zei dat je die capsules ook vaginaal kan inbrengen. Ik ga het voorzekerheid maandag het na vragen bij me gynaecoloog. Naast die hormonen gaan ze elke week mijn bmh meten ipv om de twee weken.

13. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

Oct 6, 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Ik heb dezelfde tabletten er staat idd op om in te nemen maar ik breng ze ook in. Vond het eerst in stantie ook vreemd maar goed het hoort dus blijkbaar

14. Busra

Busra Lid

Nov 10, 2015
    43
    0
    6
    Female
    Amsterdam
    dankje wel ik heb het na gevraagd en je kan het idd oraal en vaginaal gebruiken. Ik moet die tabletten tot en met 34 weken gebruiken en jij?

15. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik heb het vanaf ongeveer de helft van de zwangerschap tot 35 weken gebruikt. Of het daar aan heeft gelegen weet ik niet, maar het is in ieder geval goed gegaan.

16. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

Oct 6, 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal

Ik moet het tot de 36 weken gebruiken. Tot nu toe heeft het weinig uit gehaald want ik heb vorige week al in het ziekenhuis gelegen vanwege teveel harde buiken :(

17. Busra

Busra Lid

Nov 10, 2015
    43
    0
    6
    Female
    Amsterdam
    Hopelijk gaat het nu goed met je en je baby.

18. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

Oct 6, 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Ja het gaat nu wel goed gelukkig maarja voor hoelang het goed blijft gaan. Heb al naar mn hoofd gekregen dat ik blij mag zijn als ik de 32 weken haal. We zien wel..

19. Busra

Busra Lid

Nov 10, 2015
    43
    0
    6
    Female
    Amsterdam
    Hoi wiskagirl hoe gaat het met jou en met de baby?

20. Busra

Busra Lid

Nov 10, 2015
    43
    0
    6
    Female
    Amsterdam
    Helaas heeft die capsules bij mij niet gewerkt ik had bij 18,5 weken op2 cm ontsluiting en kreeg spoedcerclage en met 22 weken ben ik bevallen.

Share This Page