Wanneer pasten jullie je broeken niet meer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door giebel, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Hoi,

Ik ben nu ruim 16 weken zwanger. Doordat ik overgewicht heb, heb ik van mijzelf wel een buikje altijd. Doordat ik door de zwangerschap al heel lang heel misselijk ben (geweest) heb ik heel veel overgegeven en ben daardoor best wat kilo's afgevallen.

Nu heb ik momenteel nog gewoon m'n eigen broeken aan, die passen nog wel. Soms heb ik 't idee dat de ene spijkerbroek wel wat strakker gaat zitten, maar aan de andere kant ben ik volgens mij nog nauwelijks dikker geworden door de zwangerschap.

Terwijl ik hier soms al ''buikfoto's''zie van vrouwen die nog maar 6 of 8 weken zwanger zijn.

Kun je echt bij iedereen al zo snel een buikje van de zwangerschap zien of zijn er meer bij wie dat pas op de helft vd zwangerschap begint?

Misschien komt het ook wel doordat ik van mezelf kilo's kwijt ben, en dat daar inmiddels wel ''buik vd baby'' voor terug is gekomen maar dat dat dus niet opvalt. Mijn moeder zei trouwens (die wel heel slank was) dat zij ook nooit een echte dikke toeter had, omdat de baby meer voorlangs lag (2 x zwanger geweest)

2. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik begon pas te groeien toen ik 17/18 weken was, maar toen ging het ineens ook heel hard.
    Ze zeggen dat je bij de 2e altijd wat sneller groeit maar dat is ook per persoon verschillend.
    Ik kon met 21 weken mijn eigen broeken nog aan, deed ze alleen wel dicht met een elastiekje;)

3. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Rond de 15 weken kon ik nog de meeste broeken aan, bij sommige moest ik wel een elastiekje gebruiken.. Rond 20 weken kon ik m'n eigen broeken echt niet meer aan, dus toen ben ik positiebroeken gaan dragen.
    Maar als ik m'n buik vergelijk met de buik andere vrouwen die even ver zijn, is m'n buik echt nog maar klein haha.

4. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Ik kan mijn eigen broeken op dit moment nog gewoon aan. Ben deze zwangerschap zeker 5 kilo kwijt. Bij mijn eerste ging ik rond deze tijd al wel positiebroeken dragen.

5. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Met 12 weken paste is de meeste al niet meer!!

6. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    :D hier ook een langzamer groeier hoor!

Bij mij gingen mijn spijkerbroeken bij 18 weken echt niet meer. Leggings en jurkjes enzo draag ik nog wel gewoon, dus geen positie. (Nu bijna 21 weken). Na 18 weken ging het ineens heel hard groeien, zag mn buik per dag groter worden. Maar nu staat het weer een weekje stil lijkt het wel. Groeispurtjes?
    Inderdaad, als ik andere vrouwen zie die even ver zijn als ik lijkt mijn buikje nogal ieniemienie. Nou ja, wat er niet aankomt hoeft er straks ook niet af, toch?:cool:

7. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Oeps, en daar kom ik aan... ik heb van mezelf al last van overgewicht, dit is mijn eerste zwangerschap, maar ik zit toch al een week of 4 aan de positiebroeken...

8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Vanaf week 24 kon ik mijn eigen broeken/rokjes niet meer aan.
    Had niet zo'n grote buik, alleen een groot kind haha.

9. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Met 4 weken ging ik over op positiebroeken, toen pasten mijn normale broeken niet meer.

10. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ben zelf ook te zwaar en heb nu voor het eerst (met 25 weken) een zwangerschapsbroek aan. Wel met riem anders zakt hij nog af.
    De VK vertelde dat ik mooi rondom draag echt in mijn bekken. Had niet zozeer te maken met dat je dikker bent want immers waar vet zit kan geen kindje zitten. Maar dus wel met je bouw (breed bekken) Ben nu 6 kilo aangekomen.

11. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ondanks dat ik niet in gewicht aankwam droeg ik met 8 weken al positiebroeken. Dat was echt een verademing.
    Nog steeds valt het bij mij in kilo's heel erg mee, nog net geen 5 kilo aangekomen (ben nu 30 weken zwanger) Maar ik heb toch echt al wel een toeter. Dus je gewicht (toename/afname) staat los van de buik die je wel of niet hebt.

12. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb bij de 2e tot het einde mijn eigen broeken aan gekunt.
    totaal 6 kg gegroeid.
    hoe dat kon is me nu eigenlijk nog een raadsel

13. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    hier sinds deze week positie broeken aan.... maar dat heeft meer mee te maken dat ik helemaal geen broeken meer had en nieuwe moest kopen... vond het zonde om gewone broeken te halen die ik over een paar weken toch niet meer pas! Maar de gewone broeken die ik heb knellen toch al wel een beetje!

14. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Denk tot een weekje of 14, toen kreeg ik de knoop niet goed meer dicht..

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Met een week of 8 kreeg ik een aantal broeken niet meer dicht. Deed ik er een stiekje omheen. Puur darmen/opgezette buik. Had niks met het kind te maken. Maar was er wel trots op haha.
    Met 10,5 week mijn eerste positiebroek aan en wat zat dat lekker;)

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik zat ook al met 8 weken in positiebroeken... :) Gewone broeken zaten me echt niet meer fijn, positiebroeken waren een verademing!

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Het zal bij mij niet lang meer duren denk ik. :) :D

Moet er wel bij zeggen dat ik geen lage broeken draag normaal gesproken, maar de wat hogere.
    Dames met lage broeken, daar groeit de buik nog wel boven uit, maar als je broekband normaal gesproken ter hoogte van je navel zit, dan zitten de broeken al snel niet lekker meer.
    Daar zit ook een verschil in denk ik.

18. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Pas alles nog op dit moment ( al zitten sommige broeken 's avonds niet lekker meer)

19. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Met 9 weken had ik al zo veel last van m'n darmen die opzetten, dat ik n zwangerschapsbroek heb gekocht. Zat meteen super lekker! Maar ik heb geen eetlust en ben nu 2 kilo afgevallen, dus pas m'n gewone broek weer en de zwangerschapsbroek slibbert rond m'n benen! Bizar! Het zit alleen zo veel lekkerder bij m'n onderbuik.
    Mijn buik is echt n darmenbuik hoor. Hij is nog niet héél dik, maar ik zie wel verschil met 6 weken geleden!

20. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    1e pas met een week of 28.
    2e met een week of 15
    deze met een week of 8.

Deel Deze Pagina