griepprik bij 2 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Debbie81, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik heb een oproep gehad voor mn zoontje voor het halen van de griepprik.

Nu is dit de eerste keer dat ik deze oproep voor hem krijg en ik twijfel eigenlijk of ik hem de griepprik laat geven.

Hij zal wel onder de risico groep vallen omdat hij een hartafwijking heeft (matig tot grote VSD) En hij is snel benauwd als hij goed verkouden is, waardoor we iedere keer in het ziekenhuis moesten om te vernevelen. Nu gebrukt hij sinds een maand of 8 een luchtwegbeschermer daarvoor en sindsdien die erge benauwdheid niet meer voorgekomen.

Nu vraag ik me dus af, of ik nu wel of niet moet gaan met hem.
    Wie heeft er nog meer een oproep gekregen voor zn kindje en hoe denken jullie erover?
    Wil graag van gedachte wisselen met jullie.

2. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    mijn zoontje heeft ook een hartafwijking en krijgt elk jaar de griepprik. waarom twijfel je?

3. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik twijfel eigenlijk, omdat mij een griepprik altijd een beetje overbodig lijkt.
    Mijn moeder bijvoorbeeld krijgt elk jaar de griepprik en toch pikt ze elk jaar een griepje op. afgelopen jaar heeft ze zelfs elke griep die er heerste opgelopen.
    Dus tja dan denk ik moet ik mn zoontje dan gaan plagen met zo'n prik.
    Kijk je weet het natuurlijk niet van te voren of hij door die prik de griep niet gaat oplopen.
    Het blijft altijd een gok als ze de griepprik maken welke griep ze dit jaar gaan verwachten en of die ook daadwerkelijk komt is dan nog maar de vraag.

Kijk, ik heb geen moeite om mn kind te laten inenten ofzo.
    Hij heeft al zn vaccinaties gehad en is in de eerste maanden ook gevaccineerd tegen het rs virus maar op een of andere manier vind ik dit toch anders.
    Kan het niet goed uitleggen.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier moet hij ook gehaalt worden en.ik had dezelfde twijfel als jou. Dus heb ik het met de oncoloog van.mijn zoon besproken. Zij zei dat het belangrijk was als extra bescherming. Niet om geen griep meer te krijgen maar wel om de griep beter te kunnen doorstaan. Bijvoorbeeld om bij een.flinke verkoudheid te voorkomen dat het longontsteking word

5. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    sidmick, dank voor je reactie.
    Het klinkt idd wel logisch, hoe jij het zegt.

6. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Mijn zoontje krijgt 'm ook. Heb heel erg getwijfeld maar na overleg (met een kinderarts in de fam) toch maar wel. Het is toch een extra bescherming en met een moeder in het onderwijs en een dag naar het kinderdagverblijf is dat niet overbodig.

(mijn zoontje heeft trouwens astmatische bronchitis en moet een pufje als de -r- in de maand zit)

7. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Hier krijgt de oudste hem ook ze is 3,5 ( hartafwijking). Vorig jaar ook gedaan omdat ze naar de psz gaat en dus veel contactmet andere kindjes had. Alle kindjes zijn meerdere keren ziek geweest en mijn dochter 1 keer oorontsteking.

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb er laatst ook een topic voor geopend...

Ik heb met de kinderarts en huisarts overlegd en we zijn tot de conclusie gekomen het wel te doen omdat dan inderdaad de scherpe kantjes eraf gehaald worden als ze ziek mocht worden.

Mijn dochtertje heeft astma. Dit jaar heeft ze al een paar keer longontsteking gehad.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat is precies wat zowel mijn huisarts als longarts zeggen.

Ik heb astma.. En dus regelmatig last van longontsteking :),

10. Storm

Storm Niet meer actief

Ik krijg sinds de bevalling van de oudste elk jaar een oproep voor de griepprik. Ik snap niet waarom. Ik haal hem nooit. Ben kerngezond. Heb als kind wel astma gehad, maar ben al zeker 28 jaar klachtvrij.
    Mijn zoontje van 2 had dit keer ook een oproep. En ook die kwam voor mij out of the blue. Dat manneke heeft niks en die gaat hem dus ook niet krijgen. Ik snap niet zo goed waar het krijgen van de griepprik bij hem op gebaseerd is. En waarom hij dan wel en die andere 2 niet?
    Met een hartafwijking, ernstig astma, of andere aandoeningen snap ik het wel. Maar voor een kerngezond kind/mens? Die snap ik niet.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Moet je even je huisarts vragen waarom..
    Die kan jullie ook meteen uit het systeem halen aks het goed is.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Als het niet geindiceerd is, bij bepaalde gezondheidsklachten, zou ik het niet doen. Bij een kind dat snel(ler) complicaties kan krijgen van een griepje dus.
    En als je twijfelt, gewoon even (telefonisch) overleggen met de huisarts of behandelend arts.

Deel Deze Pagina