Hoi, ons meisje (15mnd) die was gister met ons aan het eten en opeens kreeg ze een spastische beweging over der ze trok lichtjes met haar schouders om hoog en haar ogen draaide helemaal weg, en dat gebeurde 2x achter elkaar.. en daarna was het weer helemaal oke en zat ze me een beetje aan te gapen met van ik doe toch niks want ik was natuurlijk erg geschrokken en zei wat doe je nou gekkie (toen het al voorbij was) heeft iemand dit mee gemaakt?
Mijns inziens klinkt het meer als een epileptische aanval? Of zoek ik nou te ver? Ik zou er naar laten kijken in ieder geval.
Een oude vriendin haar dochtertje deed dit ook. We zaten daar een keer te eten en toen draaide haar oogjes ook helemaal weg en deed ze heel apart met haar mond en schouders trok ze op. Ik schrok me wezeloos, maar de rest had het niet gezien, het duurde ook helemaal niet lang, 10min later deed ze het weer en toen zag iedereen het wel. Daarna gebeurde het ook vaker. Ze zijn ermee naar allerlei artsen geweest maar is nooit wat gevonden. Het is nu een gezonde meid van 10 of 11.
Sjalou dat is het inderdaad wat onze meid ook deed! ik zal het in de gaten houden! bedankt tot zo ver voor jullie antwoorden!!
Bij mij komt ook een epileptische aanval boven. . Zou het goed in de gaten houden en als ze het nog een keer krijgt de dokter.
mocht je naar een arts willen, probeer het dan te filmen! Mijn dochtertje is, mede op grond van beeldmateriaal, helemaal nagekeken inclusief eeg's e.d.
idd als t nog eens voor zou komen en je hebt je telefoon bij de hand dan filmen (maar als t maar heel kort duurt zal t moeilijk zijn) Het kan wel eens voor komen bij kindjes, maar dan niet met regelmaat! Het klinkt idd als een kleine absence (epilepsie) deze kleine aanvalletjes kunnen bij kinderen voorkomen zonder dat ze epilepsie hebben of krijgen (zij onze kinderarts nadat mn oudste snachts een paar keer een "stuip" gehad had zonder koorts) Gewoon goed in de gaten houden
Zelfde als wat je gezien hebt, ogen wegdraaien en spieren spannen. Als ze liggen worden ze vaak een banaantje. Soms ook geluid erbij, maar dat hoeft niet. Ligt ook aan de hevigheid van de stuip. Mijn dochter was niet ziek, geen koorts, 2dagen later wel hevige koorts, of t iets ermee te maken heeft hehad heen idee. Daarna nooit meer gehad.