Droge huid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krissie84, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft al een tijdje een droog huidje. Eerst alleen op haar buikje, maar nu ook op haar beentjes. Soms met kleine rode bultjes.
    Ik smeer al met balneum creme en bepanthen. Ik dacht dat ze er geen jeuk aan had, maar vandaag krabt ze toch wel veel.

Iemand een goede tip voor een creme, zalf of olie?
    Ik doe haar al zo weinig mogelijk in bad.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij de huisarts vragen voor een recept vaseline/cetamacrol

Ik gebruik daarnaast producten van zarqa, onze dochtrr reageerde allergisch op de balneum..

3. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik smeer Vaseline Lanette Creme op de huid van mijn zoon. Ook op zijn gezicht. Die is puur vet en ook goed tegen jeuk. Je kan het kopen bij de apotheek zonder recept.

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik zweer bij alle babycremes van Weleda. Heerlijk zacht en mild voor de huid...

5. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips. Ik zal eens naar de apotheek gaan. Ik dacht dat vaseline/ cetamacrogol ook zonder recept te verkrijgen was.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Balneum badolie of groninger badolie / lotion. Het laatste weet ik niet of zonder recept ook te verkrijgen is. Als je badolie gebruikt, dan eerst je kindje in bad en dan pas de olie. De huid zuigt dan eerst water op en daardoor dan ook de olie beter.
    Alleen zalf geeft hier niet het gewenste effect.

Zarqa en doucheolie van louise widmer is ook fijn spul. Veel zeepsoorten veroorzaken droge huid.

7. Alita

Alita Niet meer actief

is het ook maar via de HA is het gratis:D

8. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

ik gebruik gewoon pure vaseline uit pot van de action ;) en ik was mijn kindjes niet elke keer als ze in bad gaan (dus de éne keer wel en dan weer niet), maar spoel ze gewoon "af" met water. dit destijds op doktersadvies, dit bevalt mij ook prima!

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij Kruidvat heb ik het gezien van eigen merk. Zelf gebruik ik de cetomacrogolzalf die ik zelf op recept heb erg fijn en beter smeerbaar dan vaseline/cetomacrogol.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Idd, wij hebben de badolie gebruikt en die is echt lekker. Net zoals de massageolie. Ruwe, droge plekjes gaan daar prima mee over :) (Met Zwitsal badspul en lotion krijgt ze dus wel snel droge plekjes, ook al is het zonder zeep en parfum.)

11. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ja... :)

Bedankt voor de tips allemaal. Zal eens wat andere smeersels gaan halen!

12. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier hadden we er ook last van en kregen we van iemand het advies in zemelen te badderen. En het werkt. Ze heeft zelden nog een droog plekje op d'r huid terwijl ze eerst overal schilfers had.

Kruidvat heeft speciaal voor baby's (gewoon bij de baby bad spullen) en een volwassen versie. Beide werken prima en ruiken ook nog lekker. Nu badderen we haar gewoon weer om de dag, want het legt juist een lekker laagje op d'r huidje.

13. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook zemelen gekocht, gewoon bij de supermarkt.
    Tot nu toe weinig resultaat. Ik zal eens bij de kruidvat kijken, hoe ziet de verpakking er uit? Heb al eens eerder gezocht bij de kruidvat en kon toen niks vinden.

14. MaMaHaN

MaMaHaN Lid

11 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

ook mijn dochter heeft al lange tijd last van een droge huid. Ze begon steeds te krabben wanneer ik haar uitkleedde. Heb vanalles geprobeerd, zelfs bij huisarts geweest. daar adviseerde ze koelzalf (is zo verkrijgbaar bij de apotheek). Dit heb ik enige tijd gebruikt, maar werkte niet. Het smeerde voor geen meter en ze bleef krabbelen.
    Ik heb nu olijfzalf die gemaakt wordt bij de Batouwe apotheek Batouwe Apotheek in Elst gelderland. Hier zitten geen hormonen in.
    Ik heb het nu geregeld via mijn huisarts, die stuurt een recept op daar naartoe (ik woon in Brabant) en ik haal daar een voorraad. Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar misschien in de buurt.
    Sinds ik dat gebruik is haar huidje superzacht, ze krabt niet meer en het smeert ontzettend fijn. Zo wordt het vergoed.
    Maar mogelijk maken ze het ook ergens anders? Ik weet dat ze deze zalf daar zelf bereiden.

Succes

Deel Deze Pagina