Heel veel voorweeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door faith and hope, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Hallo allemaal

Ik ben nu 38,5 weken zwanger en heb al sinds week 35 last van voorweeen.
    Maar de laatste 10 dagen is het toch wel het ergst. Elke nacht word tik wakker van de harde buiken en weeen en merk dan al snel dat ze niet heftiger in pijn worden. Maar ze blijven gerust de hele nacht om 10 minuten komen. Het breekt mij inmiddels aardig op, te weinig nachtrust en het idee elke nacht weer van zou het nu dan doorzetten...

Vorige week heeft de verloskundige gezegd dat als de weeen aan blijven houden ik mocht bellen en dat ze dan gingen kijken wat ze gaan doen.

Wat denken jullie zou dit echt een reden zijn om te strippen oid:(
    Ik kan het me haast niet indenken, maar zou wel heel lekker zijn!
    Ik mag vanavond weer voor controle....

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Als je de hele nacht om de 10 minuten weeën hebt zou ik toch VK even bellen hoor, als dit een uur aanhoud zou ik al bellen.

Je kan ook vandaag bellen(overdag) en dan vragen wat de VK vind? En wat je moet doen als het weer gebeurt?

Spannend he!? Succes!

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Spannend hoor!

Heb zelf ook heel lang last van voorweeen geha. Ben uiteindelijk met 39w6d ingeleid omdat ik echt niet meer kon. Het wilde bij mij niet doorzetten maar net als jij heel regelmatig voorweeen (waren bij mij ook te zien op de ctg).

Sterkte! Dat je maar een mooie gezonde baby mag krijgen!

4. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Hai Hai

@Sophiemarie: Ik snap dat het nu overkomt alsof ik echte weeen heb die om de 10 minuten komen maar zoals vanacht kwamen ze om de 4 minuten voor 2uur lang. Daar kon ik nog gewoon bij zitten en had daar geen pijn aan. Dan zijn het dus geen ontsluitingsween. Bel alleen de verlos als ik echt pijn heb, want dan zijn t echte ween!!

@cybi: Geeft moed te horen dat ze toch ggaan inleiden/opwekken ook al loop je nog niet over de 40 weken heen...

Dank voor reacties!! xx

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hier heb ik ook al 2 weken veel last van voorweeen, en daarbij heb ik bekkeninstabiliteit.
    Voor de verloskundige een reden dat ze vanmiddag gaan kijken wat ze kunnen doen voor me, evt strippen.
    Dus ben benieuwd!

Hoop dat het voor jou ook niet te lang meer duurt!!

6. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    spannend gravid!!
    Succes meid!

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hoi
    wat verveldend die voorweeen. Ik heb ze van 37 tot 41.3 gehad, elke nacht. Begon zo rond 0300 en duurde tot begin van de middag. En dan begon het 's nachts weer opnieuw.
    Heb 2x een slaappil gehad, dan kon ik een beetje bijtanken. En heb een nacht in het ziekenhuis geslapen met pethidine maar die voorweeen kwamen er gewoon doorheen. Dat zou ik niet meer doen de volgende keer want in het ziekenhuis sliep ik dus ook niet goed..

Hier hebben ze pas vanaf ruim 40 weken gestript, en na 3 keer strippen is hij eindelijk geboren met 41.3.

Ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen, want het is echt slopend! Strippen kan alleen als je al een cm ontsluiting hebt he, anders kunnen ze er niet bij.

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik herken het :p
    Bij de eerste heb ik het ook weken gehad en zij is gehaald bij 41+5. Dus het hangt heel erg van je vlos af!
    Nu heb ik ze ook sinds een week, en sinds 2 dagen heel heftig, maar ja, dathoort ook bij de duur van mijn zwangerschap....

Het is heel irritant, maar volgens de gyn gebeurt er dan toch echt wat in je lichaam, maar is het gewoon niet altijd meetbaar!
    Dus daar hou ik me ook maar aan vast....

9. Slimpie

Slimpie Actief lid

26 okt 2010
    338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames wat is strippen?

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    als je minstends 1 cm ontsluiting hebt en bijna moet bevallen (vaak willen de verloskundigen het rond 40weken wel proberen)
    dan proberen ze met hun vingers de vliezen los te maken van de baarmoedermond. Het kan dan binnen 24uur de bevalling op gang helpen.
    Het werkt alleen niet gegarandeerd. Bij mij hielp het na 3 keer pas.
    Het is geen fijn gevoel maar het doet niet erg zeer.

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ja hier gaat ze straks waarschijnlijk kijken of ik al evt ontsluiting heb.
    Zo ja, dan gaan ze strippen.
    Dus ben benieuwd.. van mij mag het ;)

12. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    En gravid?!...

Ik ga me nu klaarmaken voor controle afspraak. Hoop dat ik niet weer met 5 minuten buiten sta maar dat ze wat zinnigs te zeggen hebben...
    Ga vragen of ze willen kijken of er idd al een cm ontsluiting is. Misschien loop ik alwel rond met 6 cm?!?! Nee dat zal wel niet hi hi hi

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    En....heeft het gerommel wat gedaan????

14. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    En hoe was je controle meid? Hopelijk heeft het wat gedaan. Ik ben benieuwd :D Ook hier veel last van regelmatige voorweeën, maar net als jij bel ik pas als het ook echt pijnlijk wordt.
    Gistermiddag wel een beetje slijmerig bloedverlies gehad, bij mijn vorige 3 zwangerschappen nooit een slijmprop gezien.
    Het lijkt me zo'n ontzettende domper om maar minimale ontsluiting te hebben als de VK komt.

Liefs,

Thalia

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ben benieuwd hoe het gisteren is gegaan. Ik heb ook al nachten voorweeen, en had gisteren controle. Nou, ze wilde niet eens kijken hoor. Hoort er bij, punt uit. Pas met 40 weken willen ze mogelijk wat doen. Dus moet nog een week rondhuppelen. Met bekkeninstabiliteit en nachten niet slapen. Grrrrr.

16. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Hai allemaal
    (hai thalia leuk je weer te spreken!!! hoe is het met je)
    Nou gister bleek dat ik al 1cm ontsluiting had, maar.... bmm was nog stug. Niet eens verweekt Pfff daar zakt de moed je van in de schoenen hoor! Loop je daar nachten voor op!

Het vermoeden van de vlos was een blaasontsteking. Dat daar heel veel klachten vandaan zouden kunnen komen. Dus ik ga zo even het laten nakijken bij huisarts.

EN ze zag wel in dat ik er aardig klaar mee was en we hebben een afspraak gemaakt voor strippen volgende week! Had ik eigenlijk niet verwacht dat ze dat zou doen!
    Kan natuurlijk alleen als dan wel de bmm week is maar ik vind het al fijn dat de afspraak staat!!

groetjes

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb dit vanaf 39wkn gehad en bij mij kwamen ze 24uur lang om de 5min.
    Naar de verloskamers geweest maar geen ontsluiting.
    Na 3dgn toch nog een keer naar het ziekenhuis en toen bleek ik 1cm ontsluiting te hebben en gelukkig was mijn baarmoeder volledig versteken en week.
    Ik ben toen 2keer achterelkaar gestript.........en nog geen 12uur later zette eindelijk de bevalling in :D

Ik was volledig uitgeput, want wat je zegt je slaapt ook niet meer en even rustig op de bank zitten zit er echt niet in.

Heel veel sterkte ik hoop dat je snel mag bevallen hoor!

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Fijn dat je serieus wordt genomen, en hopelijk helpt het strippen volgende week!

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Bij jou hebben ze tenminste nog gekeken.
    Ze hadden bij mij vorige week ook beloofd om te kijken/iets te doen.
    Nou niet dus :( Toen we weer buiten stonden hadden we echt zo iets van waarom moesten we terug komen :(
    Moet het gewoon weer aankijken, en volgende week weer terug.
    Echte domper :(

20. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Ik ben idd erg blij dat ze in ieder geval gekekn hebben. Maar ik heb er wel om gevraagd, anders hadden ze het niet gedaan denk ik.
    Ik had echt zo iets van en nu laat ik me niet afschepen....
    Jij dus ook gewoon aan blijven dringen de volgende keer!

@sloppyslayer: Da`s zo erg om uitgeput nog eens te moeten bevallen, ik ga zoproberen veel mogelijk rust nemen...

Deel Deze Pagina