Ze is met 14 maand overgegaan naar een peuterbed omdat ze pogingen deed om uit haar ledikant te klimmen(ik wou het risico niet lopen dat ze er uit zou vallen). slapen wou ze ook niet meer. vanaf dag 1 heeft ze prima in haar peuterbed geslapen. lopen kon ze prima met een slaapzak aan en ze bleef in bed wachten tot ik haar op kwam halen. als je nog vragen hebt kun je me ook pben.
zoals gezegd hier dus met 16 maanden al. Had ook liever nog ff gewacht maarja tis niet anders.. Ze slaapt wel beter als in ledikant alleen de laatste weken door combi van sprong en doorkomende kiezen niet.. Tja ik zou het gewoon proberen maar dan wel gewoon zoals hij in het ledikantje ligt, bijv met slaapzak..
Ik ga straks voor nog een ledikant maar dan een war je een kant van kan weghalen. Op die manier kan meneer nog een langere periode erin liggen en kan straks de tweede als die zo ver is ook in dat bedje om te wennen aan een open kant. als die zover is gaat het leidkant spul wat duurder is weg. Onze zoon krijgt dan een groot bed en mag ook dan helpen met uitkiezen tussen een aantal modellen. Iedereen blij. Ik ben bang dat hij anders zijn hele kamer doorspookt of eruit valt omdat hij nog alle kanten van zijn bed gebruikt.
Aangezien wij hier ook over na mogen gaan denken , lees ik even mee! Waarschijnlijk gaan we wel voor een peuterbed over een paar maanden!
Heb het gewoon geprobeerd. Vanmiddag 2,5 uur geslapen en nu ook meteen stil gaan slapen. Ben benieuwd hoe de nacht verloopt
me zoon is nu 19 maandjes en met 18 maandjes oud heeft hij een 1 persoonsbed gekregen en hij slaap er heerlijk in...
Onze zoon (loopt nog niet! en stond ook niet) ligt in een peuterbed. We hebben een hoge voorkant en achterkant en aan de zijkant heeft handige papa naast de mini verhoging die er al zit (zie bopita bedjes) twee planken over de hele lengte getimmerd zodat het toch beveiligd is. Het is ons oefenbed, via marktplaats. Als hij er zelf goed in en uit kan komen en kan lopen gaat hij in zijn kritterbedje. Met de planken gaat het prima en heeft hij geen notie om eruit te gaan. En in elk geval heerlijk wat meer ruimte.
Net voor haar tweede verjaardag, eerst met zakje aan, want dat wilde ze zelf graag, maar op een gegeven moment moest ie uit.. We hebben een Ikea bed met schaapjes aan het hoofdeinde, en zo'n rekje.. Ze is er een keer uit gevallen..
Een vriendin van mij had beide dochters rond de 1,5jr in een peuterbed, gewoon omdat ze meer ruimte nodig hadden. Mijn zoonje kan volgens mij wel tot z'n tiende in het ledikant slapen, die gebruikt maar de helft van het bed. Toch zal hij over niet al te lange tijd overgaan naar een peuterbed, nr 3 is in aantocht. En om er nou een derde ledikantje bij te kopen voor een kind dat dan bijna drie is... Wij hebben van de ikea het gulliver ledikant gekocht toen de tweede zich aandiende. Ook met het idee dat de zijkant er dan uitkan. Op vakantie moest mijn oudste in een peuterbedje slapen. Om te kijken of dit zou lukken hebben we de zijkant uit zijn eigen bedje gehaald. Resultaat: brullen en niet eerder stil dan dat de zijkant er weer in zat. Op vakantie in het peuterbed ging het prima, dus nogmaals geprobeerd. Zelfde verhaal. Dus hier is het geen optie (bij de oudste) om de zijkant eruit te halen. Die moet gewoon een ander bed. Ennuh, mijn zoontje legt hele afstanden bijna hollend af in zijn slaapzak. Zonder vallen...
Hier was ze 18 maanden!!! Ze vond haar nieuwe kamer helemaal geweldig, en eindelijk weer alleen op de kamer, na een half jaar bij mama op de kamer bij opa en oma en in mn eigen huisje hadden we ook maar 1 slaapkamer dus ook samen.. Bekijk bijlage 231584
Ik ben ook in augustus uitgerekend en ons zoontje is nu 21 maanden. Wij gaan de eerste maanden nog voor een wieg, dan kan ons zoontje nog even een tijdje langer in zijn ledikant liggen. Ik ben hem wel al aan een deken aan het wennen, hij vind het helemaal niets en wil altijd in slaapzak slapen, maar mochten wij ook voor het peuterbed gaan zoals die van jullie dan benik bang dat het eruit klimmen met slaapzak niet veilig is. Hij kan goed klimmen en hij mag er ook best uit klimmen , maar met slaapzak lijkt me niet veilig. Daarom wil ik dat hij wel onder een dekbed kan slapen. Ook heb ik begrepen dat het beste is je kind nu al in een nieuw bed te leggen of een paar maanden na de geboorte, maar niet overleggen als de nieuwe kleine komt , want dan is de verandering voor je peuter te groot, dan heeft hij een broertje of zusje gekregen en moe hij ook al zijn bed inleveren. Dus je mekt wel nu inderdaad beginnen of eerst een wiegje lenen bij iemand.
Wij hebben deze ook voor onze dochter. Ze is met 14 maanden overgegaan naar het "grote" bed. We hebben wel de opening aan de muurkant zitten. Ze slaapt zonder slaapzak. En het gaat super hoor, ze blijft netjes liggen en komt nooit zelf uit bed.
Ik ben ook zo erg aan het twijfelen...ons zoontje is nu 16 maanden en vaak is het zodra hij in zijn bedje moet echt krijsen... Maar of dat nu komt doordat hij in zijn ledikant moet of dat hij gewoonweg niet wil slapen.. Ook heeft hij best veel lichamelijke klachten en op het moment kiezen/ hoektandjes die op doorkomen staan. Dus ik weet het gewoon even niet.. Ik heb wel een peuterbedje nog van mijn oudste zoon staan, dus op zich kunnen we het wel proberen. Maar dan wil ik nog wel zo'n extra beveiliger aan de zijkant (had ik toen niet). Ook zit ik te twijfelen of ik de mannetjes niet op 1 kamer laat slapen. Op de kamer waar de jongste nu ligt, heeft ook ons overleden meisje gelegen... en toch heb ik soms het idee dat dat misschien ook meespeelt... (maar daar moet je natuurlijk in geloven..) Het ledikantje is echt al door heel de kamer gegaan, maar de plek maakt niet uit. Ik lees toch wel van meer kindjes met 16 tot 18 maanden die overgingen.... (hier loopt hij trouwens ook met zijn slaapzak aan hoor... mijn oudste deed dat ook, die rende er ook in en heeft in het peuterbed ook nog zijn slaapzak aan gehad)
Ja hoor onze zoon was 15 maanden Ik moest altijd IN zijn bedje liggen zodat hij kon slapen en toen ik 20 weken zwanger was van nr 2 paste het niet meer toen hebben wij gekozen voor een groot bed Hij klom er wel uit maar kon niet van de kamer af omdat we de klink omhoog hadden gezet Hij ging gewoon spelen op de kamer en klom of zelf weer in bed of viel op de grond in slaap en dan legden wij hem als hij sliep gewoon weer lekker in zijn bed Onze dochter lag er met iets later dan 18 maanden in die blijft gewoon in haar bed liggen Wij hebben beide keren het grote bed als zeer positief ervaren doordat de kinderen er beide beter door zijn gaan slapen
Hier lagen ze trouwens beide gewoon in de slaapzak in het Grote bed Onze zoon tot 2,5 en onze dochter slaapt nu ook gewoon met slaapzak