Wanneer papfles

Discussie in 'Voeding' gestart door Kimsp, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje van dik 10 maanden wordt 's avonds altijd nog wakker rond een uur of tien half elf en heeft dan echt honger. Hier wil ik uiteraard wel een keer vanaf, maar hoe ga ik dit aanpakken.

Mijn schema ziet er als volgt uit:
    7.00 uur bv
    7.30 uur een boterham met wat diksap
    9.00 uur vers fruit
    12.30 boterham 1 a 1/2 met diksap
    15.30 uur koekje/rijstwafel/rozijntjes met diksap
    18.00 uur warm eten met toetje
    19.00 bv heel klein beetje
    22.00 uur papfles 180/6/4

Is het verstandig om de bv na het avondeten eraf te halen en dan de papfles te doen?
    Geven jullie ook andere soorten melk (volle melk, karnemeld o.i.d) aan de kleine tussen de middag?

Eerder eten 's avonds lukt gewoon niet, dus dat is geen optie, maar ik vind de papfles dan zo dicht op het eten zitten, en misschien wordt hij hier wel te vol van.....
    Wie kent dit probleem/dillema en kan me hierbij even wegwijs maken.

Dankjewel voor de reacties alvast.

Groetjes Kim

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf zou ik geen papfles geven als brood eten zo goed gaat. Merel wilde geen brood eten heel lang en kreeg dan daarvoor in de plaats pap.

In jou situatie zou ik dan een grote bv geven ipv een kleintje om 19.00 en de papfles van 22.00 laten vallen. Of een papfles om 19.00 geven als je geen bv meer wilt geven. Zorgen dat hij vol zit voor hij gaat slapen....

Maar je hebt baby's die heel lang blijven komen voor de late avond fles.....en daar kun je denk ik weinig aan doen.

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zorgen dat hij vol zit?
    ga zelf eens slapen met een volle maag, oef dat valt zwaar zeg dus helemaal voor zo'n kindje.
    Vind een papfles om 19:00 echt vroeg als je om 18:00 nog warm gegeten hebt.
    Geef je je kindje een speentje?
    Je zou al kunnen proberen om die hele papfles te laten vallen en ipv 19:00 nog bv te geven een beetje water voor hij gaat slapen al is dat ook niet echt nodig na warm eten en toetje en kijken of hij zal doorslapen of zelf weer wakker word om nog een beetje bv te drinken?

4. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    Gisteren het volgende geprobeerd.
    Dyon heeft nog even geslapen van half vijf tot half zes, toen eten en om half negen pas naar bed. Ik heb een papfles gedaan om die tijd, hij zal vast doorslapen zei ik nog tegen mijn vriend, maar helaas om kwart over twaalf wakker. Eerst niks gegeven, proberen weer in slaap te krijgen, lukt op de arm, maar zodra ik (of mijn vriend) hem weer neerlegde was het mis. Dit hebben we een uur geprobeerd en toen toch maar weer bv gegeven (toch makkelijk op dat moment). Het is ook een gewenning denk ik, maar ik denk ook zeker dat Dyon het nog nodig heeft om de nacht door te komen (veel reserves heeft hij niet, hij is dun, niet mager en verbruikt erg veel op een dag, hij is druk met handen en voeten).
    Ik geef geen speen, dus dat is ook geen optie, Dyon vindt een speen helemaal niks, nooit gevonden ook. Ik ga het maar gewoon zo doordoen, en dan komt er vanzelf een tijd dat hij doorslaapt van 19 tot 7.

Bedankt voor jullie reacties trouwens.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou die papfles helemaal weglaten en voor het slapengaan borst geven, met het liefst een kwartiertje na de voeding een borsttoetje.
    Moedermelk bevat namelijk hormonen die rustgevend en slaapverwekkend zijn, waardoor een kind beter slaapt. Dat kun je nooit in een papfles stoppen. En veel kinderen worden een paar uur na een papfles juist wakkerder, omdat dat langzamer verteert en ze dan dus een energieboost krijgen.

Borst na het avondeten zou ik ook niet weglaten: de enzymen in moedermelk helpen het avondeten te verdragenen verteren.

6. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    Zo werkt het bij ons dus niet, Dyon wordt juist wakker na de BV, en niet na de papfles. De papfles weglaten betekend niet slapen ´s nachts en veel wakker zijn. Ik geef BV op het moment dat hij naar bed gaat, dit is vlak na het avondeten. Dit ga ik zeker niet stoppen, vind het voor ons alletwee nog een mooi moment van de dag...

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die slaaphormonen heb je vooral als je NA een flinke borstvoeding nog een toetje geeft, meestal zo tussen een kwartier en een uur na een voeding.

Deel Deze Pagina