Ik herken het van mijn vorige zwangerschappen maar het is echt gek. Ik word zwanger en plots is mijn conditiepeil helemaal naar beneden. Trappen lopen is plots een hel, ik adem sneller en met moment is het alsof je naar lucht moet happen. En ik ben amper 5 weken!! Het is zo'n vervelend kwaaltje van mij. Zou ik wat conditietraining kunnen doen of hoort het gewoon bij de zwangerschap. Het is behoorlijk lullig. Zijn er hier nog die het herkennen? Plots je conditie die het laat afweten??
Lol ik probeerde gisteren ergens overheen te stappen en moest daarvoor kracht zetten op mn been, ja no way dat dat nog lukte... lijkt wel alsof ik ineens en spierkracht kwijt ben en conditie.. Ben ook helemaal uitgeput als ik een stuk loop, wat ik eerst echt niet had.
Het is toch echt gek he... Vind het wel een vervelend kwaaltje en meestal hoor je het in een gevordere zwschap maar ik heb er dus telkens van het begin last van. Ik hoop dat mijn lichaam zich nu aanpast en het straks weer beter is! Want ik heb graag het gevoel dat ik vrij kan ademen.
Ik had de eerste weken ook stukken minder conditie en dat terwijl ik regelmatig hardloop en veel sport. Het werd bij mij op een gegeven moment wel weer wat minder. Ik zou wel gewoon bezig blijven alleen dan gewoon op een iets lager tempo. Je conditie zal nu niet met sprongen vooruit gaan maar je onderhoudt hem wel. Misschien neemt dit bij jou over een tijdje ook weer wat af. Ik verwacht wel dat het over een paar weken weer net zo hard terugkomt! Ik heb het trouwens ook met voorlezen dat ik echt naar adem moet happen! Haha
even luisteren naar je lichaam meid! Daarbinnen wordt keihard gewerkt. Dat zie je wel, maar dat gebeurd wel. En dat neemt al je energie in beslag. Dus niet gaan trainen hoor. Wel regelmatig proberen te blijven lopen etc, maar neem ook zeker je rust als je lichaam daar behoefte aan heeft. Ik had het ook heel erg deze zwangerschap. Nu ben ik altijd al vermoeid, maar nu lag ik dus op een bepaald moment meermalen in de week gelijk met m'n dochter om 7 uur op bed. Met het idee van: Even liggen en dan kom ik er nog wel uit na een uurtje ofzo... maar niet dus... Na een week of 11 ging het hier vanzelf weer beter.
ik ben gestopt met sporten sinds een maand omdat ik al moe ben als ik een trap oploop!!! ben helemaal buiten adem, maar hoort erbij zegt de vk. gewoon rustig aandoen was haar advies. voel me afentoe 80!!! hihihi. maar ach, als dat alles is.. daar leren we wel mee leven, ga wel weer sporten als de beeb er is.