Wanneer partner thuis laten komen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door beee, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beee

beee Lid

11 jun 2010
    28
    0
    0
    hr consultant
    oosten van zwolle
    Ik vraag mij af wanneer ik mijn partner op zijn werk moeten bellen voor de bevalling. Direct bij de eerste wee? Wanneer hebben jullie gebeld en wanneer hebben jullie je partner thuis laten komen?

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Goeie vraag, ik vraag het me ook af! Ik lees mee!

3. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Mijn vriend wil al dat ik bel als mijn vliezen breken..

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier braken mijn vliezen inderdaad 's nachts. De dag ervoor verloor ik mijn slijmprop. Heb toen wel me man gebeld om dit te vertellen, maar hij raakte meteen in de stress en zei dattie naar huis kwam. Hij liet van schrik de telefoon vallen whaha. Heb toen gezegd dat dat niet nodig is en dat ik het alleen even wilde melden aan hem dat dat ding eruit was. Zijn reactie: Als je buikkrampen krijgt wil ik dat je me belt want dan kom ik naar huis!

Nou had ik die hele dag al wel wat last van krampjes, maar niet de noemenswaardige weeën. We waren er ook die dag achter gekomen dat meneer in stuit lag. Toen braken 's nachts dus spontaan mijn vliezen en konden we meteen richting ziekenhuis vertrekken!

Ik zou gewoon eens overleggen wanneer je je man belt. Vind je het een fijner idee dat hij gewoon bij je is zou ik gewoon bellen als je zeker weet dat het echt weeën zijn, vind je het prettiger om nog even lekker alleen te zijn, bel je pas na een uur of 2/3.

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn man vrachtwagenchauffeur is de laatste weken in de buurt gebleven en de afspraak met de eerste wee zou hij alles laten vallen.
    nr 1 was namelijk supersnel gekomen. Gelukkig begon het vrijdagavond.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij mijn eerste bevalling braken 's morgens mijn vliezen, maar had nog geen weeen. Man is toen gewoon gaan werken. Toen de weeen krachtig werden heb ik heb gebeld.

Bij de bevalling afgelopen maand begon alles 's nachts. Heb man wakker gemaakt tien de weeen om de 5 minuten kwamen.

Ik zou zeker niet je man naar huis laten komen bij de eerste wee, maar hem wek even op dde hoogte stellen :). Het is nml ook nog wel eens vals alarm...

7. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Ik denk dat ik die van mij bel als ik onegeveer weet hoeveel tijd er tussen de weeen zit, en een beetje regelmaat.
    Denk dat ie dan wel meteen komt.. hij is zo bang dat ie t mist..
    hahahha
    hoeft voor mij niet perse meteen te komen maar misschien wel prettig.

8. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik t wel even meld als ik de eerste weeën voel. Maar als ze snel regelmatiger komen, dan bel ik wel dat ie naar huis mag komen. Maar eerder weet je het nooit zeker of het vals alarm is of niet.

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb vriend een smsje gestuurd toen het een beetje begon te rommelen met de tekst 'bereid je baas maar voor schat dat je vroeger naar huis gaat vandaag! Volgends mij is de bevalling begonnen...' Mijn vriend belde me gelijk op wat er aan de hand maar ik had nog niet echt weeën dus hij kon gewoon nog ff doorwerken. Een uurtje later heb ik hem gebeld met de medeling dat hij maar naar huis moest komen omdat het echt begonnen was, hij was een kwartiertje later en weer een kwartier later bleek dat ik al 7 cm ontsluiting had! En dit was bij de eerste. Dus, verhalen over dat de eerste heel lang kan duren.. Dat hoeft echt niet zo te zijn! Mijn bevalling duurde van het eerste gerommel tot de geboorte 4u en 3 kwartier! En voor die tijd zat alles echt nog potdicht want vk had nog getoucheerd voor het geval ik er niets van zou merken dat het zou zijn begonnen..

10. beee

beee Lid

11 jun 2010
    28
    0
    0
    hr consultant
    oosten van zwolle
    Dank jullie voor de reacties. Mijn man werkt op een half uurtje rijden vanaf huis, dus ik denk dat ik hem bel zodra de weeën regelmatig komen.

11. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ik zou niet te lang wachten met bellen, hier binnen 15 minuten hele heftige weeen tot 2 keer toe, eerst was er in 6 uur, tweede in 2,5. Kan dus heel snel gaan ik ging echt van geen wee naar om de 2-3 minuten, vk was er al 15 minuten na de eertste wee en had al 4 cm

12. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Bij allebei de zwangerschappen was mijn man thuis toen het begon. Maar als ik nu hem van het werk zou moeten bellen zou ik wel snel bellen, de tweede was er namelijk binnen 4 uur.

13. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Mijn man was net naar zijn werk toen ik wakker werd en mijn vliezen gebroken waren,heb hem direct gebelt met de mededling van kom maar terug het is zeker begonnen!
    Ik had alleen geen weeen dus het duurde met zh opname en alle poespas daaromheen nog 4 dagen tot ik daadwerkelijk bevallen was.
    Wel grappig was dat zijn collega's zeiden dat hij echt moest gaan want als de vliezen eenmaal gebroken waren zou het er praktisch uitvallen volgens hen,dus hij heeft er toen nog wat exta haast achter gezet omdat hij bang was

Nu bel ik weer vanaf echte weeën of het beken van de vliezen.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Als ik mijn man had gebeld bij het breken van de vliezen was dat oas met 8 cm geweest.. Idd beginnen de meeste bevallingen met weeen.
    Ik zit met hetzelfde, vorige bevalling was vlot en makkelijk, wat als het deze keer heel snel gaat? Mijn man miet vijf kwartier reizen!

15. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik ben om 6 uur s'morgens mijn slijmprop verloren en mijn man is gewoon (nou ja gewoon...er kwam niets uit zijn handen:D) gaan werken, ik had verder geen wee of krampje of iets.
    in de loop van de ochtend kreeg ik was krampjes en tussen de middag zat er een regelemaat in van om de 20 minuten ongeveer, in de loop van de middag werd dat een kwartier en eind van de middag rond een uur of 5 had ik zoiets van als hij met 10 minuten niet gebeld heeft dat hij naar huis komt dan bel ik dat hij maar eens deze kant op moet komen. en toen belde hij al, heb hem eerst nog boodschappen laten doen:D en we hebben nog gegeten en onder het eten moest ik steeds even stoppen om dat ik een wee had. na het eten zijn we een uurtje gaan klokken en toen konden we de vk bellen. alles was prima te doen en we waren heel relaxed.
    Onze dochter is om 00.15 geboren, na een super fijne bevalling:)
    we hebben wel de hele dag door steeds even met elkaar gebeld.
    en mijn ouders die niet wisten dat er al wat gaande was zijn s'middags de tuin nog komen doen en vonden het super spannend toen ik vertelde dat er wat aan de gang was, maar zijn gewoon naar huis gegaan toen mijn man nog niet thuis was.

denk dat je het van het moment moet laten afhangen wanneer je je man belt om thuis te komen, ik kon me prima redden en zei dat hij beter op zijn werk kon blijven omdat hij toch niets kon doen. er was voor mijn gevoel ook niet zo veel aan de hand terwijl ik al 5 cm had opgedaan die middag.
    maar als je hem heel graag bij je wilt hebben dan moet je hem gewoon bellen.

16. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Mijn vriend moet een uur rijden voor hij thuis is, dus ik bel meteen zodra ik iets "verdachts" voel.
    Mijn vorige bevalling was in 3 uurtjes gepiept, dus ik maak me al helemaal zorgen dat hij dit keer de bevalling nog mist!!!

17. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    Mijn vriend was net die avond naar zijn werk vertrokken in brabant. Wij wonen in drenthe. Dat is goed 2,5 uur rijden.
    21:00 ging hij bij huis weg en ik ben op tijd naar bed gegaan.
    Om 01:00 werd ik wakkeer. Vliezen gebroken. Heb direct gebeld! Hij was er pas net, en had een biertje open getrokken.
    Onderweg waren wegwerkzaamheden! Gatver hadden wij weer. Vervolgens ben ik zelf (alleen) naar het ziekenhuis gereden. 2,5 uur later was vriendlief daar ook. Hij kon nog net de camera pakken en een schort aantrekken. Snel naar de OK voor KS, ivm stuitligging. 15 minuten later had hij onze zoon in zijn handen(geboren met ongeveer 37+5 weken). Op het moment dat we naar de OK gingen had ik 8/9 cm ontsluiting en heb dus veel van de weeën gewoon meegekregen, wat ik achteraf wel fijn vond. Heb er geen probleem mee gehad dit alleen te doen. Vond het wel lekker. Laat mij maar met rust. Zelfs de VK kwam maar heel af en toe langs. Het ging wel prima zo. op het moment dat het kritisch werd en ze zenuwachtig werd, kwam mn vriend binnen. Uiteindelijk was KS ook wel echt nodig. Navelstreng zat heel strak op zijn nekje.

18. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Bij mij begon het 's nachts en ik ben toen naar beneden gegaan, kon toch niet meer slapen. Toen vriend rond 7 uur in zijn werkpak naar beneden kwam isie maar weer naar boven gegaan om zich om te kleden en is lekker thuis gebleven. Als het overdag zou zijn, zou ik wel even afwachten of de weeen regelmatig komen, maar toch wel vlotjes bellen hoor. Je weet maar nooit hoe snel het opeens kan gaan.

19. maron

maron Lid

27 jan 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk inderdaad ook dat ik mijn man bel zodra de weeen regelmatig beginnen te komen,..... stiekem hoop ik dat het `s nachts begint en dat hij lekker bij me kan blijven ;)

20. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

ik vind het ook heel moeilijk, wil niet te vroeg bellen, maar zeker ook niet te laat natuurlijk! mannetje moet ook een uur reizen voordat hij thuis is, en dat is zonder file's hij heeft vd week namelijk wel een x 3,5 uur in de file gestaan!!!

maar bij de eerste braken op een zondag mijn vliezen, en moest ik gelijk naar het ziekenhuis omdat de beeb nog niet was ingedaald dus heb geen wee gehad van te voren..

nu deze keer zal het w.s. anders gaan en heb ik dus misschien wel weeen vooraf, maarja weet ik veel of dat dan lang of kort gaat zijn...eerste bevalling duurde 19 uur na breken van vliezen en met behulp van inleiding dusja..beetje moeilijk vind ik het..

maar denk ook wel dat ik bel als ik weeen heb gewoon om hem op de hoogte te houden, en dat ik hem pas naar huis laat komen als ik denk vna ja de bevalling is toch wel begonnen.. voor het zelfde geld is het vals alarm en komt ie voor niets naar huis.. weer zonde van een vrije dag vind ik dan! haha

Deel Deze Pagina