Mijn vriend neemt vanaf de bevalling 2 weken vrij Ben heel blij dat hij er vanaf het begin bij is.. Is ook fijner voor hem. En dan zit ik niet alleen met de kraamhulp
Helaas is vakantie of verlof (naast de gebruikelijke dagen) bij ons niet mogelijk. Waarschijnlijk gaat het nieuwe rooster van mijn man dan al wel in, zodat hij nog maar 4 dgn per week werkt in plaats van 5.
Mijn man heeft vanaf 26 juli 4 weken bouwvak, dus het hangt er in ons geval vanaf wanneer onze zoon zich aankondigt. Ik ben 24 juli uitgeteld, komt ie eerder, dan ben ik de kraamweek alleen met de kraamhulp, komt ie later dan is mijn man ook thuis... Is op zich ook wel prettig, aangezien er hier nog eentje rondloopt van bijna 6 jaar
Mijn man neemt gelijk de eerste 2 weken vrij. Niet zozeer vanwege een kraamhulp of niet (ervaring heeft hij al meer dan ik met kinderen) maar gewoon omdat we allebei echt samen willen genieten van ons meisje. Heerlijk om 2 weken lang heel intens met haar te binden, hij wil dan echt niet naar zijn werk hoeven en al die momenten missen in het begin.
Mijn vriend had met zijn baas afgesproken dat hij vanaf het moment dat ik ging bevallen 2 weken vrij nam! Dus hij was er ook toen de kraamhulp er was, maar dat was voor hem ook wel fijn want toen kon hij ook wat tot rust komen (heb zelf al weken van te voren niet veel meer kunnen doen in huis) Bij een eventuele volgende zou hij wel wat langer vrij nemen denk ik!
mijn man gaat waarschijnlijk vanaf de bevalling 3 weken vrij nemen. Dan kan hij de eerste week ook leren van de kraamzorg en hebben we na die tijd nog lekker 2 weken met z`n 3tjes vrij. Dit alles moet nog wel met zijn baas beproken worden maar ook al wil die het niet gebeurt het toch ( verhoudingen liggen niet zo goed )
Mijn man neemt na de bevalling 5 werkdagen verlof en de andere 5 werkdagen waar hij recht op heeft, plakt hij aan zijn verlof dat half juli begint zodat hij dan 4 weken bij ons is. Is wel erg leuk vind ik, want dan ben ik normaal ook voldoende herstelt om samen leuke dingen te gaan doen.
Mijn man is al vanaf een week voor de uitgerekende datum vrij en dan 6 weken in totaal. Deze constructie is omdat hij vaart en een schema loopt van 2 op, 2 af. Aangezien hij bij de eerste al 2 weken van te voren thuis was en ik vrolijk bijna 2 weken overtijd liep had ie nog maar erg weinig tijd over na de bevalling. Dit keer gokken we dus op 1 week van te voren thuis.
mijn man studeert nog en loopt op het moment stage t/m eind augustus. Hij kan zelf zijn uren invullen en we kijken dan zelf wanneer het nodig is dat hij thuis is. Maar in elk geval is hij de eerste dagen thuis. Ik vind het wel fijn dat hij hierdoor zo flexibel kan zijn, hij kan vaak ook thuis wat doen of halve dagen werken.
Mijn man was vanaf de bevallingsdatum 2 weken voltijds thuis en daarna heeft hij nog 2 weken halve dagen gewerkt. Dit was voor mij wel héél hard nodig omdat ik erg veel pijn had na de bevalling, ook vonden we het leuk om zo rustig te wennen met z'n drietjes aan ons nieuwe gezinnetje. Die eerste dagen zijn zoooo speciaal!
Mijn man was 4 weken vrij vanaf de dag van de bevalling, heerlijk! Als hij maar 1 week krijgt/neemt zou ik het misschien liever na de kraamweek hebben, dan ben je niet meteen helemaal alleen. Maar als hij meer weken kan opnemen dan adviseer ik, net als de meesten hier geloof ik, dat ie dat opneemt vanaf de bevalling. Lekker wennen als gezinnetje en allebei leren van de kraamhulp.
hi! bij mijn eerste nam manlief vrij om te leren van de kraamhulp, en nu neemt hij vrij omdat snoetekind ook de nodige aandacht vraagt en gebracht gehaald wordt van KDV en.... je weet nooit hoe je je na de bevalling voelt... bij de eerste heeft hij 2 dagen bijz. verlof gekregen en daarna 3 weken vakantie en nu neemt hij 2 weken vakantie succes!
Hihi, vind het wel leuk dat er zoveel reacties zijn, en dat de meeste toch wel overeenkomen in de zin dat de man de eerste week wel gewoon vrij is. Heb het gister nog ff met vriendlief besproken, en hij wil de eerste week ff kijken hoe het gaat, en dan waarschijnlijk wat minder uren gaan werken. Afhankelijk van hoeveel uren kraamhulp we krijgen, en hoe hij er zelf in staat zeg maar. En het is handig dat z'n baas dan nog ff een paar dagen tijd heeft om te regelen dat alles op rolletjes verloopt. Scheelt dat z'n baas wel lekker flexibel is, en m'n vriend nog redelijk wat overuren heeft staan. Gelukkig duurt het hier nog ff, en hebben we nog wel tijd om er in detail over na te gaan denken
Die van mij krijgt vrij een week voor mn uitrekendatum en 2 weken erna...dus 3 weken...ze zijn erg relax op zn werk...nu maar hopen dat die kleine een btj goed timed lol
Uhm ik ben heel verwend, mn vriend is gewoon altijd thuis. Hij wordt huispapa en ik ga na mn verlof weer aan het werk.