Hallo dames, Ik heb vanmiddag een afspraak bij de verloskundige en vroeg me af of ze bij de komende controles ook een keer van onder bij de vagina kijken of je al ontsluiting had of iets dergelijks. Ik heb tot nu toe alleen de normale controles gehad dat ze buik enzo meten maar nog nooit heb ik mijn broek uit moeten doen, gaat dit wel in de komende weken gebeuren? xx
Mijn verloskundigen doen dit niet hoor! In ieder geval niet wanneer alles nog goed is en je nog helemaal geen voorweeen hebt gehad. Bij de eerste hebben ze voor het eerst thuis getoucheerd toen ik al regelmatig weeën had. Ben toen een paar uren later bevallen. Maandag moest ik op controle en deden ze ook alleen de gebruikelijke controles.
Hier ook niet hoor, volgens mij doen ze dat alleen als je er zelf om vraagt of als de vk het niet vertrouwt. Maar als alles voorspoedig verloopt is de eerste keer pas tijdens de bevalling.
Inderdaad pas bij de bevalling. Had eerder al voorweeen en toen wilde ze ook niet voelen (hoefde voor mij ook niet) omdat ze zei dat ze het anders misschien zou stimuleren.
Bij de eerste ben ik ook pas getoucheerd toen ik al in de weëen zat. In NL doen ze dat soort dingen alleen maar als er echt een aanleiding voor is. In Duitsland is het juist precies andersom... iedere controle, ja echt ie-de-re controle moet je uit de broek en wordt er getoucheerd!
HHier was het ook pas tijdens de bevalling, bij de tweede wel bij de laatste controlle omdat ze wilde proberen om te strippen.
Bij mijn vk is er pas getoucheerd tijdens de bevalling. Als die te lang op zich had laten wachten, zou ze het bij 41+3 wel gedaan hebben, om te proberen of ze me zou kunnen strippen. Maar beide kids zijn voor 41 weken geboren, dus het was niet van toepassing. Ik had er ook totaal geen behoefte aan, om 'als controle' getoucheerd te worden. Zou niet weten waarom iemand dat zou willen.
hier nooit gedaan. denk dat als je het vraagt ze het wel wil doen, maar waarom zou je eigenlijk.. zolang je nergens last van hebt en je nog niet overtijd loopt.
Hier doen ze het ook niet bij de controles. Alleen met 35 weken toen ik meende weeën te hebben is ze hier thuis langsgekomen en heeft ze ook even getoucheerd maar dat vind ik wat anders. Had toen ook om de 5 minuten buik en rug krampen maar alles zat nog potdicht. Bij de volgende controle ben ik 40.2 en dan gaat ze wel kijken of ze eventueel kan strippen maar dat is dus ook pas na de 40 weken.
Oke nee dan weet ik genoeg, omdat ik soms lees dat sommige vrouwen al met 38 weken de baarmoederhals is verweekt, ik dacht dat de verloskundige dan iedere keer ging voelen. Maar bedankt voor jullie reacties.
bij mij toevallig eergister omdat ik al anderhalve week met rampen/weeen loop maar anders idd ook niet hoor
Bij mij pas na de 40 weken, en dat was alleen omdat ze wilde proberen te strippen. En ook dat was alleen omdat ik dat goed vond, anders hadden ze het niet gedaan. Daarna pas een paar uur voor ik ging bevallen, omdat mijn vliezen gebroken waren willen ze zo lang mogelijk wachten ivm infecties.
bij daniel 1x gedaan ivm voorweeën die lang duurde en regelmatig waren. Bij lydia liep ik bij de gyn vanaf 37weken en daar is vanaf 38weken elke keer gekeken. (ook op eigen verzoek)