Wij hebben een peuterbed gekocht voor onze zoon, we lezen er nu elke avond een verhaaltje op ,maar hij gaat nog slapen in zijn dichte ledikantje. Hij kan al wel zelf in het uit het peuterbed klimmen, maar ik weet niet of hij zal blijven liggen. Wanneer kunnen we het beste beginnen met hem overdoen naar zijn nieuwe bed? Ik ben uitgerekend in augustus dus ik wil wel zorgen dat hij er dan goed in slaapt. Maar ik heb ook last van hormonen en wil graag beginnen met de babykamer klaarmaken incl ledikantje weer omhoog en opmaken e.d. Ik weet dat ik rustig aan moet doen, ons mannetje is nu 16 maanden, wat is precies de volgorde. Kunnen we beter eerst zorgen dat hij goed zonder slaapzak kan slapen voordat hij overgaat? of moet dat allemaal in 1x? We kunnen ook de zijkant uit het ledikantje halen en eerst zo oefenen en hem daarna pas in het peuterbed doen. Wie kan mij helpen met advies
Wij hebben een poosje terug voor onze dochter ook een nieuw bed gekocht, en hier slaapt ze sinds een week of wat in (ze klimt er zelf in en uit, ook met slaapzak aan). We hebben er wel een gewoon 1-pers matras voor liggen op de grond, voor als ze er uit rolt. Zijn echter nog helemaal niet begonnen met een nieuwe kamer voor haar, maar de baby zal de eerste 3 maanden toch wel weer bij ons op de kamer slapen, en dochter slaapt meestal ook het grootste deel van de nacht tussen ons in.
Onze dochter ligt al bijna twee maanden in peuterbed, met uitvalbeveiliging, omdat ze uit ledikant klom. Ze slaapt nog met slaapzak omdat het hier nog best koud was boven en ze dan toch iets warmer ligt dan zonder. Ze was ook niet gewend om met een deken te slapen maar het gaat steeds beter. En zonder slaapzak, slaapt ze ook onrustiger dus we houden die voorlopig nog ff aan. Ze kan er ook prima mee klimmen en lopen.. Ze komt er dus wel zelf uit en gaat zitten spelen, helaas ook 's nachts, we gaan er dan niet naar toe en leggen haar terug (indien nodig) als ze in slaap gevallen is. Maar nu slapen we alweer drie nachten door..
Wij zijn later overgegaan, maar wij zijn eerst met slaapzak overgegaan. Die heeft ze zeker nog 3 maanden aangehad in het grote bed. Tja en garanties dat hij goed in z'n nieuwe bed slaapt, heb je niet. Sommige kindjes slapen er 2 of 3 weken hartstikke goed in en gaan dan ineens liggen spoken... Het is zo moeilijk te voorspellen. Ik moet eerlijk bekennen als je het zijkantje uit het ledikantje kan halen, dat ik voor een 2e ledikantje had gekozen. Omdat je kindje misschien nog tot de 3 jaar in het ledikant kan liggen. Maar voor nu zou ik hem denk ik rond mei eens gaan overleggen. Kijken hoe het gaat. En misschien beginnen met het slaapje overdag in het peuterbedje.
Wij hebben dit bed ook nog met uitvalbeveiliging. Ik kan het matras van het ledikantje wel ervoor leggen, want 1persoons past niet in de kamer ernaast of moet weer kastjes weghalen ed. Ik zie mijn zoon nog niet lopen met zijn slaapzak, is toch best gevaarlijk om die aan te houden of niet? Al ligt hij nu wel vaak bovenin zijn ledikant onder de dekens vandaan en leg ik hem voordat wij gaan slapen weer naar beneden, gelukkig wordt het mooier weer en is het niet zo erg meer als hij boven de dekens ligt.
daniel ligt wel gewoon met zn slaapzak in peuterbedje. Hier is het gewoon cold turkey gegaan. Simpelweg omdat het ledikantje eerst uit elkaar gehaald moest worden voor het peuterbedje er kon staan. Eeste week ging goed, 2de week niet nu is het heel wisselend
Waarom zou het gevaarlijk zijn om slaapzak aan te houden? Ik dacht ook dat lopen met slaapzak erg moeilijk zou zijn maar dat gaat prima. Wij willen voor de zomer ook gaan proberen zonder slaapzak maar vind het nu gewoon te koud daarvooor..
Wij gaan helemaal nog niet over naar een peuterbed! Ik koop bij ikea voor Tycho zijn nieuwe kamer een ledikantje waar de zijkant af kan. Hij is een ontzettende onrustige slaper en gaat zn hele bed door! Ik ben veel te bang dat hij uit zn bed valt. En ook vanwege het feit dat hij er zeker uit zal klimmen op de momenten dat ik dat niet wil Hij kan in zo'n ledikant tot hij 1 meter 20 is dus we hebben nog ff xxx
Ik zou denken, als hij goed slaapt in zn ledikant, waarom dan over gaan toch? Onze dochter ligt nu net een week of 3 in haar nieuwe peuterbed. Na een week wilde ze zelf de slaapzak niet meer aan en nu slaapt ze dus zonder slaapzak. Dat gaat prima. Ze lag in haar ledikant al onder een dekbed en bleef altijd al netjes op de plaats liggen. Als ze nog het hele bedje door ging, had ik haar nog niet over gedaan denk ik. Was nu ook nog niet helemaal de planning, maar ze was mee het bedje ophalen en pikte het niet toen we hem op zolder wilden zetten. Dus in elkaar gezet en ze sliep gelijk goed.
Hij gaat over omdat er een volgende komt in het ledikant en ik niet voor die korte tijd een extra ledikant ga kopen, hij is nu 16 maanden, maar ik weet niet wanneer we hem het beste over kunnen doen al moet het wel ruim voor de bevalling
Zou gewoon een extra ledikant op mp kopen.. Ti's best vroeg hoor.. Als ik het vergelijk met mijn zoontje..
Ik vind het ook vroeg, vond het bij onze dochter eigenlijk al vroeg. Maar je kunt t altijd proberen. Wij hebben ook voor de zekerheid het ledikantje nog 2 weken laten staan, maar niet nodig gehad.
Je zou idd prima ergens een 2e hands ledikantje kunnen kopen of lenen zelfs misschien. Vind het zelf ook nog best vroeg. Is toch best een hele 'verantwoordelijkheid' voor zo'n peuter om in een echt bed te slapen. Onze oudste was 16 maanden toen z'n broertje werd geboren. Voor hem hebben we een 70*150 ledikant gekocht dat is om te bouwen tot een peuterbed. Hij is nu 2,5 en als we niet voor een paar maanden van huis waren gegaan had hij er waarschijnlijk gewoon nog ingelegen. Wilde namelijk pas overgaan als hij uit z'n bed begon te klimmen en daar was hij helemaal nog niet mee bezig... Hij slaapt overigens nu prima in z'n peuterbed. Roept ons zelfs nog 's ochtends als hij wakker is. Maar dat komt ook wel een beetje omdat hij niet zo'n held is in het donker. Maar voor ons stiekem wel handig dus
Zijn er ook nog mensen die hun kinderen al wel vanaf 1,5 in we. Peuterbed hadden liggen? Of moet ik echt wachten
Ze zijn er wel hoor, in mijn omgeving en heb het hier ook wel vaker gelezen. Je kunt het gewoon proberen als je wil natuurlijk. Onze dochter komt trouwens wel zelf uit bed, maar dat heb ik haar geleerd na een paar nachten. Ik vond dat nl wel handig, ze komt dan namelijk bij me liggen voor een voeding dus nu hoef ik mijn bed niet uit haha!
dochter is hier met 14 maand over gegaan naar een peuterbed. Kom straks uitgebreider reageren zit nu op mobiel.
Onze zoon is nu 2,5 jaar maar ligt nog steeds in zijn ledikant, en slaapt prima. Dus wij hebben toen gewoon een ledikant er bij gekocht, We hebben het wel geprobeerd, maar hij sliep niet meer tussen de middag en smorgens om half 6 stond hij aan ons bed. We hebben het 3 weken aangekeken en toen toch maar een ledikantje gekocht...
We hebben het bed al dus een 2e ledikant komt er niet, ik hoor graag positieve verhalen ipv goedbedoelde adviezen waar ik niks aan heb ik leesook veel topics in de zoekfunctievanaf 14maanden al over ed. Hoop dat het bij ons ook zo makkelijk gaat, we zijn hem er al wel aan het wennen. Hij wil graag naar zijn nieuwe bed. Binnenkort maar eens op zijn kamer erbij zetten en kijken wat hij kiest
Ik ga dit topic ook even volgen. Wij gaan voor een brusje voor onze uk, dus vanaf nu zal er zeker al 17 maanden tussen zitten. Ben ook erg benieuwd hoe deze overschakeling gaat en waar en wat voor bed jullie hebben aangeschaft. Vind de tip van een oud matras ervoor wel erg slim! Mocht ie eruit rollen dan valt ie in ieder geval niet hard...